MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Co kradnie prąd ? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46302 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Rafał82 [ sob sty 23, 2010 9:47 am ] |
Tytuł: | Co kradnie prąd ? |
Witam szanowne grono! Co może kraść najwięcej prądu podczas postoju?Stwierdzam ze tego prądu moze ubywac dosc duzo ,bo jak ściagałem akumulator to dosc mocno iskrzyło na klemach.Nie posiadam zadnych dodatkowych urządzen na pokładzie.Byłem pare dni temu u elektryka stwierdził ,że ładowanie itd jest ok ,ale on to sprawdzał przy uruchomionym.Stwierdził (po sprawdzeniu elektrolitu ) ,że aku tez jest ok,no moze jest troche niedoładowany .Od 3 dni odpalam go na kablach a dzis to juz nawet tak nie chce.Wczoraj o 18 stej odpalił od razu a o 22 juz zdechł .Ja juz nie wiem co myśleć. |
Autor: | Paweł-Sec [ sob sty 23, 2010 10:26 am ] |
Tytuł: | Re: Co kradnie prąd ? |
Rafał82 pisze: Witam szanowne grono! Co może kraść najwięcej prądu podczas postoju?Stwierdzam ze tego prądu moze ubywac dosc duzo ,bo jak ściagałem akumulator to dosc mocno iskrzyło na klemach.Nie posiadam zadnych dodatkowych urządzen na pokładzie.Byłem pare dni temu u elektryka stwierdził ,że ładowanie itd jest ok ,ale on to sprawdzał przy uruchomionym.Stwierdził (po sprawdzeniu elektrolitu ) ,że aku tez jest ok,no moze jest troche niedoładowany .Od 3 dni odpalam go na kablach a dzis to juz nawet tak nie chce.Wczoraj o 18 stej odpalił od razu a o 22 juz zdechł .Ja juz nie wiem co myśleć.
Czasami życie akumulatora wyciąga rozrusznik. |
Autor: | Rafał82 [ sob sty 23, 2010 1:07 pm ] |
Tytuł: | |
No ja tez stawiam na rozrusznik.Bo jak zaczyna kręcic to słychac opór i takie jakby nienaturalne tarcie,no ale sam juz nie wiem.Aku sie ładuje do wieczora dobrym prostownikiem ,zobacze co sie bedzie działo. |
Autor: | Paweł-Sec [ sob sty 23, 2010 1:29 pm ] |
Tytuł: | |
Rafał82 pisze: No ja tez stawiam na rozrusznik.Bo jak zaczyna kręcic to słychac opór i takie jakby nienaturalne tarcie,no ale sam juz nie wiem.Aku sie ładuje do wieczora dobrym prostownikiem ,zobacze co sie bedzie działo.
Padło ew. padły łożyska i szczotki dotykaja wirnika. proponuje wyciągnąc rozrusznik i oddać do naprawy. |
Autor: | Janfocus [ sob sty 23, 2010 2:22 pm ] |
Tytuł: | |
Rafał82 pisze: Wczoraj o 18 stej odpalił od razu a o 22 juz zdechł
każda "pierdoła elektryczna" może zwierać i kraść prąd, trzeba wyjąć wszystkie bezpieczniki i mierzyć czy coś dalej zjada prąd z aku, a potem po kolei je wkładać i mierzyć -tak dojdziesz w okolice elementu, który wciąga prąd... |
Autor: | Gerri [ sob sty 23, 2010 3:01 pm ] |
Tytuł: | |
Robicie błąd snując teorie dotyczące iskrzenia przy zakładaniu klemy: nowe konstrukcje pojazdów mają bardzo rozbudowane układy elektroniczne. Przy podaniu napięcia (przykładowo założenie klemy) większość z nich zgłasza się w tzw. "stanie gotowości" - czyli są aktywne i żrą prąd. Dopiero po wyłączeniu stacyjki (a często dopiero po zamknięciu wszystkich drzwi i centralnego sterowniki zaczynają przechodzić w tzw. "stan uśpienia" w którym pobór energii jest minimalny. Czasami trwa to dziesięć minut, czasami piętnaście, a czasami nawet pół godziny. Tak więc jeżeli elektryk zdejmie klemę, wepnie tam amperomierz i orzeknie, że jest "lewy pobór" - to zmień elektryka. O nowoczesnych instalacjach elektrycznych w samochodach trzeba mieć trochę pojęcia... |
Autor: | tm01 [ czw sty 28, 2010 11:34 pm ] |
Tytuł: | moje w210 |
to auto jest naszpikowane elektroniką która nawet podczas postoju pobiera prąd z akumulatora alarm,sterowniki szyb.centralnego zamka ,silnika itp.iskrzenie podczas zdejmowania klem(zakładania)to w tym aucie normalna rzecz i nie przejmował bym się tym zjawiskiem. |
Autor: | Blazey [ pt sty 29, 2010 1:30 am ] |
Tytuł: | |
Jakby to rozrusznik zwierał, to by się nieźle podymiło, bo tam zasilanie stałe jest na prawdę spore. Choć może pojawić się upływność, jak zbierze się pył ze startych szczotek, woda... Wtedy robi się rezystor. Trzeba odpiąć akumulator, wpiąć miernik i sprawdzić, ile wynosi pobór przy aucie uśpionym (zamknięte drzwi, wyłączone wszystko, zgaszone oświetlenie). Pewien pobór prądu jest dozwolony, bo zegarek, pamięć radia, inne obwody stale zasilane. Problem jest, jak ten pobór jest znaczący. Sprawdź też światełko bagażnika, czy przypadkiem cały czas się nie świeci. |
Autor: | kumbasy [ pt sty 29, 2010 3:52 pm ] |
Tytuł: | |
tm01 pisze: to auto jest naszpikowane elektroniką która nawet podczas postoju pobiera prąd z akumulatora alarm,sterowniki szyb.centralnego zamka ,silnika itp.iskrzenie podczas zdejmowania klem(zakładania)to w tym aucie normalna rzecz i nie przejmował bym się tym zjawiskiem. A ja bym sie jednak przejął. Kolega Rafał82 napisał: Rafał82 pisze: jak ściagałem akumulator to dosc mocno iskrzyło na klemach
Myślę, że nie chodziło mu o delikatne iskrzeni, które zawsze sie pojawi- jak przedmówcy wspomnieli, ale o dość znaczne, które świadczy o wiekszym, niż potrzebne poborze prądu. Teraz tylko pytanie jaki to pobór, jaka wartość natężenia... Pozdrawiam |
Autor: | Blazey [ pt sty 29, 2010 5:54 pm ] |
Tytuł: | |
Ale wystarczy mieć otwarte drzwi, przy zakładaniu klemy i już sypie iskrami. A często zapomina się o takich "pierdołach". Poza tym, różnie zakładają klemy. Jedni zdecydowanym ruchem, inni obnoszą się z nimi, jak ze zgniłym jajem. I wtedy też są błyski. |
Autor: | kumbasy [ pt sty 29, 2010 5:58 pm ] |
Tytuł: | |
Blazey pisze: Ale wystarczy mieć otwarte drzwi, przy zakładaniu klemy
No to u Rafała82 nie dało by się mieć drzwi zamkniętych i zmieniać baterii... chyba, że zamknął by sie w aucie (bateria pod tylna kanapą). Jak ja wymieniałem u siebie w zeszłym roku to nie iskrzyło w ogóle, choć zgadzam się, że trzeba zdecydowanie odłączać i podłączać. |
Autor: | Rafał82 [ pt sty 29, 2010 7:15 pm ] |
Tytuł: | |
No iskrzy np jak załozyłem minus a a kabel z plusem spadł i dotknął plusa ( niby małso maślane ale wiadomo o co kaman).Kupiłem nowy aku i jest ok,ale znowu nie ma teraz takich temperatur.A iskrzenie no troche większe niż zaiskrzenie zapalniczki. |
Autor: | tm01 [ pt sty 29, 2010 7:55 pm ] |
Tytuł: | iskrzenie |
jak pisałem w w210 iskrzenie klem to normalna sprawa podtrzymanie funkcji elektroniki sterowania auta potrzebuje trochę jedzenia;) .Jeśli zostawisz auto na 2-3 m-ce bez jazdy to aku ci padnie. ![]() |
Autor: | Nemo [ ndz sty 31, 2010 5:20 pm ] |
Tytuł: | co kradnie prąd |
Chyba najwięcej racji ma kol. Janfokus. Również moim zdaniem sprawdzanie po kolei wszystkich odbiorników ma największe szanse na wykrycie "złodzieja" |
Autor: | Gerri [ ndz sty 31, 2010 7:26 pm ] |
Tytuł: | Re: co kradnie prąd |
Nemo pisze: Chyba najwięcej racji ma kol. Janfokus.
Poprzez wyciąganie bezpieczników można sobie robic pomiary w starym 124, a nie w 210 z instalacją CAN. Napisałem powyżej, że trzeba mieć trochę pojęcia o zasadach budowy i funkcjonowania nowoczesnej instalacji elektrycznej - w przeciwnym wypadku efektem takich działań może byc nieprawidłowe działanie systemu (a nawet uszkodzenie modułu) |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |