MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
C124 - Problemy z silnikiem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45993 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Coooupe [ sob sty 09, 2010 9:22 pm ] |
Tytuł: | C124 - Problemy z silnikiem |
Witam, Długi czas szukam dobrego forum, gdzie ludzie znają się na rzeczy. Sam jestem powiedzmy "mechanikiem" i jakieś tam mam pojęcie na temat działania silników ![]() Kupiłem moje coupe świeżo sprowadzone z holandi. Mój C124 230CE KAT ma założony gaz holenderski, ale wszystko było sprawne. Miałem parę wystrzałów, ale kończyły się tylko na wystrzeleniu gumki od powietrza, od dołu przepływomierza. Po jakimś miesiącu użytkowania zapaliła mi się kontrolka poziomu płynu w chłodnicy. sprawdziłem olej, i był w nim płyn, więc natychmiast dałem głowice do planowania, nowa uszczelka, sprawdzone kanały, i szczelność silnika, wszystko ok. Wymieniłem płyn chłodniczy, oleje ( skrzynia i silnik ) wszystkie filtry, zrobiłem pompę ciśnienia w skrzyni, nowe przewody beru, świece champion, nowe paski, szczotki alternatora, nowy przepływomierz, zrobiłem też zawór bezpieczeństwa przed dopływem do przepływki. Miałem też dużo problemów z elektryką w aucie. Nic prawie nie działało, ale to zrobiłem zaraz po sprowadzeniu, wszystkie nowe bezpieczniki, dwa "nowe" sterowniki, i parę innych pierdół i się obudziło to co miało. Po remoncie silnika, mam problem. Auto ogólnie jeździ, cały czas go użytkuje, ale tylko i wyłącznie na gazie....Nie będę się pytał co może być przyczyną tego że źle chodzi na gazie, bo podstawą dobrego chodzenia na gazie jest dobra praca na benz ![]() Wymieniłem pompę paliwa, bo myślałem że było za słabe ciśnienie paliwa, wymieniłem przepływomierz ( na taki sam model więc nie może to być problem ), nowy rozdzielacz paliwa, przewody paliwowe nie zapchane, do i z listwy wtryskowej idzie paliwo ( też ją wymieniłem ), oczywiście jest zapłon, bo na gazie chodzi ( choć musze go dobrze rozgrzać bo poniżej 40* schodzi poniżej 500 obrotów i gaśnie. Dochodząc do sedna, paliwo jest, iskra jest, zapłon dobrze ustawiony, nic mi nie stuka nie wali ( na gazie ) a na benzynie jak nie chciał tak nie chce odpalić, nie mam pojęcia co może być nie tak....gaz mam podłączony na stałe, tzn odpala od razu na nim. co wiem że nie jest dobre...ale co mam zrobić...auto tydzień stało u znajomego mechanika, który na prawdę ma pojęcie o mercedesie...i sam nie może dojść o co chodzi. Zaznaczę że jest to najprostsza wersja silnika, bez żadnych komputerów itp, nie może ( przynajmniej mi się wydaje ) być to problem elektryki... Proszę o pomoc. Bardzo będę wdzięczny. Pozdrawiam wszystkich użytkowników gwiazdek ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ ndz sty 10, 2010 2:09 am ] |
Tytuł: | |
Cześć A jakiż to przepływomierz? Używka czy nowy za 3000zł ![]() Jak ustawiony masz potencjometr? na 0,7V ? To co opisujesz ... przedstawia obraz pracy mojego pojazdu po strzale LPG .. gdze cały wtrysk był do zrobienia od nowa ![]() |
Autor: | Coooupe [ ndz sty 10, 2010 3:51 pm ] |
Tytuł: | |
No nie kupiłem nowego przepływomierza ![]() Listwe wtryskową też zamontowałem od sprawnego auta, co najdziwniejsze, paliwo do silnika dochodzi, bo świece się zalewają, a np jak mu wleje paliwo bezpośrednio do przepływomierza, przy filtrze powietrza, to odpali, przepali paliwo i gaśnie..... |
Autor: | Jurand [ ndz sty 10, 2010 8:57 pm ] |
Tytuł: | |
Dobrze ustawiony KE będzie działał i bez elektryki z opisy wnioskuje źle ustawioną dawkę paliwa. Jak chcesz to dzwon jutro po 9.00 to coś poradzimy przez tel. 697387793, sorry ale nie mam ochoty wirtualnie walczyć z KE-jetem. Pozdr |
Autor: | Coooupe [ sob lut 06, 2010 2:03 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, Doszedłem do tego co jest nie tak, drogą odrzucania usterek, okazało się że poszedł mi przekaźnik od pompy paliwa ( to jest ten przy module silnika ) tylko teraz nasuwa mi się kolejne pytanie ... gdzie mogę coś takiego dostać...przeglądałem allegro i nic, szukając w jakikolwiek sposób. To jest ten przekaźnik który odpowiada za obroty silnika ( niskie ) ssanie, i pompę, jak go odłączyłem, i pompę paliwa na chwile oczywiście podłączyłem na " krótko " samochód od razu się odezwał, a przekaźnik po prostu dostaje błędny odczyt i odcina pompę ( wydaje mi się że błąd ciśnienia w układzie paliwowym ) ale w samym przekaźniku, bo go wyjąłem rozebrałem, i jest zadymiony, i jeden kawałek układu scalonego jest czarny, więc niestety potrzebuje taki przekaźnik. Jak by ktoś miał coś takiego byłbym wdzięczny, oczywiście posta na ten temat w dziale giełda też zaraz umieszczę. Pozdrawiam i czekam na jakiś odzew ![]() |
Autor: | Vivalawita [ ndz lut 07, 2010 8:44 am ] |
Tytuł: | |
[quote="Coooupe"]Witam, Witam. Nie wiem czy kolega czytał mój post o przekaźniku. Rozebrać i sprawdzić czy nie da się polutować. U mnie pomogło |
Autor: | bmw [ ndz lut 07, 2010 9:27 am ] |
Tytuł: | |
Przekaźnik paliwa poprawnie działający po przekręceniu kluczyka włącza pompę paliwa na chwilkę i czeka na kręcenie rozrusznikiem a dokładnie na impulsy sygnał "TD"(TD wychodzi z modułu zapłonowego) ten co idzie do obrotomierza między innymi.Jak nie otrzyma tego sygnału silnik prawie od razu gaśnie lub nawet nie zapali.Ale skoro napisałeś że są tam ślady spalenizny to raczej on i tylko on jest winny tej sytuacji. |
Autor: | Coooupe [ ndz lut 07, 2010 3:06 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Próbowałem go zalutować ale nic to nie dało :/ znalazłem jeszcze jedną rzecz, od alarmu który zakładał poprzedni właściciel, ukryty przycisk odcięcia pompy paliwa, sprawdziłem jego działanie i on nie jest wadliwy, więc niestety pozostało mi nic innego jak szukać tego przekaźnika, na allegro ciężko z tym tematem. Mam nadzieje że niedługo jakoś zakończe ten temat ![]() ![]() Może dla niektórych to niewiele a dla mnie to aż tyle ![]() Pozdrawiam i dziękuje za posty i rady |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |