MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 7:47 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 08, 2009 7:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Witam szykuje mi sie wymiana tarczy hamulcowych przednuch tylnych i linek hamulca recznego i pewnie szczeki tez dojda.

Zastanawiam sie nad tarczamiATE chodz kiedys wkladali polskie zamienniki i sie obawiam tego. Rozwazam rowniez Febiego TRW[byly lukas] lub Boscha ceny sa podobne co wybrac ?

Jakich producentow polecacie tych czesci linek tarczy szczek hamulca recznego ?

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 8:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
Ja moge polecic tarcze Jurida (dobry stosunek jakosc/cena). Co do klockow - Brecki - miekkie, nie piszczą, nie skrzecza, dobra skutecznosc hamowania.

Przy tej calej operacji pomysl tkaze nad wymiana plynu hamulcowego (obowiazkowo).

PS. Tak na marginesie zajrzyj TU

_________________
w201 2.0D '87
Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 8:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 22, 2007 5:16 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Gdynia / Giżycko
Co do tarcz - 2,5 roku temu założyłem na tył komplet ATE tarcze + klocki do W201. Zrobiłem na nich 50 tysięcy i pewnie zrobiłbym więcej gdyby nie zapieczone zaciski. Tarcze zardzewiały i tydzień temu wymieniłem na nowe, również ATE razem z klockami. Tarcze które teraz założyłem, ku mojemu zdziwieniu bo pierwszy raz się z tym spotkałem, były pokryte szarą, matową powłoką ochronną. Jak się domyślam ma to zapobiec lub spowolnić proces rdzewienia, ponieważ powłoka ochronna jest niszczona tylko w określonym miejscu przez dociskający klocek? Jak to będzie wyglądało w przyszłości - zobaczymy.
Na przodzie natomiast mam założony komplet TRW i również jestem zadowolony.

Pozdrawiam - Bart

_________________
Obecnie: MB W201 Nachtgrun metalic 2.0D 1987r
Ex: MB W201 Labradorblau 2.0D 1984r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 9:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
jackie01 pisze:
Ja moge polecic tarcze Jurida

interesuja mnie te firmy co wymienilem

jackie01 pisze:
Przy tej calej operacji pomysl tkaze nad wymiana plynu hamulcowego (obowiazkowo).

Tak biore to pod uwage i bedzie wymieniony oczywiscie:)

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 11:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
grabekk pisze:
interesuja mnie te firmy co wymienilem


Jak tam chceta :P W jakich cenach masz tarcze przednie wymienionych przez ciebie firm ?

_________________
w201 2.0D '87

Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
Post: śr gru 09, 2009 8:25 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
grabekk pisze:
Zastanawiam sie nad tarczamiATE chodz kiedys wkladali polskie zamienniki i sie obawiam tego. Rozwazam rowniez Febiego TRW[byly lukas] lub Boscha ceny sa podobne co wybrac ?


Nie wiem jakie trzebaby mieć receptory w ciele i w którym miejscu rozmieszczne, żeby odczuć różnicę w jeździe z tarczą TRW a BOSCH.
Obojętne co kupisz, będzie dobrze. Aby nie wynalazki z allegro i Chin.
To co znajdziesz wewnątrz opakowania, to już inna sprawa (kompletnie nie rozumiem tej polityki, że pudełko jest febi, a w środku np F.A.G.) dlatego kup w porządnym miejscu i tyle. A co przyjdzie, to jeden pies, aby nie przyszedł jakiś szitex.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr gru 09, 2009 9:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
grabekk pisze:
Zastanawiam sie nad tarczamiATE chodz kiedys wkladali polskie zamienniki i sie obawiam tego. Rozwazam rowniez Febiego TRW[byly lukas] lub Boscha ceny sa podobne co wybrac ?


ja od zawsze zaopatruje sie w tarcze u Lecha Wojcika i zawsze bylem zadowolony. Ostatnio bralem do W126 i zamiast brembo zaproponowal tarcze zimmermanna; klocki standradowo ferodo performance. generalnie taki zestaw zawsze robil subiektywna roznice (znaczy bylo lepiej), nigdy nie piszczalo ani nigdy nie musialem przetaczac tarcz.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: śr gru 09, 2009 9:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
grabekk pisze:
Rozwazam rowniez TRW[byly lukas] ?


Uzywam wlasnie TRW/Lucas.
Z racji, ze robie glownie dlugie trasy tarcze i klocki wystarczaja na bardzo dlugo - tarcze ok 200 tys km a klocki ok 100 tys km w kazdym z samochodow jakie uzytkowalem a zestaw TRW w moim W124 tez spisuje sie bardzo dobrze.
Wszystko z TRW jest OK, nie mam zastrzezen.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 1:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
grabekk pisze:
interesuja mnie te firmy co wymienilem

nie znam z praktyki własnej, ale hulam na zestawie tarcz Zimmerman na klockach przód: BOSCH, tył: TRW i bardzo mi się podoba, choć na początku tył troszkę popiskiwał.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 4:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
A ja TRW już nie kupię. Nawet motocyklowe klocki się pogorszyły.
Jurida mogę polecić, ATE również. Brembo miałem, nie narzekałem, klocki Ferrodo za to kurzą strasznie, a jakość hamowania nie jest powalająca. W SEC Ferrodo wytrzymały 14kkm z przodu.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Post: śr gru 09, 2009 9:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 24, 2005 11:21 pm
Posty: 123
Lokalizacja: mpl
grabekk pisze:
... lub Boscha ceny sa podobne co wybrac ?

...


ok miesiąc temu zmieniałem tarcze przód właśnie na boscha ...odradzam! właśnie będę reklamował przejechałem ok 1kkm i zmieniłem jeszcze tył bo mi się wydawało że bije teraz coraz bardziej się uwidacznia i na 100% to przód wali tak że boschowi mówimy NIE :-?

_________________
MB W124 200D - GROSZEK (SMAŻONY) ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 9:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 15, 2005 3:12 pm
Posty: 118
Numer GG: 457649
Lokalizacja: zabrze
Mam na przodzie tarcze i klocki ATE, jakieś 40tyś km. Wszystko z nimi w porządku.

_________________
W 124 E300TD
http://www.motohybrid.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 11:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Tarcze przednie juz kupione ATE. tylne tez chyba kupie ATE klocki rownież tej firmy linki hamulca recznego TRW tylko nie wiem jakie szczeki hamulca recznego czy jest sens inwestowac w jakies lepsze? czy najzwyklejsze zakladac i tyle.

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 10, 2009 12:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli nie masz za dużo mocy do dyspozycji (250D) - to najzwyklejsze, tyczy się wszystkiego w układzie hamuclowym.
Co do tarcz to ja jestem wierny Zimmermanowi - jako jedyny się nie pokrzywił ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 10, 2009 9:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Kiedyś się wszyscy spuszczali nad Brembo, potem nad Juradami. Kolejne ubóstwiane to Ate (mowa o tarczach). Pewnie przyjdzie pora na inne wynalazki, jak to w modzie bywa.

Ja się obydwiema rękami podpisuję pod postem kolegi (me: how).


PS.
Osobiście miałem w beczce Textary (klocki i tarczobębny) i Ate (klocki i tarcze) wszystko działało tak jak trzeba.

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl