MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Regulacja Ke-jetronica na analizatorze oraz odłączenie sondy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46342
Strona 1 z 1

Autor:  rogra [ ndz sty 24, 2010 7:12 pm ]
Tytuł:  Regulacja Ke-jetronica na analizatorze oraz odłączenie sondy

szukałem i nic dokładnie nie znalazłem na moje pytanie a dokładnie mówiąc interesują mnie dwie rzeczy:
-czy istnieje możliwośc regulacja KE-jetronica (wersja z sondą i katalizatorem) na analizatorzer spalin oczywiście po uprzednim odłączeniu elektryki mam namyśli regulacje samej części mechanicznej tak jak odbywa się to w przypadku K-jetronica,bo z tego co wiem to po wyjęciu bezpieczników w srebnym przekaźniku działa sama mechanika i wtedy auto chodzi jak szalone ale nie tędy droga poneiważ spalanie wzrasta ,brak rozruchu przy zimny silniku itp.
dokładnie rzecz biorąc to mam na myśli regulacje części mechanicznej na analizatorze po czym podłączenie elektryki jestem ciekaw czy elektryka dopasuje się już do reszty tzn.czy wypełnienie jak i równiez sonda bede regulowac skład mieszanki w odpowiedni sposób (zubożanie i wzbogacanie)

a druga sprawa to
-czy jazda z odłaczoną sondą ma jakiś duży wpływ na prace silnika (poza zwiększony spalaniem które w sumie nie wiadomo czy wzrasta,bo skoro były wersje tych samych silników na ke-jetroniku bez sond i katalizatorów to myśle że ta sonda w moim przypadku jest tylko po to by usprawnic troszkę układ ale raczej chodziło Mercedesowi o ekologie (spaliny)
bo wersja m103 bez sondy jest może mnie ekologiczna ale za to ma 188KM a nie tak jak mój już zmulony dzięki kat i tej sondzie no i ma 180KM jednak jakas różnica w tym jest

więc co sądzicie o tych moich problemach???

Autor:  ukaniu [ ndz sty 24, 2010 8:58 pm ]
Tytuł: 

KE nie ma mechaniki zaprojektowanej do samodzielnej pracy, wymaga wzbogacenia przy rozruchu, wymaga wzbogacenia przy gazie do dechy...
Jeśli by chcieć sprawdzić jaki skład daje w zakresie pracy bez sterowania potrzebna jest hamownia lub sonda szerokopsamowa i pałowanie podczas jazdy. KE do tego ma baaardzo ograniczone możliwości regulacji mechanicznej - tylko ciśnienie za EHA i śruba CO - poszaleć się nie poszlaje jak będzie za ubogo na średnim obciążeniu... to jest leciwy nic nie warty układ wtryskowy... MA 1 zaletę - jak jest ciśnnienie paliwa i silnik ciepły - jedzie.
Jeśli po wyjęciu bezpiecznika z srebrnego przekaźnika jeździ lepiej - znaczy coś uszkodzone/rozregulowane. Wątku wktórym analizowaliśmy KE przepisywał nie będę.
KE bez sondy wymaga innego trybu pracy sterownika - rezystor referencyjny - było pisane - poszukaj. Wg mnie efekt jest taki, że trzba piłować KAT a do tego rośnie spalanie bo rzęchowata mechanika wtrysku i zasys 20 letniego silnika nie ten co w nowości.

Autor:  taymer [ ndz sty 24, 2010 9:11 pm ]
Tytuł:  witam ;

witam – chciałem się podłączyć skoro mowa o ke-jetronicu
niestety mam problem związany z moją gwiazdką a mianowicie to co sprawia mi problem to już miałem 3-y kichnięcia i mnie to boli.
1- można szaleć /oraz spokojnie/ przez godzinę i nic się nie dzieje - ok.
2 - można przejechać 100 km w zakresie od 0-140km/h - ok.
3- niestety po 1 godzinie lub przejechaniu 100km następuje taki moment że autko zaczyna tracić moc niespodziewanie - odczuwalne szarpie przy dodawaniu gazu, nie wkręca się tak jak powinien. objawy te są bardzo odczuwalne na benzynie zaś na gazie objaw kończy się czkawką - strzał . A jeszcze bardzo ważna informacja - wystarczy odczekać 20-30 min i wszystko mija.
świece zapłonowe, palec, przewody wysokiego nap.,są nowe.
PROSZĘ O RADĘ - DROGĄ ELIMINACJI STAWIAM NA CEWKĘ ZAPŁONOWĄ - wypadanie zapłonów.
POZDRAWIAM I DZIĘKI

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/