MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Gdzie i jaką sondę Lambda zamontować do silnika M102 ? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45842 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | voytas [ sob sty 02, 2010 10:07 pm ] |
Tytuł: | Gdzie i jaką sondę Lambda zamontować do silnika M102 ? |
W najbliższym czasie będę montował sondę lambda w swoim S123, jako że w W124 występowały fabrycznie pozwoliłem sobie zapytać w tym dziale: Gdzie fabrycznie była montowana sonda i jaką polecacie? Warto płacić za dedykowaną do tego silnika czy lepiej po prostu kupić uniwersalną? |
Autor: | TReneR [ ndz sty 03, 2010 11:18 am ] |
Tytuł: | |
Ja od jakichs 4 lat jezdze na uniwersalnej za 70zl - bezproblemowo. Nie masz wogole sondy? |
Autor: | voytas [ ndz sty 03, 2010 1:31 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Ja od jakichs 4 lat jezdze na uniwersalnej za 70zl - bezproblemowo.
Nie masz wogole sondy? No właśnie jestem prawie zdecydowany na uniwesalną. Teraz tylko problem z wyborem producenta: Bosch kontra NGK/NTK... Sondy nie mam bo to K-Jetronic w beczce ![]() |
Autor: | ghost2255 [ ndz sty 03, 2010 1:35 pm ] |
Tytuł: | |
Kup NGK/NTK, ale oryginał w pudełku, jako uniwersalne są chyba najlepsze. |
Autor: | THC [ ndz sty 03, 2010 2:09 pm ] |
Tytuł: | Re: Gdzie i jaką sondę Lambda zamontować do silnika M102 ? |
voytas pisze: W najbliższym czasie będę montował sondę lambda w swoim S123, jako że w W124 występowały fabrycznie pozwoliłem sobie zapytać w tym dziale:
Gdzie fabrycznie była montowana sonda i jaką polecacie? Warto płacić za dedykowaną do tego silnika czy lepiej po prostu kupić uniwersalną? Jeśli był kat to była zanim pod nogami pasażera w rurze wydechu. Jeśli nie było kata sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy, i taki kolektor pasuje bez problemu do 123, były w 201 i 124. U mnie po podmianie sondy z fabrycznej na uniwersalną, samochód ma wiecej mocy i wiecej pali , po powrocie do starej objawy ustępują hihihih. |
Autor: | voytas [ ndz sty 03, 2010 5:01 pm ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Jeśli był kat to była zanim pod nogami pasażera w rurze wydechu. http://allegro.pl/item852166422_rura_ko ... 2_0_b.html Jeśli mi się dobrze widzi to sonda jest przed katalizatorem co ma sens bo po co badać skład spalin po "dopaleniu"? THC pisze: Jeśli nie było kata sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy, i taki kolektor pasuje bez problemu do 123, były w 201 i 124.
Raczej nie liczę na to że znajdę dobry kolektor do M102, chyba wszystkie są dziurawe. U mnie jest w miarę dobrze więc nie będę tego ruszał... Zatem kupię NTK i będę montował ją troszkę dalej niż kolektor, pewnie właśnie pod nogami pasażera. Sondy są teraz podgrzewane, więc w zasadzie odległość nie gra już takiej różnicy. Bardziej się zastanawiam nad samym montażem, myślałem o dospawaniu nakrętki do tłumika żeby było w co wkręcić sondę. Dobry patent? |
Autor: | zegarek [ ndz sty 03, 2010 5:23 pm ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: Bardziej się zastanawiam nad samym montażem, myślałem o dospawaniu nakrętki do tłumika żeby było w co wkręcić sondę. Dobry patent?
Myślę, że tak. Można kupić takie przygotowane pod sondę |
Autor: | Janfocus [ ndz sty 03, 2010 5:27 pm ] |
Tytuł: | |
jeśli będziesz gdzieś miał wiercić wylot pod sondę to dobrze to zrobić blisko kolektora wydechowego lub w nim (jak tylko wszystkie rury są razem), w oryginałach, które mają sondę daleko dopiero przed katem sonda długo się nagrzewa, co ogranicza jej użyteczność... |
Autor: | pinkifranz [ pn sty 04, 2010 9:48 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Jeśli był kat to była zanim pod nogami pasażera w rurze wydechu.
Jeśli nie było kata sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy, i taki kolektor pasuje bez problemu do 123, były w 201 i 124. Tutaj bym się nie zgodził. Mam akurat 2,3 z katem i sonda jest w kolektorze zestaw ten na sprzedaż jest. Kolektor nie popękany. Jak by kolega był zainteresowany to niech pisze. Jedynie może być problem z dopasowaniem kolektora do reszty bo różne końcówki miały, ale to idzie zawsze obejść. |
Autor: | TReneR [ pn sty 04, 2010 12:52 pm ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: Sondy nie mam bo to K-Jetronic w beczce
![]() Z ciekawosci - po co wiec sonda? Montujesz LPG? |
Autor: | McCoy [ pn sty 04, 2010 3:06 pm ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: Raczej nie liczę na to że znajdę dobry kolektor do M102, chyba wszystkie są dziurawe. U mnie jest w miarę dobrze więc nie będę tego ruszał...
Jest w Łodzi, na ulicy Kolumny, Pan Hipopotam, który spawa nasze kolektory. Usługa spawania i planowania kosztuje ok. 120 pln. Myśle, że za wspawanie gwintowanego kołnierza do lambdy będzie kosztowało podobnie. |
Autor: | voytas [ pn sty 04, 2010 8:38 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Jest w Łodzi, na ulicy Kolumny, Pan Hipopotam, który spawa nasze kolektory. Usługa spawania i planowania kosztuje ok. 120 pln.
Pamiętam, mówiłeś kiedyś na spocie ![]() Dziurawienie kolektora raczej sobie odpuszczę. Raczej nie ma sensu montować w nim podgrzewanej sondy... Ogólnie pewnie decyzja zapadnie u "spawacza", ale typuję jednak odcinek za kolektorem... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |