MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Biada po zapowietrzeniu 320 cdi https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46064 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | skorpionkrak [ śr sty 13, 2010 1:44 pm ] |
Tytuł: | Biada po zapowietrzeniu 320 cdi |
Witam Od razu przechodze do sedna sprawy. W poniedziałek jechałem w210 320 cdi z domu na stacje gdyż komputer pokazywał juz 8 l ropy. Droga prowadzi jednak w jednym momencie pod górkę. I w tym momencie podjazdu zrobił się zonk. Samochód nie dostał paliwa, udławił się i zgasł. Jednoczesnie zapalil sie komunikat EPC. Ze względu iz stałem pod górkę i na jedynym pasie ruchu, postanowiłem ze się przełącze na N i delikatnie sturlikam na równe. Niestety na równym już też samochód nie zapalił. Poprzez krecenie motoru na domiar złego padł akumulator... Wiec czapka na głowę i ruszam z kanistrem 20l po ropę. Zatankowałem, gość z golfa dał prądu i zapalił. Błędów na kompie to było tyle co spis treści w instrukcji obsł€gi. Więc wyłączyłem smochód jeszcze raz, zapaliłem i wszystko gra. Po ok 2 km zorientowałem się ze moja asb nie dziala poprawnie. A mianowicie jest na 3 i tylko tym biegiem operuje. Dojechalem do domu zostawilem auto na noc Rano odpalam jade autko zachowuje sie normalnie po ok 1 godz jazdy po miescie moja skrzynia zawiesila sie na 2 biegu i to juz jest dupa. pojechalem do elektryka podpiol komp pokasowal błędy związane z EPC, i duzym spadkiem napięcia. Pojechalem do domu wszystko ok. Dzis rano odpalam jeżdże ok 1.5 godz po miescie wszystko ok. I tu nagle dupa zanowu, auto zawiesilo sie na 2 biegu i lipa. I teraz moje pytanie. Dwie sugestie pierwsza od mechanika: ze najprawdopodobniej poszedl sterownik od skrzyni ![]() druga od elektryka u którego byłem wczoraj; Jest mozliwe ze auto pociągnęlo parchy z baku i przytkał si e np filtr paliwa i podaje za male ciśnienie paliwa na listwę i auto przechodzi w tryb avaryjny. co o tym sadzicie moze ktos tez mial taki problem pozdrawaim i czekam na sugestie |
Autor: | blackmilk [ śr sty 13, 2010 2:16 pm ] |
Tytuł: | |
nie chce mi sie wierzyc ze braklo paliwa i asb sie spieprzyla zmien mechanika bo bledy pokasowac to kazdy glupi potrafi najwazniejsze to je odczyta i wyciagnac z nich wnioski cos definitywnie sie popsulo dla tego wchodzi w tryb awaryjny jedz do kogos kto nie tylko kasuje bledy ale je rozumie a filtr paliwa zawsze mozesz wymienic - to i tanie i proste |
Autor: | skorpionkrak [ śr sty 13, 2010 2:25 pm ] |
Tytuł: | |
tylko widzisz problem w tym ze nigdy mi sie nic takiego w tym samochodzie nie stało a tu nagle zabraklo paliwa, włączyl sie na kompie błąd epc i po odpaleniu zaczela szwnkowac skrzynia lub druga opcja jest za male cisnienie na listwie |
Autor: | trocin [ śr sty 13, 2010 3:08 pm ] |
Tytuł: | |
Najpierw zmien filtr paliwa, nastepnie odlacz akumulator (-) na 5 min, podlacz i wtedy sprawdz... |
Autor: | blackmilk [ śr sty 13, 2010 4:45 pm ] |
Tytuł: | |
trocin pisze: Najpierw zmien filtr paliwa, nastepnie odlacz akumulator (-) na 5 min, podlacz i wtedy sprawdz...
30min nie 5 |
Autor: | trocin [ śr sty 13, 2010 4:51 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie pomoglo na 5, a wiadomo ze mozna i na dluzej ![]() |
Autor: | skorpionkrak [ czw sty 14, 2010 12:12 pm ] |
Tytuł: | |
po wczorajszym dogłębnym teście komputerowym i stwierdzeniu ze nie powtórzyły się błędy z dnia poprzedniego wyszło iż uszkodzony jest czujnik stopu odpowiedzialny za abs, asr, asb, hamowanie i swiatła stopu przekazywal do komputera info ze pedal hamulca jest wcisniety i automatycznie nie pozwalal skrzyni przełączać biegów wyzej pomaga chwilowo wyłączenie silnika nacisniecie kilka razy pedału hamulca i znów na chwilke działa dzis wieczorem montuje nowy czujnik i dam znac co w temacie |
Autor: | skorpionkrak [ pt sty 15, 2010 11:50 am ] |
Tytuł: | |
Panowie dupa czójnik wymieniony i dalej to samo ale zaobserwowałem inną rzecz a mianowicie skrzynia sie nie blokuje nigdy rano, czyli jak temoperatura oleju w silniku lub w skrzyni jest niska natomiast jak pojezdze autem ok 1 godziny i temperatury sa juz w normie zaczyna sie jazda z blokowaniem na róznych biegach bo to czasem jest 2 a czasem ostatni bieg w moim automacie do momentu zablokowania skrzynia chodzi idealnie, bez zadnego szarpnięcia zmiana biegu jest niewyczówalna natomiast o tym ze sie zablokowalo informuje mnie to iz przy zmianie biegu na wyższy jest to dośc wyczówalne i potem juz dziala tylko ten bieg na którym sie zablokowalo i nic wiecej tiptronic i kick down tez nie dziala pomocy nie wiem co robic, a nie chce jechac do mechanika który mi wcisnie cokolwiek bo juz mnie to do tej pory 170 zł kosztowalo i dalej jest dupa jakies sugestie??????? |
Autor: | stanleym126 [ pt sty 15, 2010 3:58 pm ] |
Tytuł: | |
W środku w skrzyni jest elektroniczny sterownik i tam w nim coś siada jak to dawno juz ktoś opisywał.Może to jest właśnie ta przyczyna.Trzeba podłączać asb pod kompa. |
Autor: | darek124ce [ pt sty 15, 2010 4:38 pm ] |
Tytuł: | |
Twój błąd że toczyłeś się na neutralu mógł paśc czujnik prędkości obrotowej w skrzyni biegów. Jakie błędy pokazuje i jakie powracają jak pojeździsz? |
Autor: | Digidy [ pt sty 15, 2010 4:53 pm ] |
Tytuł: | |
darek124ce pisze: Twój błąd że toczyłeś się na neutralu mógł paśc czujnik prędkości obrotowej w skrzyni biegów. Jakie błędy pokazuje i jakie powracają jak pojeździsz?
nie słyszałem nigdy takich opinii o automatach i kilkunastu metrach na N ?? skąd masz takie dane? |
Autor: | skorpionkrak [ pn sty 18, 2010 10:57 am ] |
Tytuł: | |
Ze spuszczona głową powoli poszedł kierowca do ASO....... ![]() Podpieli auto do kompa i wyszło ze poszedł czójnik predkości obrotowej... znaczy trzeba wymienic cały modół sterowania skrzynią... koszt w aso z olejem filtrami i robocizną 2000 zł u specjalisty od skrzyn to samo kosztuje 1500 zł wiec decyzja zapadła ze robie w aso w sobote odebrałem samochód po diagnozie i umówiłem sie ze dzis odbiore jezdzilem troche w niedziele i dzis od ran i nic sie nie dzieje ale pojechalem do aso zeby zostawic samochód i mowie gosciowi ze wszystko jest ok a on mi na to ze moze to nie problem z plyta sterującą tylko jak test robili to wtyczke od plyty odpieli i wyczyslili i ze moze to byl problem ze sie komputer z modulem nie kontaktowal kazal jeszcze dzis pojezdzic ze dwie godziny i jak sie nic nie stanie to znaczy ze przyczyna byla tylko wtyczka nie wiem co na ten temat sadzic bo jakbym nie wziol samochodu w sobote rano to dzis mialbym wszystko wymienione j bylbym szczuplejszy o 2000 zł popolodniu jak wiecej pojezdze dam wam wicej info |
Autor: | marcin280e [ pn sty 18, 2010 11:49 am ] |
Tytuł: | |
skorpionkrak pisze: Bez gwiazdy nie ma jazdy!
Naprawdę? Jesli to skrzynia 722.6 to nekaja je różne niewytłumaczalne usterki-nikt nie wie dlaczego psuja się elementy które nie powinny sie psuć a te które sie podejrzewa o awarie sa ok. |
Autor: | skorpionkrak [ wt sty 19, 2010 3:36 pm ] |
Tytuł: | |
Więc dzwonili do mnie panowie z aso Plytka sterująca w skrzyni wymieniona a skrzynia dalej dupa po przejechaniu 50 km znów sie zawiesiła zaczął ściemniać ze ona i tak byla do wymiany bo jakiś tam modół w komorzesilnika byl zachlapany olejem i ją napewno uszkodzil a teraz podejrzewają ze zawór ciśnienia jakis jest nieszczelny zaczynam sie obawiac ze mi chca pol skrzyni wymienic zeby sprawdzic co sie dzieje co robic w takiej sytuacji??? |
Autor: | skorpionkrak [ czw sty 21, 2010 12:51 pm ] |
Tytuł: | |
Auto działa Ze względu na to iż w nowych mercach elektronika to naczynia polączone sprawa wyglada tak Zawór elektrohydrauliczny puszczal olej na jakis modół sterujacy, doszło do jakiegoś spięcia i uszkodzona została płyta sterujaca wew skrzyni po wymianie tych dwóch części skrzynia dziła |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |