MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Biada po zapowietrzeniu 320 cdi
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46064
Strona 1 z 2

Autor:  skorpionkrak [ śr sty 13, 2010 1:44 pm ]
Tytuł:  Biada po zapowietrzeniu 320 cdi

Witam
Od razu przechodze do sedna sprawy.

W poniedziałek jechałem w210 320 cdi z domu na stacje gdyż komputer pokazywał juz 8 l ropy. Droga prowadzi jednak w jednym momencie pod górkę. I w tym momencie podjazdu zrobił się zonk. Samochód nie dostał paliwa, udławił się i zgasł. Jednoczesnie zapalil sie komunikat EPC.
Ze względu iz stałem pod górkę i na jedynym pasie ruchu, postanowiłem ze się przełącze na N i delikatnie sturlikam na równe.
Niestety na równym już też samochód nie zapalił. Poprzez krecenie motoru na domiar złego padł akumulator...
Wiec czapka na głowę i ruszam z kanistrem 20l po ropę.
Zatankowałem, gość z golfa dał prądu i zapalił.

Błędów na kompie to było tyle co spis treści w instrukcji obsł€gi.
Więc wyłączyłem smochód jeszcze raz, zapaliłem i wszystko gra.

Po ok 2 km zorientowałem się ze moja asb nie dziala poprawnie.
A mianowicie jest na 3 i tylko tym biegiem operuje.
Dojechalem do domu zostawilem auto na noc
Rano odpalam jade autko zachowuje sie normalnie
po ok 1 godz jazdy po miescie moja skrzynia zawiesila sie na 2 biegu i to juz jest dupa.
pojechalem do elektryka podpiol komp pokasowal błędy związane z EPC, i duzym spadkiem napięcia. Pojechalem do domu wszystko ok.
Dzis rano odpalam jeżdże ok 1.5 godz po miescie wszystko ok.
I tu nagle dupa zanowu, auto zawiesilo sie na 2 biegu i lipa.

I teraz moje pytanie.
Dwie sugestie
pierwsza od mechanika: ze najprawdopodobniej poszedl sterownik od skrzyni :((
druga od elektryka u którego byłem wczoraj;
Jest mozliwe ze auto pociągnęlo parchy z baku i przytkał si e np filtr paliwa i podaje za male ciśnienie paliwa na listwę i auto przechodzi w tryb avaryjny.

co o tym sadzicie
moze ktos tez mial taki problem

pozdrawaim i czekam na sugestie

Autor:  blackmilk [ śr sty 13, 2010 2:16 pm ]
Tytuł: 

nie chce mi sie wierzyc ze braklo paliwa i asb sie spieprzyla

zmien mechanika bo bledy pokasowac to kazdy glupi potrafi
najwazniejsze to je odczyta i wyciagnac z nich wnioski
cos definitywnie sie popsulo dla tego wchodzi w tryb awaryjny
jedz do kogos kto nie tylko kasuje bledy ale je rozumie

a filtr paliwa zawsze mozesz wymienic - to i tanie i proste

Autor:  skorpionkrak [ śr sty 13, 2010 2:25 pm ]
Tytuł: 

tylko widzisz problem w tym ze nigdy mi sie nic takiego w tym samochodzie nie stało
a tu nagle zabraklo paliwa, włączyl sie na kompie błąd epc i po odpaleniu zaczela szwnkowac skrzynia lub druga opcja jest za male cisnienie na listwie

Autor:  trocin [ śr sty 13, 2010 3:08 pm ]
Tytuł: 

Najpierw zmien filtr paliwa, nastepnie odlacz akumulator (-) na 5 min, podlacz i wtedy sprawdz...

Autor:  blackmilk [ śr sty 13, 2010 4:45 pm ]
Tytuł: 

trocin pisze:
Najpierw zmien filtr paliwa, nastepnie odlacz akumulator (-) na 5 min, podlacz i wtedy sprawdz...


30min nie 5

Autor:  trocin [ śr sty 13, 2010 4:51 pm ]
Tytuł: 

U mnie pomoglo na 5, a wiadomo ze mozna i na dluzej [oczko]

Autor:  skorpionkrak [ czw sty 14, 2010 12:12 pm ]
Tytuł: 

po wczorajszym dogłębnym teście komputerowym
i stwierdzeniu ze nie powtórzyły się błędy z dnia poprzedniego
wyszło iż uszkodzony jest czujnik stopu odpowiedzialny za abs, asr, asb, hamowanie i swiatła stopu
przekazywal do komputera info ze pedal hamulca jest wcisniety i automatycznie nie pozwalal skrzyni przełączać biegów wyzej

pomaga chwilowo wyłączenie silnika nacisniecie kilka razy pedału hamulca i znów na chwilke działa
dzis wieczorem montuje nowy czujnik i dam znac co w temacie

Autor:  skorpionkrak [ pt sty 15, 2010 11:50 am ]
Tytuł: 

