MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ogrzewanie - jest a pochwili go nie ma https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45570 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Paweł-Sec [ pt gru 18, 2009 8:13 pm ] |
Tytuł: | Ogrzewanie - jest a pochwili go nie ma |
Jak w temacie. Samochód ciepły - potencjometry na gorąco - jest przyjemnie ciepło w aucie a po chwili wieje zimą z nawierów. Jedziemy dalej - są duże szanse ze znów zacznie wiać ciepełkiem. Gdzie szukać i jaka może byc przyczyna tej niesprawności. Może elektrozawory jak się nagrzeją to coś im się robi i się zamykają. |
Autor: | jachimek [ pt gru 18, 2009 11:12 pm ] |
Tytuł: | |
hmmm, jak dla mnie to jest to typowy objaw zapowietrzonego układu chłodzacego. ale to jest moje zdanie... wymieniales moze ostatnio plyn lub termostat? |
Autor: | Frytejro [ sob gru 19, 2009 10:47 am ] |
Tytuł: | |
u mnie tak bylo jak mialem pokretlo w automatycznej klime popsute tyle ze w lecie... jade sobie z klima nagle jeb bucha goracem, i tak w kolko |
Autor: | Mor [ sob gru 19, 2009 11:18 am ] |
Tytuł: | |
Albo masz już koniec zaworu ogrzewania... |
Autor: | Paweł-Sec [ sob gru 19, 2009 11:30 am ] |
Tytuł: | |
jachimek pisze: hmmm, jak dla mnie to jest to typowy objaw zapowietrzonego układu chłodzacego. ale to jest moje zdanie... wymieniales moze ostatnio plyn lub termostat?
Tak jestem po wymianie termostatu. Trzeba go odpowietrzyć czy sam powinien sie odpowietrzyć po zalaniu płynem. |
Autor: | Frytejro [ sob gru 19, 2009 2:24 pm ] |
Tytuł: | |
poniewaz zadalem jak zwykle chyba za trudne pytanie w swoim watku to zapytam tutaj : Mor pisze: Albo masz już koniec zaworu ogrzewania...
czy jednym z oznak konczacego zaworu ogrzewania jest to ze cieplo z kratek jest mocniejsze dopiero po dodaniu gazu czy podczas jazdy (czytaj przy wyzszych obrotach) ? czy to raczej oznaka walnietej pompki obiegu? |
Autor: | BarMan [ sob gru 19, 2009 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
Jak dla mnie objaw typowy dla pompy obiegu, przynajmniej w W210 tak miałem. Pozdrawiam |
Autor: | Janfocus [ pn gru 21, 2009 1:33 pm ] |
Tytuł: | |
Paweł-Sec pisze: Trzeba go odpowietrzyć czy sam powinien sie odpowietrzyć po zalaniu płynem. sam się odpowietrzy jak dasz ogrzewanie na full i przejedziesz się nieco... Frytejro pisze: czy to raczej oznaka walnietej pompki obiegu?
jakiej pompy? Jest tam coś poza pompą płynu chłodniczego silnika? |
Autor: | Frytejro [ pn gru 21, 2009 1:37 pm ] |
Tytuł: | |
no jest jest.. pompka jest pod zaworkami.. ![]() |
Autor: | Paweł-Sec [ pn gru 21, 2009 4:44 pm ] |
Tytuł: | |
Płyn uzupełniony , oczywiście odpowietrzony. I nadal problem pozostaje. Chwile jest dobrze ciepło a w momencie wieje zimnym. Stawiam na elektrozawory, chyba ze się myle ? Termostat chodzi wsprawnie. Temperatura troszkę powyżej 80 st.C |
Autor: | stanleym126 [ pn gru 21, 2009 4:59 pm ] |
Tytuł: | |
Paweł-Sec pisze: Tak jestem po wymianie termostatu.
Czy zamontowałeś go zaworkiem w odpowiedniej pozycji i czy sprawdzałeś elektryczną pompkę obiegu płynu.Jeżeli to jest dobre to odkręć cewki elektrozaworów i wyjmij je a następnie załącz zapłon tak by chodziła pompka elektryczna.Jak w układzie jest korek powietrzny (czasem układ sam się nie odpowietrzy) to wtedy właśnie zejdzie powietrze i będzie już ok chyba ,że dolega calkiem coś innego. |
Autor: | Paweł-Sec [ pn gru 21, 2009 5:11 pm ] |
Tytuł: | |
stanleym126 pisze: Paweł-Sec pisze: Tak jestem po wymianie termostatu. Czy zamontowałeś go zaworkiem w odpowiedniej pozycji i czy sprawdzałeś elektryczną pompkę obiegu płynu.Jeżeli to jest dobre to odkręć cewki elektrozaworów i wyjmij je a następnie załącz zapłon tak by chodziła pompka elektryczna.Jak w układzie jest korek powietrzny (czasem układ sam się nie odpowietrzy) to wtedy właśnie zejdzie powietrze i będzie już ok chyba ,że dolega calkiem coś innego. zamontowałem tak samo jak było - tym małym zaworkiem na termostacie do góry. Tak było zamontowane jak odkręciłem pokrywe dostając się do termostatu. |
Autor: | Frytejro [ pn gru 21, 2009 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
dobra panowie... ja dzis poszedlem za namowa a raczej tym co wyczytalemna forum - odkrecilem 4 srubki i podnioslem obudowe zaworka ( jeden mam bo klima automat) iiii jeb zaczal wylewac sie plyn chlodniczy jak podnioslem obudowe ;// natychmiast docisnalem spowrotem to wszystko i zakrecilem .... pytanie.. jaki tam oring czy uszczelka jest ? w sensie jak uszczelka to spoko, dokrecona powinna jakos trzymac ale oring jak byl na bierzni to mogl zle wskoczyc :/ robierral ktos ten zaworek ?jest w stanie mi wytlumaczyyc co za uszcezlnienie tam jest i czy je sie czyms smaruje czy poprostu skreca i trzyma? ja skrecilem i nic nie leci, nie saczy sie (poki co) jedynie przy tej temp jak podswiece lampka by dokaldnei to obadac czy nie cieknie to paruje (chyba resztka plynu). jest ktos wstanie mi odpowiedziec czy mam sie nie przejmowac jesli nie cieknie czy mam sie przejmowac ?? ![]() |
Autor: | stanleym126 [ wt gru 22, 2009 3:55 pm ] |
Tytuł: | |
Od góry zaworka nie ma żadnego oringu, trochę płynu mogło się ulać, ale to by ewentualnie świadczyło,o tym,że w układzie było powietrze.samo położenie zaworu jest powyżej układu chłodzenia, więc płynu nie powinno wywalać. Robiłem to u siebie kilka razy i spoko. Z tego co zauważyłem to gdy w układzie nie było powietrza to płyn znajdował się poniżej dolnej krawędzi oparcia cewki zaworu., a gdy pracowała elektryczna pompka obiegu to płyn przelewało po samym dnie obudowy zaworu co jest widać jak zdjęta jest cewka. |
Autor: | Debesciak [ wt gru 22, 2009 6:53 pm ] |
Tytuł: | |
o ile sie nie myle to zaworki są zamknięte jak załączy sie zapłon i poda sie na nie napięcie .Zdejmij wtyczkę z zaworków wtedy będą cały czas w pozycji otwartej .Pompkę wspomagającą obieg ogrzewania sprawdzasz ustawiając pokrętło na max jak jej dotkniesz ręką to będziesz czuł czy działa czy nie |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |