MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
regulacja drzwi / szyby w coupe https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45798 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | grzesiekwie [ czw gru 31, 2009 8:36 am ] |
Tytuł: | regulacja drzwi / szyby w coupe |
Witam Panowie proszę o pomoc, przydadzą się cenne wskazówki jak wyregulować najpierw drzwi a później szybę. Drzwi jak nie pierd...lne to się nie zamkną. Byłem u zaufanego fachmana, ale jest długi termin oczekiwania... Muszę to zrobić sam. Co do szyby to wiem że muszę ją trochę opuścić, a śruby regulacyjne znajdują się pod tapicerką - tylko w którym miejscu?? http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1262244508_1.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1262244572_2.jpg |
Autor: | Gerri [ czw gru 31, 2009 9:06 am ] |
Tytuł: | |
grzesiekwie pisze: Drzwi jak nie pierd...lne to się nie zamkną. Wykluczyłeś już efekt sprężania się powietrza w kabinie? Czy tak samo się zachowują jeżeli próbujesz je zamykać z otwartym szyberdachem lub otwartymi prawymi drzwiami? Czy uszczelki na całym obwodzie są prawidłowo ułożone? grzesiekwie pisze: Co do szyby to wiem że muszę ją trochę opuścić, a śruby regulacyjne znajdują się pod tapicerką - tylko w którym miejscu??
Szyba ma właściwie wszystkie parametry do możliwej regulacji. Jeżeli tego nigdy nie robiłeś - to będzie to naprawdę wyzwanie... To nie jest tak, że skoro górna krawędź szyby nie wchodzi pod uszczelkę w momencie zamykania - to trzeba ją opuścić. Szyba powinna być ustawiona pod skosem - czyli starając się jaśniej powinna swoją górną krawędzią dotknąć do uszczelki zanim zamek zaskoczy. Teraz dalsze zamykanie drzwi spowoduje, że szyba przesuwając się po uszczelce "wśliźnie się" pod jej krawędź. Unika się w ten sposób szpary która powoduje mocne świszczenie w czasie jazdy. A śruby do regulacji są praktycznie wszędzie (te decydujące o nachyleniu szyby dostępne są dopiero po zdjęciu listew zewnętrznych drzwi - pod gumowymi zaślepkami) Trzeba się dobrze zastanowić nad każdą czynnością - czy przyniesie oczekiwany skutek czy raczej zmienić w tym celu inny parametr. Zabawa przednia i dla amatora dosyć żmudna - jednak satysfakcja końcowa potrafi być duża. ![]() |
Autor: | grzesiekwie [ czw gru 31, 2009 9:51 am ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: grzesiekwie pisze: Drzwi jak nie pierd...lne to się nie zamkną. Wykluczyłem efekt sprężania się powietrza - tak samo się zachowują. Co do uszczelek to na całym obwodzie są prawidłowo ułożone. Po drzwiach nie widać żeby były po dzwonie, a co do szyby to pewnie sam namotałem podczas wymiany podnośnika szyby. Może, któryś z szanownych doświadczonych użytkowników forumowiczów 124 coupe przebywa lub będzie przebywać w okolicach Gorzowa Wlkp. i jest w stanie mi pomóc ? Zadośćuczynienie gwarantowane ![]() |
Autor: | VALENTINE123 [ czw gru 31, 2009 6:48 pm ] |
Tytuł: | |
Mam instukcję regulacji szyby w coupe 124 ,jak chcesz to podaj @ to Ci wyślę .Ja to u siebie robiłem ,jest trochę zabawy ale spokojnie do zrobienia .U mnie teraz jak szyber otwarty to sie zamyka ładnie ,ale jak wszystko pozamykane to jest efekt sciskania powietrza wewnatrz auta i trzeba mocniej trzasnąć. <br>Dodano po 1 godzinach. 24 minutach.:<br> Instrukcja poszła na @ Kilka rad: 1.Najpierw zacznij od wyregulowania drzwi .Weź kawałek linijki i przykładaj do dzwi czy są w jednej lini z błotnikami ,od góry i z boku 2.Śrubami pod listwami szerokimi regulujesz pochylenie szyby .Z tego co pamiętam szyba ma dotykac juz uczelki górnej ,a drzwi jeszcze nie domknięte na jakies 5mm 3.Śrubami od wewnetrznej częsci drzwi ,pod boczkiem ,regulujesz na jaką wysokosć ma wychodzić szyba .Oczywiście szyba mija tą wargę uszczelki ,a dopiero potem zostaje podniesiona na ryglu i wchodzi w dołek w uszczelce. W zasadzie te 3 regulacje powinny wystarczyć zeby ustawic prawidłowo szybe. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |