MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 23, 2010 9:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
Witam szanowne grono! Co może kraść najwięcej prądu podczas postoju?Stwierdzam ze tego prądu moze ubywac dosc duzo ,bo jak ściagałem akumulator to dosc mocno iskrzyło na klemach.Nie posiadam zadnych dodatkowych urządzen na pokładzie.Byłem pare dni temu u elektryka stwierdził ,że ładowanie itd jest ok ,ale on to sprawdzał przy uruchomionym.Stwierdził (po sprawdzeniu elektrolitu ) ,że aku tez jest ok,no moze jest troche niedoładowany .Od 3 dni odpalam go na kablach a dzis to juz nawet tak nie chce.Wczoraj o 18 stej odpalił od razu a o 22 juz zdechł .Ja juz nie wiem co myśleć.

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
Post: sob sty 23, 2010 10:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Rafał82 pisze:
Witam szanowne grono! Co może kraść najwięcej prądu podczas postoju?Stwierdzam ze tego prądu moze ubywac dosc duzo ,bo jak ściagałem akumulator to dosc mocno iskrzyło na klemach.Nie posiadam zadnych dodatkowych urządzen na pokładzie.Byłem pare dni temu u elektryka stwierdził ,że ładowanie itd jest ok ,ale on to sprawdzał przy uruchomionym.Stwierdził (po sprawdzeniu elektrolitu ) ,że aku tez jest ok,no moze jest troche niedoładowany .Od 3 dni odpalam go na kablach a dzis to juz nawet tak nie chce.Wczoraj o 18 stej odpalił od razu a o 22 juz zdechł .Ja juz nie wiem co myśleć.


Czasami życie akumulatora wyciąga rozrusznik.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 23, 2010 1:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
No ja tez stawiam na rozrusznik.Bo jak zaczyna kręcic to słychac opór i takie jakby nienaturalne tarcie,no ale sam juz nie wiem.Aku sie ładuje do wieczora dobrym prostownikiem ,zobacze co sie bedzie działo.

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 23, 2010 1:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Rafał82 pisze:
No ja tez stawiam na rozrusznik.Bo jak zaczyna kręcic to słychac opór i takie jakby nienaturalne tarcie,no ale sam juz nie wiem.Aku sie ładuje do wieczora dobrym prostownikiem ,zobacze co sie bedzie działo.


Padło ew. padły łożyska i szczotki dotykaja wirnika.
proponuje wyciągnąc rozrusznik i oddać do naprawy.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 23, 2010 2:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Rafał82 pisze:
Wczoraj o 18 stej odpalił od razu a o 22 juz zdechł

każda "pierdoła elektryczna" może zwierać i kraść prąd, trzeba wyjąć wszystkie bezpieczniki i mierzyć czy coś dalej zjada prąd z aku, a potem po kolei je wkładać i mierzyć -tak dojdziesz w okolice elementu, który wciąga prąd...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 23, 2010 3:01 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Robicie błąd snując teorie dotyczące iskrzenia przy zakładaniu klemy: nowe konstrukcje pojazdów mają bardzo rozbudowane układy elektroniczne. Przy podaniu napięcia (przykładowo założenie klemy) większość z nich zgłasza się w tzw. "stanie gotowości" - czyli są aktywne i żrą prąd. Dopiero po wyłączeniu stacyjki (a często dopiero po zamknięciu wszystkich drzwi i centralnego sterowniki zaczynają przechodzić w tzw. "stan uśpienia" w którym pobór energii jest minimalny. Czasami trwa to dziesięć minut, czasami piętnaście, a czasami nawet pół godziny. Tak więc jeżeli elektryk zdejmie klemę, wepnie tam amperomierz i orzeknie, że jest "lewy pobór" - to zmień elektryka. O nowoczesnych instalacjach elektrycznych w samochodach trzeba mieć trochę pojęcia...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł: moje w210
Post: czw sty 28, 2010 11:34 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 7:37 pm
Posty: 16
to auto jest naszpikowane elektroniką która nawet podczas postoju pobiera prąd z akumulatora alarm,sterowniki szyb.centralnego zamka ,silnika itp.iskrzenie podczas zdejmowania klem(zakładania)to w tym aucie normalna rzecz i nie przejmował bym się tym zjawiskiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 1:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Jakby to rozrusznik zwierał, to by się nieźle podymiło, bo tam zasilanie stałe jest na prawdę spore. Choć może pojawić się upływność, jak zbierze się pył ze startych szczotek, woda... Wtedy robi się rezystor.
Trzeba odpiąć akumulator, wpiąć miernik i sprawdzić, ile wynosi pobór przy aucie uśpionym (zamknięte drzwi, wyłączone wszystko, zgaszone oświetlenie). Pewien pobór prądu jest dozwolony, bo zegarek, pamięć radia, inne obwody stale zasilane. Problem jest, jak ten pobór jest znaczący. Sprawdź też światełko bagażnika, czy przypadkiem cały czas się nie świeci.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 3:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
tm01 pisze:
to auto jest naszpikowane elektroniką która nawet podczas postoju pobiera prąd z akumulatora alarm,sterowniki szyb.centralnego zamka ,silnika itp.iskrzenie podczas zdejmowania klem(zakładania)to w tym aucie normalna rzecz i nie przejmował bym się tym zjawiskiem.


A ja bym sie jednak przejął. Kolega Rafał82 napisał:

Rafał82 pisze:
jak ściagałem akumulator to dosc mocno iskrzyło na klemach


Myślę, że nie chodziło mu o delikatne iskrzeni, które zawsze sie pojawi- jak przedmówcy wspomnieli, ale o dość znaczne, które świadczy o wiekszym, niż potrzebne poborze prądu. Teraz tylko pytanie jaki to pobór, jaka wartość natężenia...

Pozdrawiam

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 5:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Ale wystarczy mieć otwarte drzwi, przy zakładaniu klemy i już sypie iskrami. A często zapomina się o takich "pierdołach".
Poza tym, różnie zakładają klemy. Jedni zdecydowanym ruchem, inni obnoszą się z nimi, jak ze zgniłym jajem. I wtedy też są błyski.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 5:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
Blazey pisze:
Ale wystarczy mieć otwarte drzwi, przy zakładaniu klemy

No to u Rafała82 nie dało by się mieć drzwi zamkniętych i zmieniać baterii... chyba, że zamknął by sie w aucie (bateria pod tylna kanapą). Jak ja wymieniałem u siebie w zeszłym roku to nie iskrzyło w ogóle, choć zgadzam się, że trzeba zdecydowanie odłączać i podłączać.

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 7:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
No iskrzy np jak załozyłem minus a a kabel z plusem spadł i dotknął plusa ( niby małso maślane ale wiadomo o co kaman).Kupiłem nowy aku i jest ok,ale znowu nie ma teraz takich temperatur.A iskrzenie no troche większe niż zaiskrzenie zapalniczki.

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
 Tytuł: iskrzenie
Post: pt sty 29, 2010 7:55 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 7:37 pm
Posty: 16
jak pisałem w w210 iskrzenie klem to normalna sprawa podtrzymanie funkcji elektroniki sterowania auta potrzebuje trochę jedzenia;) .Jeśli zostawisz auto na 2-3 m-ce bez jazdy to aku ci padnie. [zlosnik]


Na górę
Post: ndz sty 31, 2010 5:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Chyba najwięcej racji ma kol. Janfokus. Również moim zdaniem sprawdzanie po kolei wszystkich odbiorników ma największe szanse na wykrycie "złodzieja"

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: ndz sty 31, 2010 7:26 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nemo pisze:
Chyba najwięcej racji ma kol. Janfokus.

Poprzez wyciąganie bezpieczników można sobie robic pomiary w starym 124, a nie w 210 z instalacją CAN. Napisałem powyżej, że trzeba mieć trochę pojęcia o zasadach budowy i funkcjonowania nowoczesnej instalacji elektrycznej - w przeciwnym wypadku efektem takich działań może byc nieprawidłowe działanie systemu (a nawet uszkodzenie modułu)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl