MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 5:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 27, 2009 11:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Zakładam nowy temat będący kontynuacją tego, http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=45535

Dzis wróciłem do domu i pierwsze co do garażu i pod kanał. Sprawdziłem odrazu olej w skrzyni na włączonym silniku i po przejechaniu 30km. W skrzyni jest sucho, tzn bagnet jest suchy. Wyciek jednak jest - dokładnie na łączeniu skrzyni z silnikiem. Nie wiem czy wcześniej tego nie zauwazyłem czy koleś do sprzedaży wyczyścił. Jest on dość obfity i widać że świeży. Jednakże na postoju ledwo kapie. Czy mozliwe że podczas jazdy tamtędy mocniej cieknie?
Auto rano odpaliło normalnie i silnik chodzi równo i ma moc. Skrzynia wyraznie się ślizga. Jechałem bardzo ostroznie żeby nie przeciągać. Na prostej chodzi w miare normalnie, jedynie wychodząc z zakrętu zaczyna się slizgać.

Kupiłem dexron ll; czy mogę go dolać nie wiedząc czy w skrzyni jest ll czy lll?

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 1:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Na pewno poszedł uszczelniacz wałka,tak czy siak skrzynię trzeba wyjmować.zalecany płyn do asb to DII.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 1:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
stanleym126 pisze:
Na pewno poszedł uszczelniacz wałka,tak czy siak skrzynię trzeba wyjmować.


To jest jasne dla mnie :)

Pytanie czy na tą chwile mogę wlać Dll jesli nie wiem co jest w skrzyni?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 3:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Musisz dolać oleju możesz D2 bo to olej zalecany do tej skrzyni i krzywdy jej tym nie zrobisz,a na pewno zniszczysz skrzynię jazdą bez oleju.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 3:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Po odstaniu paru godzin i nie odpalaniu silnika stan w tej chwili na zimno jest na min. To ile w mniej więcej mam teraz wlać?... czytam i czytam o sprawdzaniu stanu oleju i juz się gubię.


edit: czy taki uszczelniacz pada z dnia na dzień? Dzwoniłem do sprzedającego i ten się zarzeka że oleju mu nie ubywało i że nic mu nie wiadomo o jakiś nieszczelnościach.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 3:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Sprzedający na krzyż nie przysięgał więc może mówić co tylko chce.
Stan w asb sprawdza sie na pracującym rozgrzanym silniku (i asb) najlepiej po jeździe stojącym na równym podłożu. Wówczas pomiar na bagnecie ma się znajdować pomiędzy znakami min. a max. Pomiar należy powtórzyć 2,3 razy aby był wiarygodny bez błędu. zalej ok. 0,5 l płynu ,przejedź się tak by rozgrzał się olej w skrzyni i sprawdź stan.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 4:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Ok, kolejne pytanie. Kolor oleju na bagnecie jest taki jak świeżego oleju silnikowego- brązowaty i jest czysty. Dll czerwony. Ponoć był wymieniany jakieś 13tkm temu. Jak wygląda Dll po takim przebiegu?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 4:24 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Jak nie jesteś pewien jaki jest zalany płyn to go spuść ( z konwektora też) i zalej DII. Może być w konsekwencji taniej. 8)

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 5:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Jasne. Na dzień dziesiejszy chodzi tylko o to aby wyrównac stan coby przebumblować te pare dni do nowego roku i dojechać do warsztatu potem, bo teraz nigdzie terminu nie dostane. Widzę brązowy w skrzyni, widze Dll czerwony i pytam czy to mozna wymieszać.
Jak dam do uszczelnienia to i olej oczywiście wymienie.
Spuszczac sam nie bede ani tymbardziej wymieniać bo nie mam zielonego pojęcia jak sie to robi....


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 9:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Niestety zwykle wyciek z tamtąd oznacza zmieloną panewkę łożyskowania konwertera - w przypadku skrzyń 722.3. chyba że jest niewielki faktycznie skończy się tylko na simeringu. Temat podobnych wycieków wałkowaliśmu kilkukrotnie.
Olej w tej srzyni będzie D2. Po odpaleniu silnika na zimnym jaki jest poziom oleju?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 28, 2009 10:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
ukaniu pisze:
Niestety zwykle wyciek z tamtąd oznacza zmieloną panewkę łożyskowania konwertera


czemu niestety?


ukaniu pisze:
Po odpaleniu silnika na zimnym jaki jest poziom oleju?



Strasznie mnie irrytuje pomiar tego stanu. Dzis po odpaleniu silnika (około 30sek) i dolaniu ca 0,8L poziom jest na max.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 28, 2009 2:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Ja się podepne pod temat. Też mam wyciek z tego samego miejsca skrzynia 722503 03 739887. Mam pytanie co do oleju do skrzyni czy tu też jest Dextron II i jeżeli tak jakiego producenta. Patrzyłem na allegro i ceny różne zaciekawiła mnie pozycja VENOL ATF, i Carlube Atf-Q. Głównie ze względu na cenę oczywiście. Czy ktoś z kolegów stosował któryś z tych i ma jakieś zdanie na ten temat.

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 28, 2009 9:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Poczytaj Kolego o pomiarze poziomu oleju bo będziemy pisali 10x to samo.
Na zimnym włączonym na P - ok 10mm poniżej kreski min. Ale nie wiadomo co to znaczy zimny więc:
Jedyny słuszny pomiar to skrzynia nagrzana do 80 stopni - w zimie to jakieś pół godziny kręcenia się po mieście - wtedy poziom musi dochodzić do kreski max. Postój na poziomym płaskim parkingu bez teściowej na kanapie z tyłu.
To co piszesz - znaczy, że oleju jest za duzo.
Teraz zobaczyłem zdjęcia, wyciek nie wygląda bardzo źle, trzeba zdemontować skryznię i sprawdzić łożyskowanie konwertera oraz simeringi i oringi w deklu.
Wymiana simeringu i oringu nie będzie bardzo droga - wymiana dekla jest droga.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 5:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Jestem umówiony na przyszły tydzień w tej firmie http://www.automatikserwis.pl/

Po opisaniu objawów przez telefon miły Pan z w/w firmy przygotował mnie na wydatek min 1500zł.

Wychodzi na to ze awaria to moja zasługa... na w pół nieświadomie ale moja :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 6:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Nikt o tym nie wspomniał ,ale olej w asb powinien mieć kolor wyrażnie czerwony,jeśli jest koloru brązowawego znaczy że jednak tarczki trochę się przypaliły,weż trochę oliwy z bagnetu na palec i powąchaj czy nie zalatuje spaleniżną,bo że na biegach asb ślizgała-to już pisałeś !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl