MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Skrzynia biegow raz zmienia dobrze a raz przeciaga? Co to? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46213 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | jakub_gozdzik [ wt sty 19, 2010 7:13 pm ] |
Tytuł: | Skrzynia biegow raz zmienia dobrze a raz przeciaga? Co to? |
Witam Kolegow Ostatnio w mojes W140 pojawila sie denerwujaca sprawa. Skrzynia biegow raz zmienia biegi normalnie a casami ewidentnie przeciaga. Wyczowalne jest to zwlaszcza przy zmianie z 2 na 3. Natomiast z 3 na 4 czasem potrafi "kopnac". Co to moze byc? Jesli to jakas wskazowka to skrzynia jest zapieta do V12, auto z 95 roku Pozdrawiam i prosze o jakies wskazowki bo mechaniory rozkladaja rece ![]() |
Autor: | qoompel [ wt sty 19, 2010 8:10 pm ] |
Tytuł: | |
Olej i filtr oczywiście wymienione? |
Autor: | jakub_gozdzik [ śr sty 20, 2010 9:38 am ] |
Tytuł: | |
Oczywiscie wymienione ![]() |
Autor: | pepe [ śr sty 20, 2010 12:09 pm ] |
Tytuł: | |
przeciaganie 2-3 (poslizg - nie wiem czy to masz na mysli) to znany na swiecie problem. w Polsce tez omawiany. dopoki nie ma wiekszych zniszczen to w zasadzie zwykle mozna go w miare latwo opanowac przez wymiane w jednego tloczka/sprezynki/uszczelek. jak ktos lubi grzebac, to nawet mozna zrobic to samodzielnie... odpowiedni zestaw kupuje sie w MB. |
Autor: | jakub_gozdzik [ śr sty 20, 2010 11:06 pm ] |
Tytuł: | |
Ale najciekawsze jest to, ze u mnie wymienione zostaly tarczki i tak jak wczesniej pisalem skrzynia raz zmienia dobrze a raz przeciaga. Moze to kwestia tego duzego modulatora? Ten "maly" modulator kupilem nowy w ASO. Albo jakies podcisnienia... ale jak to sprawdzic? Nie wiem za bardzo jak dzialaja te modulatory w skrzyni biegow |
Autor: | jakub_gozdzik [ ndz sty 24, 2010 4:38 pm ] |
Tytuł: | |
No nikt nic nie potrafi podpowiedziec? |
Autor: | wieska [ ndz sty 24, 2010 11:33 pm ] |
Tytuł: | |
A mierzyles kiedykolwiek jakie masz podcisnienia sterujace skrzynia. A masz wakuometr? To podlacz i popatrz czy prawidlowe masz podcisnienia.Jak sam grzebales w skrzyni to chyba sie znasz na tym. Jak to robil mechanik za kase to go zmien. Popatrz podcisnieniomierzem zanim zaczniesz zmieniac modulatory. Trudno wiecej doradzic |
Autor: | karolkarol [ ndz sty 24, 2010 11:53 pm ] |
Tytuł: | |
Co to znaczy , że przeciąga biegi? ślizga się czy zmienia przy wyższych obrotach. Za to, że potrafi "kopnac" mogą odpowiadać podciśnienia.Albo coś siedzi nie tak w skrzyni.Płycie sterującej?Ale najłatwiej jest sprawdzić podciśnienia, może też w zależności od temperatury chodzić różnie? |
Autor: | jakub_gozdzik [ pn sty 25, 2010 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
a jak to zmierzyc drogi kolego? Jaka powinna byc wartosc tego podcisnienia? Gdzie kupic taki sprzet o ktorym piszesz? |
Autor: | wieska [ wt sty 26, 2010 12:13 am ] |
Tytuł: | |
napisz na Allegro wakuometr, poszukaj w Google, a w ktorym miejscu bys chcial podcisnienia ? |
Autor: | jakub_gozdzik [ wt sty 26, 2010 10:27 am ] |
Tytuł: | |
Wciaz nie powiedziales mi Kolego wieska (albo kolezanko) jaka ma byc wartosc tego podcisnienia, bary, MPa? Jak masz pisac "poszukaj na allegro" albo "wpisz w google" to lepiej nic nie pisz. Pozdrawiam. |
Autor: | karolkarol [ wt sty 26, 2010 2:51 pm ] |
Tytuł: | |
Z tą skrzynią to wróć do mechaniki niech Ci to wyreguluje,poprawi, albo poczytaj jak ona działa.Jak jest sterowana? Co to za skrzynia,w jakim aucie w ogóle? Podciśnienia się mierzy wakuometrem dostępnym na allegro,a podciśnienie masz w takich plastikowych rurkach i się wpinasz w poszczególne punkty obwodu podciśnieniowego,zaczynając od pompy wakum,gdzie powinno być ok. 0,8-1bar.Na skrzynie powinno iść w granicach 0,4 bar i być w miare stałe i równo narastające,to wszystko ma wpływ na płynność zmiany biegów.Jeżeli to podciśnienie się zmienia w zależności od pracy silnika szczelności układu to też może mieć wpływ. Albo skrzynia została nie do końca naprawiona.Wróć do mechanika. Pozdrawiam |
Autor: | Jurand [ wt sty 26, 2010 5:07 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: przeciaganie 2-3 (poslizg...... dopoki nie ma wiekszych zniszczen to w zasadzie zwykle mozna go w miare latwo opanowac przez wymiane w jednego tloczka/sprezynki/uszczelek
Pewnie chodzi o gadzet opisany tutaj: http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html A tutaj troszke o cisnieniach itp. http://transtec.com/tech_insert/94642.pdf http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... place.html |
Autor: | pepe [ śr sty 27, 2010 8:48 am ] |
Tytuł: | |
tak wlasnie o zestawie tym podawalem info. jego koszt w US to kilkanascie USD chyba. |
Autor: | jakub_gozdzik [ śr sty 27, 2010 11:03 am ] |
Tytuł: | |
Dzisiaj zamowilem ten zestaw, jutro wymienie i dam znac, czy cos pomoglo. Dzieki za podpowiedzi. Pozdrawiam |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |