MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problem z silnikiem M119 - dławi się, gaśnie gdy ciepły https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45582 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | PiotrGo [ sob gru 19, 2009 4:39 pm ] |
Tytuł: | Problem z silnikiem M119 - dławi się, gaśnie gdy ciepły |
Witam, Mam problem z moim silnikiem w W124 E420. Na zimnym silniku wszystko jest OK. Gdy się rozgrzeje do około 80 st C nagle zaczyna się dławić przy przyciskaniu pedału gazu. Na wolnych obrotach się w tym czasie dobrze kręci, lecz tylko jak wcisnę gaz silnik zamiast przyspieszyć dławi się, po chwili gaśnie. Zawsze po pierwszym zgaśnięciu da się ponownie uruchomić, lecz jak się jazdę kontynuuje silnik jeszcze bardziej się rozgrzeje, za którymś razem po zdławieniu nie można go już uruchomić. Przy kręceniu, co kilka sekund strzela w tłumik!!! (przy normalnej pracy nigdy nie strzela). Jak silnik się schłodzi odpala bez żadnego problemu i można jechać, aż znowu się rozgrzeje. Występuje to zarówno na PB jak i LPG Do tej pory wyeliminowałem metodą prób i błędów: sonda lambda - po odłączeniu nie ma zmiany. przepływomierz - po odłączeniu nie ma zmiany czujnik temperatury powietrza zasysanego - po odłączeniu nie ma zmiany system ASR / elektroniczna przepustnica - po odłączeniu nie ma zmiany odłączenie akumulatora na kilka minut (reset sterownika silnika) nie ma wpływu elementy zmiennej fazy rozrządu (te okrągłe elementy obok kopułek) - po odłączeniu bez zmian Czujnik temp załączający wiatraki - po odłączeniu bez zmian. Czujnik temp silnika na zegary - po odłączeniu bez zmian Czy w tym modelu jest czujnik TPS (czujnik położenia przepustnicy / pedału przyspieszenia)? Przy pedale gazu oraz przy cięgle przepustnicy, nic nie znalazłem. Może jakieś sugestie co jeszcze może wpływać na takie zachowanie auta. Strach gdzieś nim jechać w takim stanie ![]() |
Autor: | PiotrGo [ wt gru 29, 2009 2:40 pm ] |
Tytuł: | |
Naprawdę nikt nic nie podpowie w tym temacie? Zaczynam podejrzewać czujnik położenia wału, ten który jest przy połączeniu ze skrzynią. Bo to jest w zasadzie jedyny czujnik który jest niezbędny do tego aby silnik działał. Pozostałem można odłączyć jednak silnik się kręci. Nie potrafię jednak powiązać tego z temperaturą silnika. Jak w zegarku po przekroczeniu 80 st C na zegarach zaczynają się opisane wyżej cyrki. Strzelanie w tłumik też można powiązać ze źle wyregulowanym zapłonem, jak wiadomo ten czujnik jest podłączony do modułu zapłonu, a jak dopiero później idzie sygnał do sterownika silnika. |
Autor: | Janfocus [ wt gru 29, 2009 2:55 pm ] |
Tytuł: | |
odłączanie elementów nie świadczy o tym że one są dobre, skoro nie ma zmian... W prawdzie nie znam M119, ale z takimi objawami mocno bym się przjżał potencjometrowi klapy/przepływomierza czujniki temp -lepiej pomierzyć rezystancję |
Autor: | McCoy [ wt gru 29, 2009 3:30 pm ] |
Tytuł: | |
Nie znam kompletnie silnika m119, ale może warto sprawdzić stan cewki ( cewek? ). Przerabiałem podobny temat i ten ruch załatwił problem.Auto słabło po rozgrzaniu, pojawiały się "strzały w rurę" i szarpanie przy przyśpieszaniu. |
Autor: | PiotrGo [ wt gru 29, 2009 3:38 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: ale z takimi objawami mocno bym się przjżał potencjometrowi klapy/przepływomierza W tym silniku jest wtrysk elektroniczny więc nie ma takiego. Teoria mówi że strzelanie w tłumik jest od zbyt późnego zapłonu, zapłonem steruje moduł, a on dobiera moment zapłony głownie na podstawie wskazań czujnika położenia wału + korekcja podciśnieniem. Nie bardzo wiem jak ma się do tego temperatura silnika, ale jakoś musi w pływać na coś, skoro odłączyłem wszystkie czujniki temp to przynajmniej wiem że to nie one są winne <br>Dodano po 3 minutach.:<br> McCoy pisze: Nie znam kompletnie silnika m119, ale może warto sprawdzić stan cewki ( cewek? )
W jaki sposób mogę je sprawdzić? Zresztą nie bardzo to widzę bo iskra jest, zawsze, a cewki nie zdążą się nagrzać od ciepła silnika, problemy mają wyraźny związek z temperaturą silnika |
Autor: | Janfocus [ wt gru 29, 2009 3:49 pm ] |
Tytuł: | |
PiotrGo pisze: W tym silniku jest wtrysk elektroniczny więc nie ma takiego. obawiam się że jednak jakichś przepływomierz powietrza musi mieć... http://www.mb.org.pl/forum/index.php?topic=211493.0 PiotrGo pisze: Nie bardzo wiem jak ma się do tego temperatura silnika, ale jakoś musi w pływać na coś, skoro odłączyłem wszystkie czujniki temp to przynajmniej wiem że to nie one są winne
temp silnika steruje dodatkową dawką paliwa, a odłączenie czujnika nie eliminuje jego usterki, bo odłączenie czujnika (w zalezności od typu) będzie widziana jako usterka tego czujnika -przerwa w obwodzie... |
Autor: | PiotrGo [ wt gru 29, 2009 4:28 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: obawiam się że jednak jakichś przepływomierz powietrza musi mieć... Przepływomierz oczywiście jest elektroniczny, miałem na myśli brak potencjometru przepływomierza takiego jak w K-jet Janfocus pisze: temp silnika steruje dodatkową dawką paliwa, a odłączenie czujnika nie eliminuje jego usterki, bo odłączenie czujnika (w zalezności od typu) będzie widziana jako usterka tego czujnika -przerwa w obwodzie...