Panowie dupa
czójnik wymieniony i dalej to samo

ale zaobserwowałem inną rzecz
a mianowicie skrzynia sie nie blokuje nigdy rano, czyli jak temoperatura oleju w silniku lub w skrzyni jest niska

natomiast jak pojezdze autem ok 1 godziny i temperatury sa juz w normie zaczyna sie jazda z blokowaniem na róznych biegach
bo to czasem jest 2 a czasem ostatni bieg w moim automacie

do momentu zablokowania skrzynia chodzi idealnie, bez zadnego szarpnięcia
zmiana biegu jest niewyczówalna

natomiast o tym ze sie zablokowalo informuje mnie to iz przy zmianie biegu na wyższy jest to dośc wyczówalne i potem juz dziala tylko ten bieg na którym sie zablokowalo i nic wiecej
tiptronic i kick down tez nie dziala


pomocy nie wiem co robic, a nie chce jechac do mechanika który mi wcisnie cokolwiek bo juz mnie to do tej pory 170 zł kosztowalo i dalej jest dupa

jakies sugestie???????

Autor:  stanleym126 [ pt sty 15, 2010 3:58 pm ]
Tytuł: 

W środku w skrzyni jest elektroniczny sterownik i tam w nim coś siada jak to dawno juz ktoś opisywał.Może to jest właśnie ta przyczyna.Trzeba podłączać asb pod kompa.

Autor:  darek124ce [ pt sty 15, 2010 4:38 pm ]
Tytuł: 

Twój błąd że toczyłeś się na neutralu mógł paśc czujnik prędkości obrotowej w skrzyni biegów. Jakie błędy pokazuje i jakie powracają jak pojeździsz?

Autor:  Digidy [ pt sty 15, 2010 4:53 pm ]
Tytuł: 

darek124ce pisze:
Twój błąd że toczyłeś się na neutralu mógł paśc czujnik prędkości obrotowej w skrzyni biegów. Jakie błędy pokazuje i jakie powracają jak pojeździsz?


nie słyszałem nigdy takich opinii o automatach i kilkunastu metrach na N ??

skąd masz takie dane?

Autor:  skorpionkrak [ pn sty 18, 2010 10:57 am ]
Tytuł: 

Ze spuszczona głową powoli poszedł kierowca do ASO.......;)

Podpieli auto do kompa i wyszło ze poszedł czójnik predkości obrotowej...
znaczy trzeba wymienic cały modół sterowania skrzynią...
koszt w aso z olejem filtrami i robocizną 2000 zł
u specjalisty od skrzyn to samo kosztuje 1500 zł
wiec decyzja zapadła ze robie w aso


w sobote odebrałem samochód po diagnozie i umówiłem sie ze dzis odbiore

jezdzilem troche w niedziele i dzis od ran i nic sie nie dzieje

ale pojechalem do aso zeby zostawic samochód i mowie gosciowi ze wszystko jest ok a on mi na to

ze moze to nie problem z plyta sterującą tylko jak test robili to wtyczke od plyty odpieli i wyczyslili i ze moze to byl problem ze sie komputer z modulem nie kontaktowal

kazal jeszcze dzis pojezdzic ze dwie godziny i jak sie nic nie stanie to znaczy ze przyczyna byla tylko wtyczka


nie wiem co na ten temat sadzic bo jakbym nie wziol samochodu w sobote rano to dzis mialbym wszystko wymienione j bylbym szczuplejszy o 2000 zł

popolodniu jak wiecej pojezdze dam wam wicej info

Autor:  marcin280e [ pn sty 18, 2010 11:49 am ]
Tytuł: 

skorpionkrak pisze:
Bez gwiazdy nie ma jazdy!

Naprawdę?
Jesli to skrzynia 722.6 to nekaja je różne niewytłumaczalne usterki-nikt nie wie dlaczego psuja się elementy które nie powinny sie psuć a te które sie podejrzewa o awarie sa ok.

Autor:  skorpionkrak [ wt sty 19, 2010 3:36 pm ]
Tytuł: 

Więc dzwonili do mnie panowie z aso
Plytka sterująca w skrzyni wymieniona a skrzynia dalej dupa
po przejechaniu 50 km znów sie zawiesiła
zaczął ściemniać ze ona i tak byla do wymiany bo jakiś tam modół w komorzesilnika byl zachlapany olejem i ją napewno uszkodzil
a teraz podejrzewają ze zawór ciśnienia jakis jest nieszczelny

zaczynam sie obawiac ze mi chca pol skrzyni wymienic zeby sprawdzic co sie dzieje

co robic w takiej sytuacji???

Autor:  skorpionkrak [ czw sty 21, 2010 12:51 pm ]
Tytuł: 

Auto działa

Ze względu na to iż w nowych mercach elektronika to naczynia polączone sprawa wyglada tak

Zawór elektrohydrauliczny puszczal olej na jakis modół sterujacy, doszło do jakiegoś spięcia i uszkodzona została płyta sterujaca wew skrzyni

po wymianie tych dwóch części skrzynia dziła

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/