MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Co wyje w układzie napędowym??? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45572 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kamaru [ pt gru 18, 2009 9:17 pm ] |
Tytuł: | Co wyje w układzie napędowym??? |
Witam Trudne pytanie ale może ktoś coś podpowie.... Pacjet to MB 124 230E z 88 r. sedan automat, z ASD bez nivo. W czasie jazdy z przodu lub środka samochodu słychać wycie które po puszczeniu pedału gazu zmienia ton... Na postoju nie wyje. Wyje przy nieruchomych przednich kołach... łożyska kół tylnych wymienione. Most i podpora wału sprawdzone i nie wyją. Luzów na wale i w dyfrze nie ma. Łączniki gumowe wału, tłumik drgań wału w stanie bardzo dobrym. niewielki luz jest przy wejściu wału do skrzyni biegów. Bardzo proszę o sugestie gdzie jeszcze szukać wyjca? Czy to może być jakieś łożysko na wyjściu automatycznej skrzyni biegów?? Ciężko się to wymienia?? Pozdrawiam Kamil |
Autor: | ukaniu [ pt gru 18, 2009 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
na wejściu do ASB nie ma prawa być luzu! i jest duża szansa, że to włąśnie wyje. Podlewaruj koła tylne, podstaw pod wahacze kozły, zablokuje 23 razy koła przednie - odpal, włącz napęd i osłuchaj kijkiem miejsca podejrzane. Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go boli zanim całkiem stanie i się rozkraczy, czasem dłużej, czasem raz. Nie bagatelizuj. |
Autor: | Kamaru [ pt gru 18, 2009 11:17 pm ] |
Tytuł: | |
Nie pisałem wcześniej ale tak już robiłem (dlatego napisałem, że przy zatrzymanych przednich kołach też wyje). Byłem u mechanika starszej daty który przeszedł się ze stetoskopem zakończonym taką rurką, obadał z kanału wszystko co się dało ... i się poddał... Nie wiem na 100% co sprawdzał bo siedziałem w środku i "udawałem że jadę;). Luz przy wejściu wału do skrzyni wyczułem po wizycie u niego jak sam jeszcze raz wszystko sprawdzałem... Co odpowiada za ten luz? jest tam jakieś łożysko? |
Autor: | ukaniu [ pt gru 18, 2009 11:50 pm ] |
Tytuł: | |
Jest łożysko: ![]() Luzu wyczuwalnego ręką być nie powinno. Nie znam rozmiaru, trzeba szukać w ASO. Chyba, że na święta zerknę w bebechy skrzyni, ale mam .4 |
Autor: | Kamaru [ sob gru 19, 2009 12:27 am ] |
Tytuł: | |
A dużo roboty jest z jego wymianą? Trzeba wyciągać skrzynię? |
Autor: | ukaniu [ sob gru 19, 2009 12:41 am ] |
Tytuł: | |
Nigdy nie wymieniałem tego łożyska. Ze wszystkich znaków wynika, że powinno się dać je wymienić bez zdejmowania skrzyni. Trzeba jednak odkręcić też tylny dekiel w którym ono jest umieszczone. W EPC trzeba znaleźć numery tego łożyska, numery uszczelki dekla, numery oringu wchodzącego na wieloklin flanszy (aby nie ciekło po wieloklinie), można by i nakrętkę flanszy - kupić to w ASO. Powinno się także sprawdzić czy nie rózni sie wysokość łożyska, bo do niego są dobierane podkładki ustalające luzy osiowe wewnątrz ASB. |
Autor: | Frytejro [ sob gru 19, 2009 10:56 am ] |
Tytuł: | |
kamaru a dzwiek masz caly czas czy np jak sie nie rozgrzeje auto albo w danym zakresie oborotow ? i jaki ten dzwiek masz ? potrafisz sprecyzowac? bo u mnie tez wyje... jak stoi na mrozie i przez jakis 1km az sie nie nagrzeje.. i dzwiek przypomina ruszajacy tramwaj.. most tez mi wyjer wiec stawiam albo na niego albo na to lozysko o ktorym mowisz... ale nie jestem w stanie dojsc do tego.. przynajmniej narazie.. u mnie przy podniesieniu tylu na kolzy wycia nie bylo - obstawiam ze przez brak obiazenia albo inna pozycja elementow ... dzis nagram jeszczez raz ten dzwiek, Ty tez nagraj to porownamy... (ostatnio zauwazylem tez ze czasem podczas pracujacego silnika jak dam pozycje P to cos lekko czasem stuka przy lewarku, jak docisne lewarek bardziej w przod auta to ustepuje, jakby niedokonca na P przerzucalo.. ) a czy mam luz na lozysku o ktorym piszesz to razwydawalo mi sie ze minimalny mam, innym razem ze nie.. i tego lozyska raczej nei da sie bez demontazu skrzyni wymienic chyba ze jest jakis spec ktory pozbiera te sprezynki ktore za tym deklem sa i je dobrze powklada na swe miejsca ![]() |
Autor: | Kamaru [ sob gru 19, 2009 3:18 pm ] |
Tytuł: | |
Dźwięk jest raczej cały czas jak się jedzie.. jak jest mróz to jakby głośniejszy. Nagrywał nie będę bo i tak to nic nie da. aż tak nie wyje jak tramwaj żeby było słychać na nagraniu. U mnie most jest cichutki |
Autor: | Frytejro [ sob gru 19, 2009 3:53 pm ] |
Tytuł: | |
a to nie. to u mnie jest jak stoi na mrozie przez powiedzmy 2km zalezy jaki mroz. jak jest temp kolo 4 wstopnio to moze pojawi sie na 500m i cisza.. nagralem ten dzwiek sobiee hehe , ale to po to by ew weryfikowa czy to most czy skrzynia, ( u mnie most do wymiany bo wyje.. ) |
Autor: | Prince [ ndz gru 20, 2009 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Ja się podepnę pod temat bo nie chciał bym zakładać nowego. U mnie też słychać szum z okolic skrzyni, podpora i wszystkie koła obsłuchałem i odpadają. Szum słychać przy jeździe na luzie na biegu przy hamowaniu silnikiem praktycznie cały czas. Podnosiłem go z dwóch stron i obsłuchiwałem w kanale ale wszystko tak głośno chodziło ze nie dałem rady nic z lokalizować, najlepiej słychać to jadąc. Dźwięk nagrałem: http://www.speedyshare.com/files/198961 ... ie__1_.wav W124 300D, 5 biegowy manual, 93r. |
Autor: | ukaniu [ ndz gru 20, 2009 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
Trzeba było wedytować to nagranie, dać limiter i podciągnąć wzmocnienie do maksimum aby tylko nie cięło tego co chcemy słyszeć. miarodajne wolne turkotanie łełełełzuzuzu wydaje się pochodzić z tylnego mostu, w reszcie klamotów prędkości są znacznie większe. Więcej to ja tam nic nie słyszę. Dobry warsztat ma takie śmieszne cudo - mikrofoniki, lub czujniki wibracji przypinane do elementów napędu, jest ich kilka. Mechanik zakłada słuchawki jadąć przełącznikiem wybiera żródło i słucha dźwięków. W ten sposob można znaleźć 95% dziwnych turkotów, stuków, pisków. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |