MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

M103 automat, wyciek oleju z asb
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45716
Strona 1 z 2

Autor:  Miki [ ndz gru 27, 2009 11:27 am ]
Tytuł:  M103 automat, wyciek oleju z asb

Zakładam nowy temat będący kontynuacją tego, http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=45535

Dzis wróciłem do domu i pierwsze co do garażu i pod kanał. Sprawdziłem odrazu olej w skrzyni na włączonym silniku i po przejechaniu 30km. W skrzyni jest sucho, tzn bagnet jest suchy. Wyciek jednak jest - dokładnie na łączeniu skrzyni z silnikiem. Nie wiem czy wcześniej tego nie zauwazyłem czy koleś do sprzedaży wyczyścił. Jest on dość obfity i widać że świeży. Jednakże na postoju ledwo kapie. Czy mozliwe że podczas jazdy tamtędy mocniej cieknie?
Auto rano odpaliło normalnie i silnik chodzi równo i ma moc. Skrzynia wyraznie się ślizga. Jechałem bardzo ostroznie żeby nie przeciągać. Na prostej chodzi w miare normalnie, jedynie wychodząc z zakrętu zaczyna się slizgać.

Kupiłem dexron ll; czy mogę go dolać nie wiedząc czy w skrzyni jest ll czy lll?

Obrazek

Obrazek

Autor:  stanleym126 [ ndz gru 27, 2009 1:20 pm ]
Tytuł: 

Na pewno poszedł uszczelniacz wałka,tak czy siak skrzynię trzeba wyjmować.zalecany płyn do asb to DII.

Autor:  Miki [ ndz gru 27, 2009 1:44 pm ]
Tytuł: 

stanleym126 pisze:
Na pewno poszedł uszczelniacz wałka,tak czy siak skrzynię trzeba wyjmować.


To jest jasne dla mnie :)

Pytanie czy na tą chwile mogę wlać Dll jesli nie wiem co jest w skrzyni?

Autor:  bmw [ ndz gru 27, 2009 3:01 pm ]
Tytuł: 

Musisz dolać oleju możesz D2 bo to olej zalecany do tej skrzyni i krzywdy jej tym nie zrobisz,a na pewno zniszczysz skrzynię jazdą bez oleju.

Autor:  Miki [ ndz gru 27, 2009 3:08 pm ]
Tytuł: 

Po odstaniu paru godzin i nie odpalaniu silnika stan w tej chwili na zimno jest na min. To ile w mniej więcej mam teraz wlać?... czytam i czytam o sprawdzaniu stanu oleju i juz się gubię.


edit: czy taki uszczelniacz pada z dnia na dzień? Dzwoniłem do sprzedającego i ten się zarzeka że oleju mu nie ubywało i że nic mu nie wiadomo o jakiś nieszczelnościach.

Autor:  stanleym126 [ ndz gru 27, 2009 3:39 pm ]
Tytuł: 

Sprzedający na krzyż nie przysięgał więc może mówić co tylko chce.
Stan w asb sprawdza sie na pracującym rozgrzanym silniku (i asb) najlepiej po jeździe stojącym na równym podłożu. Wówczas pomiar na bagnecie ma się znajdować pomiędzy znakami min. a max. Pomiar należy powtórzyć 2,3 razy aby był wiarygodny bez błędu. zalej ok. 0,5 l płynu ,przejedź się tak by rozgrzał się olej w skrzyni i sprawdź stan.

Autor:  Miki [ ndz gru 27, 2009 4:14 pm ]
Tytuł: 

Ok, kolejne pytanie. Kolor oleju na bagnecie jest taki jak świeżego oleju silnikowego- brązowaty i jest czysty. Dll czerwony. Ponoć był wymieniany jakieś 13tkm temu. Jak wygląda Dll po takim przebiegu?

