MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

wysokie obroty / kontrolka ABS na cieplym M116
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45393
Strona 1 z 1

Autor:  sneer [ pt gru 11, 2009 10:04 am ]
Tytuł:  wysokie obroty / kontrolka ABS na cieplym M116

wczoraj cos mię się popsulo :)
cieply silnik, po odpaleniu wchodzi na ~2000 obrotow i nie chce zejsc.
jednoczesnie wlacza sie kontrolka ABS. Po jakims czasie (minuta-trzy) wszystko wraca do normy, kontrolka gasnie. Nie ma zadnego zwiazku z pedalem gazu - ani gazowanie, ani duszenie silnikiem, ani przelaczanie biegow, ani ruszanie srebrnym przekaznikiem nie powoduje powrotu na normalny poziom. Acha - MTTM, ze dosc kiepsko pali rano - czyli dlugo trzeba krecic, przewaznie.
ma kto jaki pomysl?

Autor:  bmw [ pt gru 11, 2009 11:23 am ]
Tytuł: 

Objawy uszkodzonego modułu z podszybia KICK DOWN,lub brakuje mu informacji na temat położenia przepustnicy lub padł czujnik temperatury płynu i ke widzi ciągle zimny silnik i podnosi dawkę paliwa tylko to nie pasi do tej świecącej kontrolki ABS.A sprawdź czy masz ładowanie bo jak będzie coś nie tak to ABS się świeci.

Autor:  sneer [ wt sty 19, 2010 12:41 pm ]
Tytuł: 

Dla potomności:
Za tego typu usterkę odpowiadać mogą trzy elementy:

a) OVP relay
b) rozlutowane ścieżki w idle speed control unit
c) zawor powietrza wolnych obrotow

u mnie byl pkt. 3. Z ciekawostek, tutaj:
http://www.mbworld.org/forums/s-class-w ... 20sel.html
az trzy 420 SEL z 1986 roku w jednym watku, a ponizej fragment wypowiedzi goscia, co zrobil zeby to wymacac:


I've accumulated a collection of 4 idle speed controls, 3 idle control valves and 3 ovp relays; none of which seem to be my problem. I've also replaced the following: ignition control module, cap and rotor, spark plug wires, spark plugs, fuel pump relay, fuel pump, vacuum hoses, and a new ABS unit (ABS brakes weren't functioning as they were supposed to). I'm getting so many parts from the junkyard I could build an entirely new engine. Although, I have yet to replace the throttle position switch.

Autor:  Gerri [ wt sty 19, 2010 8:02 pm ]
Tytuł: 

Zawór powietrza wolnych obrotów nie ma związku z kontrolką ABS. W zasadzie jedynym podejrzanym elementem wspólnym dla elektryki silnika i układu ABS jest srebrny przekaźnik. Kontrolka ABS może zgasnąć w czasie pracy silnika jedynie w przypadku gdy była przerwa w zasilaniu ABS-u lub napięcie spadło zbyt znacznie i powróciło do znamionowej wartości. W innych przypadkach kontrolka zgaśnie dopiero po wyłączeniu zapłonu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/