MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

M119 czasami nie pracuje na wszystkich cylindrach...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45677
Strona 1 z 2

Autor:  Danski [ czw gru 24, 2009 12:44 pm ]
Tytuł:  M119 czasami nie pracuje na wszystkich cylindrach...

Witam,
Od pewnego czasu mój pupil posiada następującą przypadłość:
...czasami po uzyskaniu temperatury pracy czyli ok 80-85 st zaczyna przerywać (nie pali na wszystkie cylindry) i skutkuje to znaczną utratą mocy, bardzo nim trzęsie, czasami potrafi zgasnąć.
...ostatnio jak były duże mrozy odpalił już z "czkawką"....po czym sama ustała...
..."czkawka" pojawia się nieprzewidywalnie...czyli raz na parę dni...czasami tygodni...a czasami codziennie...
Byłem z tym problemem u Pana Leszka Borowskiego z Piastowa....samochód był tydzień na testach i nic nie wykazało... bo nie chciało mu się "czkać" w tym czasie ;)
...co to może być?
Czy nie zaskodzi to silnikowi?
Czy jeśli nie pali na wszystkie cylindry to w tych cylindrach, które nie palą nie dostają za dużo paliwa, które może spływać do miski olejowej?

Pozdrawiam,

Daniel

Autor:  zegarek [ czw gru 24, 2009 12:53 pm ]
Tytuł:  Re: M119 czasami nie pracuje na wszystkich cylindrach...

Danski pisze:
Czy jeśli nie pali na wszystkie cylindry to w tych cylindrach, które nie palą nie dostają za dużo paliwa, które może spływać do miski olejowej?


Niespalone paliwo wydmuchiwane jest do wydechu, a konkretnie do katalizatora, który tego nie lubi.

Sprawne masz kopułki, palce i kable WN?

Autor:  Danski [ czw gru 24, 2009 12:57 pm ]
Tytuł: 

...czyli niespalone paliwo nie sływa do miski mieszając się z olejem? ...bo bałem się czy nie rozrzedził się już olej i czy cylindry się nie przytrą...
...no na 100% głowy nie dam, czy elementy wysokiego napięcia są w pełni sprawne...natomiast zagadką jest, że zazwyczaj przerywa jak się nagrzeje...a jakby np kable były niesprawne to raczej na zimnym chyba wariowałby...
Świece były niedawno zmieniane....więc są ok...

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw gru 24, 2009 1:23 pm ]
Tytuł: 

wiązka silnika?

Autor:  Danski [ czw gru 24, 2009 1:25 pm ]
Tytuł: 

...no tak, wiem ,że te silniki mają z tym problem, ale to zazwyczaj przy dużo większych przebiegach...
...w moim wszystko pod maską wygląda jak fabrycznie nowe...przebieg to 146000 km

Autor:  munich [ czw gru 24, 2009 2:50 pm ]
Tytuł: 

przede wszystkim to nie jeżdzij autem dopóki nie zrobisz

są raczej dwie możliwości albo paliwo nie dochodzi albo przerwa w wysokim napięciu

Autor:  BrunoGiamatti [ czw gru 24, 2009 3:03 pm ]
Tytuł: 

Danski pisze:
...w moim wszystko pod maską wygląda jak fabrycznie nowe...przebieg to 146000 km

Przebiegu jesteś pewien? Masz na niego papiery? Mój SEL miał 200 a w środku .. stan lepszy niż z fabryki ;)
Poza tym nie tylko przebieg tu się liczy .. Wszystko ma przecież swoje lata.

Autor:  Danski [ czw gru 24, 2009 3:24 pm ]
Tytuł: 

...no malutko nim jeżdżę, ale czasami muszę...a to się dzieje tak rzadko, że nie jest aż tak uciążliwe...ale wkurza do fakt...
...mam wrażenie, że paliwo dochodzi, bo w trakcie przerywania śmierdzi paliwem z rury i czasami strzeli w wydech...
...przebiegu jestem pewien na 100% :) mam pełną dokumentację...no i był tylko jeden właściciel...

Autor:  Ostek [ czw gru 24, 2009 4:11 pm ]
Tytuł: 

Miałem identyczne obiawy w SEC-u , ten sam silnik i przyczyną była cewka zapłonowa. Sprawdzałem wszystko po kolei , wymieniałem przepływomierze i wszystko na nic. Na samym końcu została tylko cewka, wymieniłem i auto od razu odżyło. Nowa oryginalna cewka BOSCH 190-250 pln , w zależności od sklepu.

Autor:  Janfocus [ czw gru 24, 2009 10:46 pm ]
Tytuł: 

Danski pisze:
...czyli niespalone paliwo nie sływa do miski mieszając się z olejem?

niestety spływa...

powąchaj olej czy nie śmierdzi benzyną....

Autor:  Danski [ pt gru 25, 2009 9:15 am ]
Tytuł: 

...no tego się boję... natomiast w oleju jakoś nie wyczuwam szczególnie zapachu benzyny... stan oleju też raczej na tym samy poziomie... nie wiem ile musiałoby "przybyć" oleju na miarce, żeby mógł zaszkodzić silnikowi i nadawał się do wymiany...
...czy przy kilku takich akcjach powinienem go wymienić (olej)? ...ma dopiero przejechane 1600km na aktualnie zalanym...

Autor:  darus [ pt gru 25, 2009 5:38 pm ]
Tytuł: 

W elektryce mogą dziać sie cuda, w zależności np. od temp. Zrobiłbym pewien myk. Poczekałbym, az zacznie nierówno chodzić. Potem bym wykręcił swiece i sprawdził, które ew. zalewa. Potem bym spróbował pozamieniać cewki miejscami o ile to możliwe, nie znam dokładnie tych silników, tam sa cewki podwójne, czy cewkofajki? jeżeli mozliwa jest taka zamiana, potem motor znowu zacznie nierówno, chodzić, znowu sprawdziłbym gdzie podlewa. Jeżeli zaleje inna, lub inne swiece, masz odpowiedź, która cewka jest walnieta (stawiam na cewke raczej).

Autor:  Ostek [ pt gru 25, 2009 8:28 pm ]
Tytuł: 

na 99,9% cewka <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
darus pisze:
tam sa cewki podwójne, czy cewkofajki?


dwie zwykłe cewki , cewko-fajki były od 96r

darus pisze:
Poczekałbym, az zacznie nierówno chodzić. Potem bym wykręcił swiece i sprawdził, które ew. zalewa. Potem bym spróbował pozamieniać cewki miejscami jeżeli mozliwa jest taka zamiana, potem motor znowu zacznie nierówno, chodzić, znowu sprawdziłbym gdzie podlewa. Jeżeli zaleje inna, lub inne swiece, masz odpowiedź, która cewka jest walnieta


taki numer nie przejdzie , jak chodzi dobrze na wszystkie gary i na chwile przerywa to po świecach nie poznasz

Autor:  EssiRS [ sob gru 26, 2009 1:07 pm ]
Tytuł: 

Danski najczęstszą przyczyną tego typu zachowania w silniku M119 jest niesprawny układ zapłonowy i z reguły są to kable/cewki.
Mogę się założyć, że kable nigdy jeszcze nie były wymieniane od nowości.

Po podpięciu pod komputer nie pokazało żadnych błędów?

Autor:  Danski [ sob gru 26, 2009 3:12 pm ]
Tytuł: 

...no co najciekawsze, że nie... i dlatego mechanicy czekali na "czkawkę", żeby w trakcie jej trwania podpiąć kompa...ale jak na złość samochód nie chciał się "przydławić"...
...widzę, że większość z Was stawia na cewki i (lub) kable... więc zaraz po nowym roku zmienię mu te cewki... a w następnej kolejności kable... ale te ostatnie to chyba duży koszt...
...powiedzcie mi jesze tylko jedną rzecz: czy te kilka ok. 10 razy jazdy na "czkającym" silniku (jednorazowy czas trwania jazdy to ok. 5-20 min) nie zaszkodził mu?

Pozdrawiam,

Daniel

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/