MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Dziwny problem z ładowaniem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45776
Strona 1 z 1

Autor:  darus [ wt gru 29, 2009 7:18 pm ]
Tytuł: 

Dziś, przejechałem ponad 60km w trasie, wjeżdżam do miasta, zapalił się ABS, później radio zgubiło stacje, potem zanikło podswietlenie, swiatła, typowy objaw braku ładowania. Nie gasiłem auta, po jakiś 15-20min ładowanie wróciło, wróciłem kolejne 60km, bez problemu, sprawdziłem ładowanie pod domem:
- bez obciążenia 14,05V na wolnych i podwyzszonych obrotach
- po obciążeniu dmuchawa, swiatłami i ogrzewaniem szyby 13, 2 na wolnych, 13,7 na podwyzszonych (niezbyt dobre)
Jak myslicie, objaw zawieszajacych sie szczotek, regulatora nie wiem, samo sie naprawiło <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Ps, kontrolka ładowania sie nie zapaliła

Autor:  krzysiek21011989 [ wt gru 29, 2009 7:40 pm ]
Tytuł: 

hej!
zgodnie z tym, co wczoraj napisalem sprawdz szczotki alternatora i wymien je razem z calym szczotkotrzymaczem w razie potrzeby. Brakiem kontrolki ladowania sie nie zrazaj, nie musi sie pojawic, tzn. u mojego ojca sie nie pojawila.
A z taka "usterka" na trasie mozesz miec niepotrzebna przygode... <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Ojciec mial takie objawy jak Ty przez 2-3tygodnie az pewnego razu dojechal do domu ostatkiem "pradu" bez swiatel,radia, dmuchawy...

Autor:  Nemo [ wt gru 29, 2009 8:30 pm ]
Tytuł:  problemy z ładowaniem

Według mnie jest to objaw zawieszania się szczotek

Autor:  Darius [ wt gru 29, 2009 8:30 pm ]
Tytuł: 

Hej kolego ~krzysiek21011989, wczoraj to mi odpisywałeś [zlosnik] Mamy z kolegą podobne Loginy

Autor:  krzysiek21011989 [ wt gru 29, 2009 8:37 pm ]
Tytuł: 

tak, rzeczywiscie, przepraszam za niedopatrzenie, nawet sytuacja z samochodem byla bardzo podobna. a tak na marginesie, pomoglo to co wczoraj zaproponowalem? Pozdrawiam

Autor:  darus [ wt gru 29, 2009 9:33 pm ]
Tytuł: 

właśnie dla mnie to tak wyglada również, ale martwii mnie słabe ładowanie pod obciążeniem, az tak nie powinno spadać chyba, sam nie wiem.

Autor:  stanleym126 [ wt gru 29, 2009 10:12 pm ]
Tytuł: 

krzysiek21011989 pisze:
. Brakiem kontrolki ladowania sie nie zrazaj, nie musi sie pojawic

Z tego co mi kiedyś mówił znajomy dyplomowany mistrz elektrotechniki samochodowej to w przypadku braku ładowania w Mercedesie ne zapali sie czerwona kontrolka ładowania.

Autor:  krzysiek21011989 [ wt gru 29, 2009 10:28 pm ]
Tytuł: 

skoro sam mistrz tak powiedzial, nie wypada mi polemizowac, jednak wydaje mi sie, ze z tym ladowaniem to jest tak, ze w przypadku obnizonego ladowania sie nie zapali, jednak w przypadku BRAKU ladowania moze sie zapalic, mialem taki przypadek jakos w tamtym roku w mojej W123, kiedy pasek klinowy od alternatora i pompy wody pekl, wtedy alternator nie pracowal i kontrolka sie zapalila, to tak tytulem dygresji.

Autor:  stanleym126 [ wt gru 29, 2009 10:59 pm ]
Tytuł: 

Podczas uruchamiania silnika trzeba patrzeć na ta kontrolkę,ale juz nie pamiętam czy jak się nie pali to nie ładuje czy jak sie pali.Musiałbym to zobaczyć podczas uruchamiania własnego auta jak to jest.

Autor:  jachimek [ śr gru 30, 2009 9:33 am ]
Tytuł: 

wg mnie w przyopadku całkowitego braku ładowania na odpalonym silniku bedzie się świecić, natomiast jeśli ładowanie jest ale bardzo słabe konntrolka nie zapali sie az do momentu całkowitego wyczerpania bateri..:)

Autor:  ukaniu [ śr gru 30, 2009 9:55 am ]
Tytuł: 

Jak wyjmiesz regulator, albo on padnie całkiem - to ładowania nie będzie wcale i kontrolka też się nie zapali :-) - z tym, że nie zapali się też po przekręceniu kluczyka.
Jeśli wtedy sie zapala (musi) i gaśnie po uruchomieniu silnika to znaczy, że alternator coś generuje ale - czy właściwie? - to już tylko pomiar woltomierzem oraz oscyloskopem aby sprawdzić czy np nie padnięta jest dioda w mostku prostowniczym.

Autor:  Janfocus [ śr gru 30, 2009 10:28 am ]
Tytuł: 

darus pisze:
bez obciążenia 14,05V na wolnych i podwyzszonych obrotach
- po obciążeniu dmuchawa, swiatłami i ogrzewaniem szyby 13, 2 na wolnych, 13,7 na podwyzszonych (niezbyt dobre)

jak widać coś tam ładuje tylko za słabo, albo masz już mocno zajechany alternator, albo poprostu kończy się regulator/szczotki, najprościej wymienić regulator i wszystko będzie jasne... :)

Autor:  darus [ śr gru 30, 2009 4:12 pm ]
Tytuł: 

Dzisiaj byłem u elektryka, stwierdził, ze oprócz zawieszającej się szczotki nic innego być nie moze. Wyjął regulator, szczotki w super stanie, spręzynki odbijają bez problemu. Stwierdził, że przy takim obciążeniu na wolnych obrotach ładowanie może spaść do tego poziomu, ważne, ze wzrasta po przegazowaniu. Poprostu narazie pojeżdżę i zobaczę co się będzie dziać. Nie sądze, żeby przed tym zdarzenieł ładowanie było lepsze, jeżdżę dużo na krótkich dystansach (4km do pracy), rano dmuchawa, grzanie szyby, swiatła, nigdy nie miałem problemu z niedoładowanym akumulatorem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/