MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 7:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 263 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 518 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt gru 11, 2009 9:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
zakładam temat w którym będę dzielił się wrażeniami z użytkowania mojej mercedes z Californii WDBGA57E5HA065954
będzie to już raczej użytkowanie dozgonne (moje lub jej)więc wszelkie detale techniczne, serwisowo -obsługowe także będę tu zamieszczał
na początek trochę o historii auta...
jak niektórzy koledzy pamiętają auto kupiłem w Polsce po cenie promocyjnej
przed zakupem sprawdziłem dokładnie historię techniczną auta przez carfax i inne instytucje co potwierdziło opisywany stan techniczny czyli auto praktycznie jak nowe,full wyposażone,bezkolizyjnez przebiegiem 70 tys etc.
dlaczego więc ktoś robił taki prezent oddając takie auto za 20.000 zlp?
otóż mogę napisać tylko tyle,że procedury celno skarbowe trwały prawie trzy miesiące i kosztowały dużo(nie tylko pieniędzy ale i stresu), musiałem zlecić to specjalistom etc.Zakończyły się jednak sukcesem i auto zostało zarejestrowane. Nerwy rekompensował jednak widok pięknego auta w garażu.
Wróćmy jednak do auta...jestem drugim właścicielem tego 600 sel
Pierwszym był uwaga Lucio Ambroselli rocznik 1938 obywatel amerykański włoskiego pochodzenia,nieprzyzwoicie bogaty z miasta Sacramento w Californii,"koneser" dzieł sztuki
Auto jest na szczęście od strony prawnej czyste czego nie można o byłym właścicielu mobie Ambrosellim powiedzieć [zlosnikz]
jednak Lucio albo nie miał wielu wrogów lub już ich nie miał bo auto nie jest opancerzone...
niezłe jaja prawda?ale moja mercedes to auto z historią...
Teraz takie pierwsze wrażenia..
auto posiada DTC więc mogę sam diagnozować silnik i kasować błędy
to ustrojstwo było montowane tylko w latach 92-93 w wersjach na Californię,jest dodatkowy komputer monitorujący moduły LH
ma założony soft AMG znoszący ogranicznik v max
ile ma więcej KM i Nm to dopiero postaram sie sprawdzić na hamowni ale od 140 km/h przy kickdownie w zawrotnym tempie osiąga 270 km/h unosząc przód do góry i powiem wam ,ze miałem trochę pietra
od zera do setki jest katalogowo ale to co się dzieje póżniej to jest niesamowite a jeżdziłem wcześniej szybkimi autami
co ważne to wszystkie pierdoły działają łacznie z dociąganiem
lakier jest ori na wszystkich elementach i nie był nigdy polerowany ,nie ma rys bo auto stało przykryte w garażu a od 1997 roku zrobiło 17 tys.mil
na podwoziu zachowały sie na podzespołach papierowe metki bo nie jeżdziło na deszczu
z innych ciekawostek to że Lucio A. założył sobie jednostkę clariona z tv i navigacją w 1998 nroku za 6.500 euro na co jest faktura,niestety nie ma mapy Polski :lol:
Pan Ambroselli składając wizyty w ukochanej Italii zawsze zabierał ze sobą nie mniej ukochaną 600 sel co też pokazują odprawy
Jak sami widzicie trafiło mi się śmieszne autko...a najsmieszniejsze jest to ,że trafiło do Polski i zostało tutaj mi sprzedane.
wkrótce zrobię jakąś fajna sesje zdjęciowa oddającą piękno tego egzemplarza

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 12:06 pm przez munich, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 10:40 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
munich pisze:
ale od 140 km/h przy kickdownie w zawrotnym tempie osiąga 270 km/h unosząc przód do góry i powiem wam ,ze miałem trochę pietra


O i to jest moje marzenie. Poczuś strach przyśpieszenia.. Jeździłem różnymi autami, i nawet 300KM sie trafiło, ale żaden mnie nie wystraszył.. To bym chciał przeżyć [zlosnik]

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 11:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
aha i jeszcze zapomniałem dodać ,że tłumiki mają wytłoczone logo AMG co jest ciekawe bo końcówki są normalne i schowane
ale tutaj jest jeszcze jedna sprawa dosyć komiczna...
dżwięk wydechu jest cichutki,barwę ma jak to V12 ale do własnie ok.140 km-160km/h
potem dżwięk robi się skokowo,nagle głośniejszy ,jednak jest coś co wszystkich wprawia w osłupienie których przewoziłem autem
brzmienie przypomina stłumiony ryk jakiegoś zwierzęcia,brzmi to na tyle wiernie ,że zastanawiam się czy w AMG pracowali na tym dżwiękiem czy tak samo im wyszło
kolega się pytał czy nie puszczam mu jakiegoś CD [zlosnikz]

skoro AMG decydowało sie zmieniać tłumiki to musieli zwiekszyć ich przepustowość i pewnie popracowali na dżwiękiem
z drugiej strony musieli to zrobić umiejętnie bo normy w Californi są restrykcyjne i auta nie przeszły by "emission control"

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 11:57 am przez munich, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 11:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Nagraj filmik prosze!! :) Bo normalnie mnie podnieciłeś :D

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 11:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
munich pisze:
kolega się pytał czy nie puszczam mu jakiegoś CD


http://gadzetomania.pl/2009/11/09/dzwie ... zie-wideo/ - kolega moze sobie kupić ten gadzet ;)

Prosilbym o szybkie fotki bestii i jakis filmik ;)

_________________
w201 2.0D '87
Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 12:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
jackie01 pisze:
http://gadzetomania.pl/2009/11/09/dzwiek-silnika-v8v10-w-twoim-samochodzie-wideo/ - kolega moze sobie kupić ten gadzet


Dawno sie tak nie uśmiałem. Genialne [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 12:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
a ja odnosze wrazenie zawsze, ze silnik M120 od blisko 4 tys obr (moze 3800, albo cos...) zmienia zawsze brzemienie na to odjazdowe, to slychac przy liniowym przyspieszaniu.
i na wykresie zwyklego M120 w tym samym miejscu jest tez dosc wyrazny skok momentu obr. wiec cos jest na rzeczy (dzwiek+moment obr :)).

a przy kick down - gdy jest 3-ci bieg - te obroty (ok 3800) to predkosc rzedu 130km/h. wiec ze sluchu na szybko przy przyspieszaniu gdy jest ok 140-150 zmienia sie dzwiek... nawet bez AMG :))))) to dokladnie sytuacja opisana wyzej.

rzecz w tym, ze bez kickdown w tym samochodzie zwykle nie przekracza sie nigdy 3 tys. dopiero jazda siłow daje taka szansę.

powyzsze opowiesci z moich doswiadczen.

_________________
140 600 '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 1:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
jak będę miał wykresy to będzie można coś więcej powiedzieć....na razie to nie chcą mi zhamować auta ze względu na skrzynię
muszę nawiązać kontakt z kimś kto miał modyfikowane sterowniki LH przez AMG,chyba był ktoś na benzworld(pepe nie masz jakiś danych w swoim archiwum?)
z tego co widzę to i silnik kreci wyżej na każdym biegu bez kickdownu,pewnie dostaje zmodyfikowane info z modułu

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 1:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
pepe pisze:
a ja odnosze wrazenie zawsze, ze silnik M120 od blisko 4 tys obr (moze 3800, albo cos...) zmienia zawsze brzemienie na to odjazdowe, to slychac przy liniowym przyspieszaniu.
i na wykresie zwyklego M120 w tym samym miejscu jest tez dosc wyrazny skok momentu obr. wiec cos jest na rzeczy (dzwiek+moment obr :)).


Bo przy tych obrotach jest zmiana faz rozrządu.
W m119 też tak jest, że brzmienie się zmienia.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 1:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
to obrazek z dokumentacji z 1991 roku (dla normalnego M120)

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 9_M120.jpg

na benzworld byli m.in. (tak sie podawali) konstruktorzy M120. duzo od nich sie dowiedzialem tez w prywatnych kontaktach (PW). zawsze odpowiadali rzeczowo na stawiane pytania. opowiesci byly az zbyt rozbudowane. ostatnio ucichli jakby...

_________________
140 600 '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 2:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
pepe pisze:
to obrazek z dokumentacji z 1991 roku (dla normalnego M120)

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 9_M120.jpg



W niezłej rozdzielczości masz to zdjęcie :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 3:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
a powaznie, czy zartujesz?

bo ja mam w bardzo dobrej, ale nie wiem jak wkleic aby sie ladnie otwieralo...

_________________
140 600 '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 3:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Z tego wykresy wynika, że szoku w stosunku do oczekiwań z 6l nie ma.
Ciekawe czego nie wydusili z niego więcej momentu. Co oczywiście nie zmienia faktu, że to bardzo mocny silnik. Ale w stulu - weź 2x M104.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 4:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
moze i tak.
ale zobacz, ze w calym zakresie (z wyj ponad 5500) masz zawsze ponad 500Nm.
co ciekawe spadek zaczyna sie przypadkowo tam, gdzie pojawia sie ogranicznik Vmax, bo na 4-tym biegu 250km/h jest na ok 5400 obr (normalny max na nizszych biegach to 6,000). realna Vmax bez ogranicznika podawana bywa jako ok 278 km/h (wtdy jest 6,000).

a tu wiec dla dla ciekawosci: 300 i 600 na jednym obrazku (info z 1991 - pocz produkcji):

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 00-600.jpg

_________________
140 600 '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 4:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Wszystko pięknie, ładnie, ale dawaj zdjęcia i film z dźwiękiem silnika, bo smaku narobiłeś wszystkim... [oczko] [zlosnikz]

_________________
W123 200 1982


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 263 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 518 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl