MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

pompa wtryskowa
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45437
Strona 1 z 1

Autor:  Merolek 115 [ sob gru 12, 2009 11:55 pm ]
Tytuł:  pompa wtryskowa

Witam.2.0 D pompa wtryskowa.Czy jest jakaś uszczelka pomiędzy pompą a kadłubem silnika?Cieknie mi tam olej silnikowy.Czy nie ma większych problemów aby pompę zdemontować?Jeśli ktoś już to robił to proszę o radę jak się do tego zabrać.

Autor:  darus [ ndz gru 13, 2009 12:19 am ]
Tytuł: 

Jest uszczelka , chyba ala karton.

Autor:  Mor [ ndz gru 13, 2009 9:11 am ]
Tytuł: 

Jest o-ring na pompie, nawet go widać na zdjęciu. Potrafi cieknąć również jeśli ktoś ustawiał punkt wtrysku i nie dociągnął śrub.
Obrazek

Chyba, że pytasz o 115-tkę, to tam rzeczywiście papier...

Autor:  bary123ce [ ndz gru 13, 2009 9:23 am ]
Tytuł: 

Ja tak właśnie miałem jak pisze kolega Mor.
Niestety poddałem się i wymianę oringu oddałem fachowcowi [szalone]
Od razu ustawił mi zapłon

Autor:  Merolek 115 [ ndz gru 13, 2009 10:12 pm ]
Tytuł: 

Jaki jest rozmiar tego oringu?Widze,że wałek wychodzący z pompy jest ząbkowany.Te ząbki wchodzą bezpośrednio w koło,które napędza łańcuch?Jest możliwość przestawienia koła o parę ząbków w lewo lub w prawo?Chodzi o 124.

Autor:  Mor [ pn gru 14, 2009 7:56 am ]
Tytuł: 

Merolek 115 pisze:
Jaki jest rozmiar tego oringu?Widze,że wałek wychodzący z pompy jest ząbkowany.Te ząbki wchodzą bezpośrednio w koło,które napędza łańcuch?Jest możliwość przestawienia koła o parę ząbków w lewo lub w prawo?Chodzi o 124.

Co do rozmiaru, to nie pamiętam, ale nowy w ASO kosztuje grosze, numer części: A0129978348 (dla W124 200D).
Wałek jest ząbkowany i wchodzi w regulator wtrysku, który jest napędzany przez łańcuch. Można przestawić pompę względem regulatora jak i regulator względem wału korbowego. Pamiętaj, że ciężko ci będzie zblokować pompę bez blokady wkręcaniej w jej boczną tylną część (blokuje na 15 stopni przed GMP), dlatego dobrze jest wszystko sobie dokładnie pozaznaczać przed demontażem, ponieważ później nie odpalisz auta. Ewentualnie będzie chodziło jak "czarny ciągnik".
Na zdjęciach masz co prawda Sprintera, ale wszystko widać gdzie, co i jak.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  Merolek 115 [ wt gru 15, 2009 2:43 am ]
Tytuł: 

Bardzo dziękuję za podpowiedzi.Dzisiaj zabieram się za robotę i obym odpalił auto po naprawie.

Autor:  wojciech_grz [ wt gru 22, 2009 10:01 pm ]
Tytuł: 

Jak Ci poszła wymiana o-ringu?

Autor:  Merolek 115 [ czw gru 24, 2009 9:08 am ]
Tytuł: 

Trochę mi się łapy trzęsły ze zdenerwowania aby niczego nie przestawić ale to piękna robota.Przy montowaniu gdzieś się przesuneło na ząbkach tak,że musiałem ustawiać pompę.Jestem zadowolony bo po pierwsze nie cieknie olej a po drugie zaoszczędzone 200 zł bo tyle chcieli za wymiane w warsztacie.Mam pytanko.Czy przesuwając pompę w stronę silnika to przyspieszam zapłon czy opóźniam.

Autor:  Mor [ czw gru 24, 2009 9:31 am ]
Tytuł: 

Wkręcasz śrubę regulacyjną - opóźnienie, wykręcasz - przyspieszasz. Czyli w stronę silnika to wykręcanie śruby regulacyjnej - przyspieszenie.

Autor:  Merolek 115 [ czw gru 24, 2009 11:54 am ]
Tytuł: 

Czyli go przyspieszałem bo pompę musiałem przesunąć w strone silnika jakieś 5 mm.Po zamontowaniu pompy pracował nierówno i w miarę jak go przyspieszałem to silniczek się stabilizował na obrotach.Zastanawia mnie ta śruba co przykręcana jest od strony pompy wacum dlaczego ona ma takie przewężenie tuż przy łepku w miejscu gdzie jest ta gruba podkładka.I jak się ją dokręca to tak miękko siada.

Autor:  Mor [ ndz gru 27, 2009 4:31 pm ]
Tytuł: 

Merolek 115 pisze:
Zastanawia mnie ta śruba co przykręcana jest od strony pompy wacum dlaczego ona ma takie przewężenie tuż przy łepku w miejscu gdzie jest ta gruba podkładka.I jak się ją dokręca to tak miękko siada.

Nie wiem, ale łatwo ją urwać. Kumpel odkręcał nie zważając na lewy gwint (czyli właściwie przykręcał...) to urwała się moment. Może to takie zabezpieczenie, żeby bałaganu nie narobić.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/