Autor:  stanleym126 [ ndz gru 27, 2009 4:24 pm ]
Tytuł: 

Jak nie jesteś pewien jaki jest zalany płyn to go spuść ( z konwektora też) i zalej DII. Może być w konsekwencji taniej. 8)

Autor:  Miki [ ndz gru 27, 2009 5:23 pm ]
Tytuł: 

Jasne. Na dzień dziesiejszy chodzi tylko o to aby wyrównac stan coby przebumblować te pare dni do nowego roku i dojechać do warsztatu potem, bo teraz nigdzie terminu nie dostane. Widzę brązowy w skrzyni, widze Dll czerwony i pytam czy to mozna wymieszać.
Jak dam do uszczelnienia to i olej oczywiście wymienie.
Spuszczac sam nie bede ani tymbardziej wymieniać bo nie mam zielonego pojęcia jak sie to robi....

Autor:  ukaniu [ ndz gru 27, 2009 9:08 pm ]
Tytuł: 

Niestety zwykle wyciek z tamtąd oznacza zmieloną panewkę łożyskowania konwertera - w przypadku skrzyń 722.3. chyba że jest niewielki faktycznie skończy się tylko na simeringu. Temat podobnych wycieków wałkowaliśmu kilkukrotnie.
Olej w tej srzyni będzie D2. Po odpaleniu silnika na zimnym jaki jest poziom oleju?

Autor:  Miki [ pn gru 28, 2009 10:21 am ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Niestety zwykle wyciek z tamtąd oznacza zmieloną panewkę łożyskowania konwertera


czemu niestety?


ukaniu pisze:
Po odpaleniu silnika na zimnym jaki jest poziom oleju?



Strasznie mnie irrytuje pomiar tego stanu. Dzis po odpaleniu silnika (około 30sek) i dolaniu ca 0,8L poziom jest na max.

Autor:  pinkifranz [ pn gru 28, 2009 2:44 pm ]
Tytuł: 

Ja się podepne pod temat. Też mam wyciek z tego samego miejsca skrzynia 722503 03 739887. Mam pytanie co do oleju do skrzyni czy tu też jest Dextron II i jeżeli tak jakiego producenta. Patrzyłem na allegro i ceny różne zaciekawiła mnie pozycja VENOL ATF, i Carlube Atf-Q. Głównie ze względu na cenę oczywiście. Czy ktoś z kolegów stosował któryś z tych i ma jakieś zdanie na ten temat.

Autor:  ukaniu [ pn gru 28, 2009 9:49 pm ]
Tytuł: 

Poczytaj Kolego o pomiarze poziomu oleju bo będziemy pisali 10x to samo.
Na zimnym włączonym na P - ok 10mm poniżej kreski min. Ale nie wiadomo co to znaczy zimny więc:
Jedyny słuszny pomiar to skrzynia nagrzana do 80 stopni - w zimie to jakieś pół godziny kręcenia się po mieście - wtedy poziom musi dochodzić do kreski max. Postój na poziomym płaskim parkingu bez teściowej na kanapie z tyłu.
To co piszesz - znaczy, że oleju jest za duzo.
Teraz zobaczyłem zdjęcia, wyciek nie wygląda bardzo źle, trzeba zdemontować skryznię i sprawdzić łożyskowanie konwertera oraz simeringi i oringi w deklu.
Wymiana simeringu i oringu nie będzie bardzo droga - wymiana dekla jest droga.

Autor:  Miki [ śr sty 06, 2010 5:34 pm ]
Tytuł: 

Jestem umówiony na przyszły tydzień w tej firmie http://www.automatikserwis.pl/

Po opisaniu objawów przez telefon miły Pan z w/w firmy przygotował mnie na wydatek min 1500zł.

Wychodzi na to ze awaria to moja zasługa... na w pół nieświadomie ale moja :(

Autor:  czarek12 [ śr sty 06, 2010 6:48 pm ]
Tytuł: 

Nikt o tym nie wspomniał ,ale olej w asb powinien mieć kolor wyrażnie czerwony,jeśli jest koloru brązowawego znaczy że jednak tarczki trochę się przypaliły,weż trochę oliwy z bagnetu na palec i powąchaj czy nie zalatuje spaleniżną,bo że na biegach asb ślizgała-to już pisałeś !

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/