MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

NIEDOGRZANY SILNIK M 110
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46206
Strona 1 z 1

Autor:  cide [ wt sty 19, 2010 3:51 pm ]
Tytuł:  NIEDOGRZANY SILNIK M 110

Witam,mam taki problem z moim mesiem,że podczas jazdy nie mogę osiągnąć 90 stopni,termostat jest nowy.Podczas jazdy temperatura wacha się pomiędzy 75 a 80 stopni.Wentylator chodzi na stałe (magnes nie visco),chłodnice zasłoniłem,ale wiele to nie zmieniło.Czy to jest normalne,jaka powinna być temperatura?

Autor:  Miki [ wt sty 19, 2010 4:28 pm ]
Tytuł: 

W taką pogode to raczej normalne. U mnie wacha sie teraz tez między 75 a 85. Ale chłodnicy nie mam zasłoniętej.

Autor:  cide [ wt sty 19, 2010 4:37 pm ]
Tytuł:  NIEDOGRZANY SILNIK M 110

Dzięki MIKI czyli jest to normalne,a jak spalanie w taką pogodę?

Autor:  darus [ wt sty 19, 2010 6:05 pm ]
Tytuł: 

Wszystko zależy od tego, jaka przewidziana temp. otwarcia ma termostat. W mojej beczce termostat miał temp. otwarcia 80C, taka temp. zimą utrzymywała, nie mniej.
Niedawno w swoim 124 zmieniałem termostat, tam temp. otwarcia jest 85C, obecnie trzyma 90-95C. Poza tym, czasem nowy termostat niedokońca trzyma parametry. Na Twoim miejscu bym się nie martwił, jeżeli nawet po miescie przy spokojnej jeździe bez problemu dochodzi do 80C to mysle, ze jest ok.

Autor:  bmw [ wt sty 19, 2010 7:38 pm ]
Tytuł: 

Spala ile widzi :) mój M103 po 100km w mieście 100%w ciągu 6 dni (odpalania na zimno,nie dogrzany silnik bo trasy krótkie) i ciągłego zakopywania się itd itp zeżarł 23,5 litra tankowanie pod korek z tego samego jednorękiego bandyty :) a teraz jak już jest rozgarnięty śnieg i nie zakopuje się wciąga 13,5 litra. Czyli +10 w śnieg :/ Może nie rozmawiajmy o spalaniu w zimę...

Autor:  cide [ wt sty 19, 2010 7:53 pm ]
Tytuł: 

dzięki za informacje o tym spalaniu,a pytałem się dlatego,że dopiero nim wyjechałem rok go remontowałem i chce wiedziec czy jest dobrze wyregulowany teraz pali 18 litrów. :lol:

Autor:  stanleym126 [ wt sty 19, 2010 8:23 pm ]
Tytuł:  Re: NIEDOGRZANY SILNIK M 110

cide pisze:
Wentylator chodzi na stałe (magnes nie visco)

Jak rozumieć chodzi na stałe.Powinien obracać sie tylko siłą bezwładności, ale powinien dac się zatrzymać np. ręką lub drewienkiem.Jeżeli jest uszkodzony i załączony "na stale" to nic dziwnego że nie dogrzewa silnika.

Autor:  cide [ wt sty 19, 2010 8:46 pm ]
Tytuł:  NIEDOGRZANY SILNIK M 110

Chodzi na stałe bo tu jest takie rozwiązanie ,tu nie ma visca,chłodzi silnik non stop (magnetic fan clutch),a mam jeszcze pytanie z innej beczki jak wykasować błąd poduszki w tym modelu w 126 280 se z 1984 roku?

Autor:  stanleym126 [ wt sty 19, 2010 8:55 pm ]
Tytuł: 

Piszesz w I poście,że masz magnes więc nie jest to stale połączenie z osią pompy jak np traktorze C330 lub W123 2.0l diesel.

Autor:  czarek12 [ wt sty 19, 2010 10:04 pm ]
Tytuł: 

Widzę że coś tu kolega / cide / pomieszał, jeśli ma śmigło na elektromagnes to to załącza go czujnik temperatury po osiągnięciu zadanej,a tak to lata sobie langsam a nie jest cały czas spięty !

Autor:  cide [ wt sty 19, 2010 11:11 pm ]
Tytuł:  NIEDOGRZANY SILNIK M 110

To nie jest elektromagnes ani visco tylko magnetic fan clutch i jest to opisane na MB.AUTO.PL http://mb.auto.pl/index.php/Magnetic-fan-clutch.html

Autor:  czarek12 [ wt sty 19, 2010 11:34 pm ]
Tytuł: 

A ,to sorry, widać ja coś żle skumałem :oops:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/