MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Gdzie i jaką sondę Lambda zamontować do silnika M102 ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45842
Strona 1 z 1

Autor:  voytas [ sob sty 02, 2010 10:07 pm ]
Tytuł:  Gdzie i jaką sondę Lambda zamontować do silnika M102 ?

W najbliższym czasie będę montował sondę lambda w swoim S123, jako że w W124 występowały fabrycznie pozwoliłem sobie zapytać w tym dziale:

Gdzie fabrycznie była montowana sonda i jaką polecacie?
Warto płacić za dedykowaną do tego silnika czy lepiej po prostu kupić uniwersalną?

Autor:  TReneR [ ndz sty 03, 2010 11:18 am ]
Tytuł: 

Ja od jakichs 4 lat jezdze na uniwersalnej za 70zl - bezproblemowo.
Nie masz wogole sondy?

Autor:  voytas [ ndz sty 03, 2010 1:31 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ja od jakichs 4 lat jezdze na uniwersalnej za 70zl - bezproblemowo.
Nie masz wogole sondy?

No właśnie jestem prawie zdecydowany na uniwesalną. Teraz tylko problem z wyborem producenta: Bosch kontra NGK/NTK...

Sondy nie mam bo to K-Jetronic w beczce :)

Autor:  ghost2255 [ ndz sty 03, 2010 1:35 pm ]
Tytuł: 

Kup NGK/NTK, ale oryginał w pudełku, jako uniwersalne są chyba najlepsze.

Autor:  THC [ ndz sty 03, 2010 2:09 pm ]
Tytuł:  Re: Gdzie i jaką sondę Lambda zamontować do silnika M102 ?

voytas pisze:
W najbliższym czasie będę montował sondę lambda w swoim S123, jako że w W124 występowały fabrycznie pozwoliłem sobie zapytać w tym dziale:

Gdzie fabrycznie była montowana sonda i jaką polecacie?
Warto płacić za dedykowaną do tego silnika czy lepiej po prostu kupić uniwersalną?



Jeśli był kat to była zanim pod nogami pasażera w rurze wydechu.
Jeśli nie było kata sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy, i taki kolektor pasuje bez problemu do 123, były w 201 i 124.

U mnie po podmianie sondy z fabrycznej na uniwersalną, samochód ma wiecej mocy i wiecej pali , po powrocie do starej objawy ustępują hihihih.

Autor:  voytas [ ndz sty 03, 2010 5:01 pm ]
Tytuł: 

THC pisze:
Jeśli był kat to była zanim pod nogami pasażera w rurze wydechu.

http://allegro.pl/item852166422_rura_ko ... 2_0_b.html
Jeśli mi się dobrze widzi to sonda jest przed katalizatorem co ma sens bo po co badać skład spalin po "dopaleniu"?

THC pisze:
Jeśli nie było kata sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy, i taki kolektor pasuje bez problemu do 123, były w 201 i 124.

Raczej nie liczę na to że znajdę dobry kolektor do M102, chyba wszystkie są dziurawe. U mnie jest w miarę dobrze więc nie będę tego ruszał...

Zatem kupię NTK i będę montował ją troszkę dalej niż kolektor, pewnie właśnie pod nogami pasażera. Sondy są teraz podgrzewane, więc w zasadzie odległość nie gra już takiej różnicy.

Bardziej się zastanawiam nad samym montażem, myślałem o dospawaniu nakrętki do tłumika żeby było w co wkręcić sondę. Dobry patent?

Autor:  zegarek [ ndz sty 03, 2010 5:23 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:
Bardziej się zastanawiam nad samym montażem, myślałem o dospawaniu nakrętki do tłumika żeby było w co wkręcić sondę. Dobry patent?


Myślę, że tak. Można kupić takie przygotowane pod sondę

Autor:  Janfocus [ ndz sty 03, 2010 5:27 pm ]
Tytuł: 

jeśli będziesz gdzieś miał wiercić wylot pod sondę to dobrze to zrobić blisko kolektora wydechowego lub w nim (jak tylko wszystkie rury są razem), w oryginałach, które mają sondę daleko dopiero przed katem sonda długo się nagrzewa, co ogranicza jej użyteczność...

Autor:  pinkifranz [ pn sty 04, 2010 9:48 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jeśli był kat to była zanim pod nogami pasażera w rurze wydechu.
Jeśli nie było kata sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy, i taki kolektor pasuje bez problemu do 123, były w 201 i 124.


Tutaj bym się nie zgodził. Mam akurat 2,3 z katem i sonda jest w kolektorze zestaw ten na sprzedaż jest. Kolektor nie popękany. Jak by kolega był zainteresowany to niech pisze. Jedynie może być problem z dopasowaniem kolektora do reszty bo różne końcówki miały, ale to idzie zawsze obejść.

Autor:  TReneR [ pn sty 04, 2010 12:52 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:
Sondy nie mam bo to K-Jetronic w beczce :)


Z ciekawosci - po co wiec sonda? Montujesz LPG?

Autor:  McCoy [ pn sty 04, 2010 3:06 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:
Raczej nie liczę na to że znajdę dobry kolektor do M102, chyba wszystkie są dziurawe. U mnie jest w miarę dobrze więc nie będę tego ruszał...


Jest w Łodzi, na ulicy Kolumny, Pan Hipopotam, który spawa nasze kolektory. Usługa spawania i planowania kosztuje ok. 120 pln. Myśle, że za wspawanie gwintowanego kołnierza do lambdy będzie kosztowało podobnie.

Autor:  voytas [ pn sty 04, 2010 8:38 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jest w Łodzi, na ulicy Kolumny, Pan Hipopotam, który spawa nasze kolektory. Usługa spawania i planowania kosztuje ok. 120 pln.

Pamiętam, mówiłeś kiedyś na spocie :)

Dziurawienie kolektora raczej sobie odpuszczę. Raczej nie ma sensu montować w nim podgrzewanej sondy... Ogólnie pewnie decyzja zapadnie u "spawacza", ale typuję jednak odcinek za kolektorem...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/