MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zepsułem skrzynię biegów 722.4 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45616 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mMm2 [ pn gru 21, 2009 10:15 am ] |
Tytuł: | Zepsułem skrzynię biegów 722.4 |
Witam Ostatnio w bardzo głupi sposob zaaplikowalem sobie przyslowiowy strzal w stope. Po odlaczeniu ASB od od silnika (konwerter zostal na silniku) trzeba bylo ją ponownie przyłączyć. Powierzchnia kolnierza skrzyni nie chciala sie zejsc z blokiem silnika chociaz walek wszedl dobrze. Nie przyjrzalem sie wszystkiemu dokladnie. Zaczalem odstep niwelowac przez dociaganie srubami. Szlo bez wiekszego oporu. Uslyszalem dwa suche trzaski i wszystko sie dokrecilo. Ale nie dzialalo. Po ponownym rozkreceniu ukazal sie taki obraz zniszczen: ![]() ![]() ![]() Walek ktory widac na zdjeciach to 'drugi walek'. Na ostatnim zdjeciu widac w srodku pekniety pierscien z bardzo drobnymi zabkami. Pierwsza moja mysl jest taka (i tu moge sie bardzo mylic ![]() Chce sie dowiedziec jakie mam opcje i jakie koszta? Nie sadze ze moge znalezc czesci uzywane. Wobec tego czy da sie czesci kupic w ASO i jak sie zabrac za ich wymiane? Czy sam fakt ze zdjalem te pokrywe czolowa z obudowy skrzyni biegow rodzi jakies dodatkowe problemy? Przyznam ze w EPC sie zgubilem i dopiero przy dalszej rozbiorce umialbym dopasowac rzeczywiste elementy do zdjec: EPC ASB 722.4 |
Autor: | butek22 [ pn gru 21, 2009 10:21 am ] |
Tytuł: | |
Tak sie składa że mam ASB na cześci. Numer mojej skrzyni to 722370 03 964894. Nie wiem czy bedzie pasował wałek z tej skrzyni. Może niech wypowiedzą się fachowcy. |
Autor: | ukaniu [ pn gru 21, 2009 1:06 pm ] |
Tytuł: | |
Dekiel w .3 i .4 jest inny. Jeślli coś jest zniszczone w pompie - trzeba wymienić dekiel z pompą oleju. Trzeba by sprawdzić czy w konwerterze nic nie popękało (to trudne, bo nie widać) ten wiloklin wchodzi w sprzęgło jednokierunkowe kierownicy strumienia. Jeśli konwerter żyje, konieczne jest jego wypłukanie. Współczuję. To, że skrzynia wyjdzie bez odkręcenia konwertera nie znaczy, że ją można tak zamonotować. Najbezpieczniej jest odkręcić te kilka śrub więcej, zablokować kołkiem (plastik od spodu) konwerter i wyciągać całość. To jedyna gwarancja prezyzyjnego złożenia. |
Autor: | mMm2 [ pn gru 21, 2009 2:14 pm ] |
Tytuł: | |
pierwszy raz zdejmowalem skrzynie automat no i stad ta niewiedza. Konwertera tez z bliska jeszcze nie ogladalem, jak zdejme to potrzasne nim i poslucham co lata w srodku ![]() Wobec tego ze jestem calkiem zielony, a dobrego naprawiacza w okolicy nie znam, zastanawiam sie nad kupnem drugiej skrzyni. Jest duzy wybor skrzyn automatycznych czterobiegowych, ale z silnikow czterocylindrowych, zwlaszcza starych 2.0 i 2.3 - czy takie cos bedzie pasowac do mojego 124 E280T '96? Jeszcze rozwazam podmiane na skrzynie reczna, skoro samochod i tak jest caly rozebrany. Ale do wymiany na reczna to trzeba duzo klamotow, a takiego kompletu nikt nie sprzedaje. |
Autor: | oress [ pn gru 21, 2009 2:25 pm ] |
Tytuł: | |
podłączę się do tematu ... ukaniu pisze: To, że skrzynia wyjdzie bez odkręcenia konwertera nie znaczy, że ją można tak zamonotować. Najbezpieczniej jest odkręcić te kilka śrub więcej, zablokować kołkiem (plastik od spodu) konwerter i wyciągać całość. To jedyna gwarancja prezyzyjnego złożenia.
dobrze wiedzieć, bo jakiś czas temu zdjąłem skrzynię ale konwerter został na silniku. Konwerter odkręcono w szlifierni gdzie oddałem silnik. Czyli aby to teraz dobrze poskładać trzeba wykonać czynności: - nałożyć konwerter na wieloklin skrzyni - przykręcić całość do silnika nie pamiętam szczegółów i jak to wszystko wygląda. Mogą być z tym jeszcze jakieś niespodzianki ? Aha - zaznaczę, że skrzynię zdejmowałem z m103 2,6 a zakładać będe do m103 3,0 lecz koło zamachowe będzie z tego 2,6. Skrzynia 722.3xx |
Autor: | mMm2 [ pn gru 21, 2009 5:39 pm ] |
Tytuł: | |
oress pisze: dobrze wiedzieć, bo jakiś czas temu zdjąłem skrzynię ale konwerter został na silniku.
ciesze sie ze swoim przykladem moglem pomoc ![]() ![]() |
Autor: | bary123ce [ pn gru 21, 2009 8:56 pm ] |
Tytuł: | |
przy każdej okazji pisałem żeby na to uważać, bo sam kiedyś w identyczny sposób załatwiłem bardzo rzadki automat do /8 1 seria. Śruby wkręcałem aż zęby w pompie olejowej ścięło. ![]() |
Autor: | escort923 [ pn gru 21, 2009 9:07 pm ] |
Tytuł: | |
ja przy zakupie silnika dostałem dobrą rade od kolegi M4E żeby przy wyjmowania silnika odkrecic konwerter od koła zamachowego i wtedy zostaje on przy skrzyni.gdyby nie ta rada pewnie zrobił bym tak jak autor wątku i nie wiadomo jak by się to skonczyło. Dzieki M4E ![]() |
Autor: | Szpakooo [ pn gru 21, 2009 11:21 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Ja prawdopodobnioe mam taka skrzynie na czesci, konwerter tez by sie znalazl. Jutro sprawdze i dam znac. Pozdrawiam |
Autor: | WSR [ wt gru 22, 2009 9:40 am ] |
Tytuł: | |
Też powinienem mieć te części ![]() |
Autor: | mMm2 [ wt sty 12, 2010 6:10 pm ] |
Tytuł: | |
Narazie projekt stoi wiec szukam sobie drugiej skrzyni. Powiedzcie czy taka bedzie pasowac? 202 270 00 00 722 421 0 399 2932 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |