MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Prośba o dokładniejszą diagnozę błędu silnika.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45723
Strona 1 z 1

Autor:  pinkifranz [ ndz gru 27, 2009 4:34 pm ]
Tytuł:  Prośba o dokładniejszą diagnozę błędu silnika.

Koledzy mam dylemat, kontrolnie sprawdzałem błędy silnika M104 3.2 wyskoczyły mi dwa błędy 9 i 13 z tym że błąd nr 9 ma trzy opisy:
1)Sonda lambda lub jej obwód wysokie napięcie,
2)Sonda lambda lub jej obwód, zimny lub rozwarty obwód,
3)Sonda lambda lub jej obwód, nie prawdopodobne napięcie czujnika.
Błąd nr 13 ma dwa opisy:
1)Sonda lambda lub jej obwód, uboga mieszanka,
2)Sonda lambda lub jej obwód, bogata mieszanka.

Pytanie czy to już koniec sondy czy szukać gdzie indziej kable itp. Sonda na mierniku żyje napięcie od 0.18 do 1. Spalanie przy mrozach wynosiło około 13l/ 100 raczej przy spokojnej jeździe. Za wszelkie konstruktywne posty z góry dziękuje.

Autor:  bmw [ ndz gru 27, 2009 6:00 pm ]
Tytuł: 

Skoro na mierniku sonda zachowuje się poprawnie to może być gdzieś przerwa w jej obwodach między sondą a komputerem silnika.Widzę że masz gaz a gazownicy zwykle wpinają się w ten obwód i nie zawsze to robią starannie.Możliwe że coś się rozłącza w trakcie jazdy i wywala błędy.Należy też pamiętać że silnik M104 ma wiązkę która się lubi sypać.

Autor:  Janfocus [ pn gru 28, 2009 3:39 pm ]
Tytuł: 

inna opcja to sygnał z sondy L do gazowni i spowrotem jest pociągniety nie ekranowanym kablem i dlatego zbiera wszystkie syfy z otoczenia i pakuje do kompa silnika...
trzeba by podłączyć oscyloskop podczas jazdy...

Autor:  grzesiekwie [ pn gru 28, 2009 3:59 pm ]
Tytuł:  Re: Prośba o dokładniejszą diagnozę błędu silnika.

pinkifranz pisze:
Błąd nr 13 ma dwa opisy:
1)Sonda lambda lub jej obwód, uboga mieszanka,
2)Sonda lambda lub jej obwód, bogata mieszanka.


Witam

Podłącze się pod temat i przy okazji podziele się swoimi doświadczeniami z sondą lamba, tyle że z silnika m111 ASB bez lpg.

Pierwszy odczyt na komputerze: sonda za bogata mieszanka - odczyty na HFM pokazywały przedział od 0,2 < 1 (wg bosch przedział powinien byc ograniczony od 0,4 <0,6).

Moja diagnoza wymiana sondy. Przy jej wyciąganiu (brak specjalnego klucza) okazało się że sonda była nie dokręcona!

Drugi odczyt na komputerze - po wymianie sondy: za uboga mieszanka, wskazania jak bosch przykazał.

Sprawdziłem okablowanie - cała wiązka sondy wygląda normalnie.

Przy odczycie błyskowym cały czas widnieje kod 13. Jakieś sugestie?

Autor:  pinkifranz [ pn gru 28, 2009 10:24 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
inna opcja to sygnał z sondy L do gazowni i spowrotem jest pociągniety nie ekranowanym kablem i dlatego zbiera wszystkie syfy z otoczenia i pakuje do kompa silnika...

Gazownia nie wpieła się w okablowanie od sondy korzysta tylko z wiązki od wtrysków. Więc tutaj tego problemu nie ma. Jutro sprawdzę numery i jak podejdzie to włożę inną sondę zobaczę co wtedy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/