MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 17, 2010 2:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Witam

Mam taki problem ze swoim 300E.
Otóż sprawa wygląda następująco:

1) na luzie, przy rozgrzanym silniku, raz pracuje ładnie, innym razem obroty delikatnie falują, widać to na wskaźniku ciśnienia oleju. Nie ma reguły. Na bardzo zimnym silniku odpala przy "pierwszym obrocie" rozrusznika.

Sprawdziłem wszystkie gumy, łącznie z kaloszem pod rozdzielaczem. Są całe, nie popękane, rurki nie są luźno nałożone na zawór powietrza dodatkowego i kalosz. Powyciągałem wszystkie wtryski, ale wszystkie wchodzą na swoje miejsce z oporem, czyli uszczelki trzymają.

2) Przyspieszenie - samochód jakoś dziwnie przyspiesza. Zaczyna przyspieszać powyżej 4000 obrotów, ale tak jakoś dziwnie. tak jak by dostał kopa. Przy niższych jest mułowaty. Czasami miałem wrażenie, że w trakcie przyspieszenia powyżej 4000 obrotów, jak już zaczął przyspieszać lepiej, na chwilę słabł, po czym znowu "odzyskiwał siły".

Wymieniłem filtr paliwa, stary chyba nie był wymieniany od nowości. Po wymianie może minimalna różnica, tylko pompa paliwowa chodzi ciszej.

Przewody nowe Bosch, przebieg 300 km, kopułka i palec stan bardzo dobry, nie powypalane, styki czyste, świece Beru, też 300 km przebiegu

Ostatnio wpadłem na pewien pomysł, otóż nie posiadam rury doprowadzającej powietrze do filtra powietrza. Czujnik, który w niej się znajdował, wisi sobie na kablu. Pomyślałem, że łapie temperaturę od silnika i sterownik głupieje. Włożyłem go do środka filtra powietrza, ale w sumie bez zmian. Czy zasysanie ciepłego powietrza może dawać takie objawy ?

kolejne moje podejrzenie pada na moduł zapłonowy (nie wiem, czy słusznie). Steruje on kątem wyprzedzenia na podstawie podciśnienia z kolektora dolotowego. I właśnie powyżej 3000 obrotów zaczyna on zmieniać zmieniać kąt wyprzedzenia z 0 stopni do 10. Czy jeśli byłoby coś nie tak ze sterowaniem wyprzedzenia zapłonu mogą występować takie objawy ? Jak sprawdzić działanie modułu zapłonowego ? Czy po odłączeniu rurki kolektor->moduł i zaślepieniu po niej dziurki w kolektorze silnik powinien chodzić inaczej ? Brak podciśnienia powinien "symulować" pełne otwarcie przepustnicy, a wtedy także chyba zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.

Temat o regulacji KE czytałem, w sumie "magiczna śrubka" służy do regulowana składu mieszanki na jałowych obrotach. A przy wyższych obrotach ? Co steruje składem mieszanki ? EHA ?

Na koniec: wszystkie czujniki posprawdzane, sprawne, wypełnienie na jałowych nie stoi w miejscu, KE nie zgłasza błędu. sonda lambda przebieg 200 km (wymieniona), olej 100 km przebiegu, ciśnienie sprężania w granicach 13 na wszystkich cylindrach.


PS. przypomniała mi się jeszcze jedna sprawa, z dwa tygodnie temu chciałem sprawdzić, czy dalej jest ten problem z przyspieszeniem i o dziwo, przyspieszał jak rakieta i to od 2000 obrotów. Ale teraz z powrotem jest to samo. O co może chodzić ?

Silnik nie ma i nigdy nie miał gazu.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 6:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
devcrk pisze:
Jak sprawdzić działanie modułu zapłonowego ?

Na początek można pojeździć z odłączonym podciśnieniem i poobserwować.
devcrk pisze:
A przy wyższych obrotach ? Co steruje składem mieszanki ? EHA ?

Rozdzielacz paliwa + sonda + EHA.
Dla oddzielenia czy problem leży po stronie mechaniki czy elektryki,
przy rozgrzanym silniku odłącz ECU i jak powyżej zrób testy drogowe.
Daj znać co wszyło i wtedy bedziemy mysleć co dalej.

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 10:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
mam własnie podobny problem w moim mietku i tez stawiam na moduł,jak to sprawdzic czy na 100% to on


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl