MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

POMPKA CYRKULACJI WODY?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46390
Strona 1 z 1

Autor:  sobolini [ wt sty 26, 2010 10:55 am ]
Tytuł:  POMPKA CYRKULACJI WODY?

Witam, mam delikatny wyciek plynu chl. z ustrojstwa przykreconego do podluznicy prawej, do niego idzie m.in. przewod wodny z elektrozaworow umieszczonych kolo akumulatora. Ruska stronka pokazala mi cos takiego:
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 180&SGN=04
Jest to element numer 140 na ostatnim schemacie, przetlumaczylem to jak w temacie ale nie jestem tego pewien w 100%.
Pytanie brzmi: do czego to sluzy? czy mozna to naprawic/kupic jakis zestaw reperacyjny i uszczelnic? czy sie nie bawic i kupic inny nowy/uzywany w dobrym stanie?
Aha, patrzac od strony grodzi, na tej pompcejest dekielek przykrecony kilkoma srubkami i najprawdopodobniej z tego cieknie.
Czy grozi jak bede smigal tak do momentu az sie zrobi cieplej? - wyciek nie jest duzy, innych objawow nie zaobserwowalem.

Autor:  escort923 [ wt sty 26, 2010 11:37 am ]
Tytuł: 

cena nowej w ASO powala na kolana ok 900PLN. Ma za zadanie wymusic obieg płynu aby szybko zrobiło sie ciepło wentątrz samochodu.

Autor:  Kamaru [ wt sty 26, 2010 11:44 am ]
Tytuł: 

escort923 pisze:
cena nowej w ASO powala na kolana ok 900PLN. Ma za zadanie wymusic obieg płynu aby szybko zrobiło sie ciepło wentątrz samochodu.

A dokładniej to wymusza obieg płynu podczas niepracującego silnika i włączonego samochodu - wtedy dłużej działa ogrzewanie wnętrza. Do wymuszania obiegu płynu podczas pracy silnika służy pompa napędzana paskiem klinowym.

Autor:  sobolini [ wt sty 26, 2010 2:15 pm ]
Tytuł: 

Danke chlopaki,
Jako ze dzien wolny zrobilem tak:
1. Strzelilem setke zoladkowej gorzkiej, w zwiazku z praca na dworze
2. Zapalilem fajke
3. Wyjalem cale to ustrojstwo po zagrzaniu motoru, co by troche ciepla oddawal silnik
4. Rozkrecilem na srubki pierwsze, uszczelnilem, zalozylem i wszystko gra, nie cieknie wogole.
5. Zaczalem odpowietrzac uklad bo plynu troche wylecialo i mam pytanie: samochod nagrzany, temperatura w normie, plynu dolane, odpowietrzylem tylko srubka na obudowie termostatu. ale waz od chlodnicy do termostatu zachowuje sie przy scisnieciu jakby mial w sobie troche powietrza, czesc udalo sie wywalic przez zbiorniczek poprzez sciskanie weza ale troche go zostalo. Sa jeszcze jakies sruby do odpowietrzania ukladu? - 300E 12V.
Samochodem pojezdzilem troche po podworku, bo z racji wczesniejszej sety nie chcialem wyjezdzac na drogi, ale wszystko gralo. Chodzi od 40 minut na dworze i temp ok tylko to powietrze w wezu przy termostacie...

Autor:  ukaniu [ wt sty 26, 2010 5:39 pm ]
Tytuł: 

W tym samochodzie się nic nie odpowietrza. Wszystko jest dobrze.

Autor:  Popey [ wt sty 26, 2010 7:33 pm ]
Tytuł: 

Pojezdzij trochę z ogrzewaniem na maxa i ewentualnie dolej płynu i wszystko będzie grało.Ukaniu słusznie prawi-nie odpowietrza sie-

Autor:  Gerri [ wt sty 26, 2010 8:00 pm ]
Tytuł: 

Kamaru pisze:
dokładniej to wymusza obieg płynu podczas niepracującego silnika i włączonego samochodu - wtedy dłużej działa ogrzewanie wnętrza. Do wymuszania obiegu płynu podczas pracy silnika służy pompa napędzana paskiem klinowym

Nie masz racji. Ogrzewanie wnętrza samochodu przy wyłączonym silniku to taka funkcja uboczna.
Podstawowym zadaniem tej pompki jest usprawnienie obiegu płynu chłodzącego przez nagrzewnicę w czasie pracy silnika na wolnych obrotach.
Jeżeli pompka jest niesprawna, to mamy taki objaw, że dopóki auto jedzie, i silnik jest na średnich obrotach - to w środku jest ciepło. Jeżeli na przykład dojedziemy do korku i obroty silnika spadną - to za chwilę we wnętrzu zrobi się chłodno. Ogrzewanie wróci gdy obroty silnika wzrosną.
Dodatkowo pompka jest wykorzystywana oczywiście do wspomagania układu REST oraz WEBASTO.
Można jeździ z niesprawną pompką, jednak trzeba liczyc się z tym, że zatrzymany wirnik pompki będzie dosyc skutecznie tłumił przepływ płynu. Wtedy lepiej dopasowac kawałek rurki (dobrze spełnia zadanie cienkościenne kolanko miedziane zakupione w "Praktikerze") a pompkę sobie na spokojnie usprawnic.

Autor:  sobolini [ śr sty 27, 2010 8:58 am ]
Tytuł: 

Dzisiaj zrobilem traske i po dolaniu pol litra koncentratu wszystko wrocilo do normy, nic nie cieknie. Uwienczeniem tego zadania byl fakt ze przy zamykaniu maski strzelil mi najprawdopodobniej od mrozu klosz od reflektora... K..RWA

Autor:  TReneR [ śr sty 27, 2010 9:17 am ]
Tytuł: 

Ale sa przeciez wersje bez pompki ... np. moja :-(

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/