To wszystko prawda, ale problem jest z czymś innym. Jeżeli jakiś czujnik przekazywałbym błędne wskazanie do tego stopnia że silnik by gasł to jego odłączenie (jeżeli nie jest on niezbędny do działania) powinno spowodować że silnik ruszy w trybie awaryjnym. Powyżej wypisałem listę tego co próbowałem odłączyć kolejno w momencie gdy występuje problem. Okazuje się że aby silnik się kręcił to wszystko jest zbędne, wystarczy czujnik położenia wału, reszta może być odpięta a i tak nie zgaśnie. Skoro problem po odpięciu wszystkiego nie ustępuje wnioskuję z tego że problem musi być w obwodach sterowania zapłonem, względnie wtryskiwaczami. Strzelanie w tłumik wskazuje jednak na zapłon. Tylko nie potrafię tego połączyć z temperaturą. |
Autor: | Danski [ wt gru 29, 2009 9:12 pm ] |
Tytuł: | |
...Twoje objawy są podobne do moich... z tym, że u mnie nie "kuleje" za każdym razem, gdy osiągnie 80stC...tylko jest to okazjonalnie... ale dokładnie tak samo się zachowuje po wciśnięciu gazu... no nic...umówiłem się z moim na dokładną diagnostykę zaraz po nowym roku... |
Autor: | PiotrGo [ śr gru 30, 2009 12:37 am ] |
Tytuł: | |
Danski pisze: ...Twoje objawy są podobne do moich... Miło że nie jestem jedynym. Danski pisze: z tym, że u mnie nie "kuleje" za każdym razem, gdy osiągnie 80stC...
Na początku było też okazjonalnie, stało się pierwszy raz, potem kilka tygodni spokoju, potem częściej, teraz jest praktycznie za każdym razem przy tych 80 st C Jak coś ustalisz daj znać co i jak. |
Autor: | Danski [ wt maja 04, 2010 2:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Problem z silnikiem M119 - dławi się, gaśnie gdy ciepły |
ZDIAGNOZOWANY! ![]() ...można wymienić na nową...ale jest droga lub zregenerować... W przyszłym tygodniu będę regenerował i dam znać jak jeździ po zabiegu ![]() |
Autor: | butek22 [ wt maja 04, 2010 11:00 pm ] |
Tytuł: | Re: Problem z silnikiem M119 - dławi się, gaśnie gdy ciepły |
Zapewne sama przepustnica w sobie jest sprawna, padła jak zwykle wiązka idąca do przepustnicy, ja samemu wymieniałem wiązke i jest wszystko do tej pory OK. |
Autor: | maclaw [ śr maja 05, 2010 10:34 am ] |
Tytuł: | Re: Problem z silnikiem M119 - dławi się, gaśnie gdy ciepły |
a masz może zdjęcia z tego zabiegu wymiany wiązki przepustnicy?? lub możesz opisać o którą wiązkę chodzi, bo chyba mam ten sam problem... |
Autor: | butek22 [ śr maja 05, 2010 11:32 am ] |
Tytuł: | Re: Problem z silnikiem M119 - dławi się, gaśnie gdy ciepły |
Ponizej masz link do mojego tematu: http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... 25&t=43679 To jest ten kabel idacy od samej przepustnicy, gruby czrany przewód z wierzchu izolacja wyglada jak nowa, ale trzeba ja rozciać by zobaczyc jak izolacja wyglada w środku. |
Autor: | Danski [ czw maja 06, 2010 8:06 pm ] |
Tytuł: | Re: Problem z silnikiem M119 - dławi się, gaśnie gdy ciepły |
butek22... ważna uwaga, oczywiście zanim przepustnica miałaby być regenerowana zostanie sprawdzona wiązka. ...by the way ASR zaświeciło mi się kilka razy... ale niestety komputer diagnostyczny nie pokazuje, co dokładnie jest nie tak... wskazał tylko na błąd przepustnicy więc w jej okolicach należy szukać. ...wydaje mi się, że niezbyt fartowny materiał izolacji wiązek + nieco zbyt wysoka temperatura (poprostu za ciasno) w komorze silników M119 przyczynia się do tych awarii... |
Autor: | munich [ czw maja 06, 2010 8:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Problem z silnikiem M119 - dławi się, gaśnie gdy ciepły |
zaświecenie kontrolki asr i pojawienie się zaburzeń w pracy silnika powinno spowodowac zapisanie błędu związanego z przepustnicą typu "błędna informacja o zamknięciu /otwarciu lub że w ogóle nie pracuje może tez byc błąd dotyczący elektronicznego sterownika przyśpieszenia który kieruje przepustnicą i znajduje się w skrzynce z komputerami powody tego zamieszania są dwa -albo rozpadająca się wiązka w środku ETA przy płytce i w przewodzie -albo PODCIŚNIENIE a konkretnie wężyk idący do przepustnicy(niewielka nieszczelnośc może zupełnie ją odłączyc) będzie wtedy błąd "sterownik przyśpieszenia nie pracuje" w każdym bądż razie jazda gdzieś dalej z tym to loteria |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |