MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sty 26, 2010 10:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Witam serdecznie.
Do tej pory nie zaglądałem tutaj zbyt często :oops: ze względu na poszukiwanie wiadomosci głównie w dziale "klasyki".

Przez mrozy, problemy z odpalaniem i ogólną chęcia wysłania Beczki na zasłużoną emeryture (czyt. ciepły garażyk) zacząłem myśleć o kupnie nowszego autka a mianowicie W126.

I tutaj zwracam się do Was z prośbą o wszelkie opinie.
W szczególności interesują mnie mankamenty tego modelu - o ile są oczywiście [zlosnikz] czyli problemy jakie mogą się pojawić - z silnikiem, skrzynią mostem, blacharką - ogólnie na jakie elementy należy zwrócić uwagę przy kupnie tego autka

Jeżeli zapadnie już decyzja że będzie to 126, to szczególnie interesują mnie modele z V8.
Którą dostępnych wersji silnikowych uważacie za najlepszą.
Inną sprawą jest chęć zagazowania takiego silnika ze względu na codzienne użytkowanie auta - jak się sprawuje gaz w tych silnikach?, jaka instalacja, jakiego rzędu spalanie - benzyna/gaz itd.

I ostatnia sprawa - dostępność i ceny typowych części użytkowych - jak się to ma w stosunku do np W123.

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam
Tomek

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 1:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=30

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... zakup+w126

itp. itd.

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 4:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
No to chyba olbrzymiego skoku technologicznego nie zrobisz.Chociaż W126 inaczej wyposażone, to nadal stare auto konstrukcyjnie zbliżone do W123.
A mercedesy nie lubią się z gazem,na forum o tym dużo :P:))

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 4:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 01, 2007 8:49 pm
Posty: 198
Lokalizacja: kraków
karolkarol pisze:
A mercedesy nie lubią się z gazem

marcedesy nie lubią gazowników partaczy


Thomas pisze:
spalanie - benzyna/gaz

moje 300se 17-18 lpg w mieście z automatem


Thomas pisze:
dostępność i ceny typowych części użytkowych


porównywalne, wiele z nich to te same części co do w123 i w124
ja też przeskoczyłem z w123 na w126 i niewiele cen mnie zaskoczyło

_________________
w124/w210 poszukiwana
w140 CL 500 93' była
w126 300 SE 89' była
w126 260 SE 86' była
w123 230 E 81' była


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 7:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
moonracer pisze:
marcedesy nie lubią gazowników partaczy


Lubią też użytkowników którzy potrafią samodzielnie dokonać analizy wad zasilania LPG - przewyższającej średni poziom warsztatowej.
Zwykły śmiertelnik - mający pojęcie o LPG - takie jakie ma 90% kierowców (czyli nijakie), wsadzony na minę jaką jest KE z gazem - polegnie i nie będzie miał pojęcia czego. Ja trochę widzę - większość jakie oglądałem MB z LPG to bomby zegarowe spreparowane do pracy tylko na czas transakcji. Stop KE jest? - Panie? co???? Strzały były? NIE - Absloutnie! (klapa wygląda jak sreberko z czekolady), a wizytacja od spodu daje obraz wypolerowanej i czyściutkiej od rękawa spodniej czesci wtrysku tam gdzieie łapą nakłąda się fajkę powietrza :-). Śruba od składu mieszanki rozkręcona aby klient nie zaznał wybuchu do nastepnego tankowania - które ujawni spalanie na poziomie 25...
Dwa strzały i zaczną się problemy z krzywymi ramieniami (bo nikt nie założył klapy z dziurkami), wentylów itd.. Rura wlotowa zatkana albo wygięta - bo nikt nie pomyślał o kompensacji parownika. Potencjometr wytarty - bo nikt nie pomyślał o stop-ke.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 8:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Też niedawno kupowałem W126 i mam też W123. Śledząc rady na forum doszedłem do wniosku, że szukając auta bardziej jak na konkretnej wersji silnikowej będzie mi zależało na stanie auta. Szukałem auta z dokumentacją, którą potwierdzał by stan auta. Wystrzegałem się aut z rudzielcem na pokładzie, z niedziałającym wyposażeniem i wymagającego ,,na dzień dobry" XXXX zł żeby było ok. I tak skończyło się nie na V8 tylko R6 3.0., pewne braki silnika w stosunku do V8 wynagradza stan samochodu, nikt z moich znajomych nie wierzy, że auto to ma 24 lata :). Generalnie chyba należy wystrzegać się rdzawych egz. bo z tym najtrudniej wygrać, mankamenty mechaniczne zawsze idzie ogarnąć...

Widziałem kilka V8, samo auto w dobrym stanie, ale często silnik już nieco dojechany, ktoś intensywnie korzystał z koników, ale jak trafisz dobrego...;)

spalanie (obecnie, zima)
- miasto - 14-16
- trasa do 100km/h - 9,5 - 10,5
- trasa do 140 - 12,2

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 8:53 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 02, 2009 1:04 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
witam
co do opisu gazownika to zgadzam sie w pełni, Gwiazdy nie lubia gazu a pan który gazował z wielkim zamiłowaniem 70 lat temu niech spoczywa w spokoju i na gazie Mieczysław nie bedzie dobrze chodził
co do Twoich poszukiwań to mnie kręci W126 SDL od 1986 do końca produkcji, jak w końcu będzie mnie stać go kupić to go nabędę
życzę udanych zakupów
ps daj znać na priva jak nabędziesz

_________________
obecnie Mercedes-Benz W124 250D "Szarak"
ex Mercedes-Benz W124 E200D - "Czarna Strzała"
ex Mercedes-Benz W210 E290TD - "Czołg"
ex Mercedes-Benz W124 250D "Zielony Szuwarek"
ex Polonez 1600 "Czerwony Smok"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 11:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Na wstępie dziękuje za zainteresowanie i szczere rady.

Jednak z założenia W126 ma być z V8. Wiem że temat LPG w MB jest trudnym tematem, jednak wydaje mi się że jest do ogarnięcia.

Jaką instalację polecacie do tych silników?
Myślę ze z gazownikami sobie poradzę o ile będe wiedział na co zwrócić im uwagę.

Inna sprawa - jak wygląda sprawa wyjących/stukających mostów napędowych?

Czy w/w choroba Beczek dotyka także W126?

I jeszcze jedno pytanie - blachy są ocynkowane? Czy ten przywilej dostały dopiero W124?

Pozdrawiam

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 12:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Jednak z założenia W126 ma być z V8

:)

Thomas pisze:
Wiem że temat LPG w MB jest trudnym tematem, jednak wydaje mi się że jest do ogarnięcia.

:)


Thomas pisze:
Jaką instalację polecacie do tych silników?

trudne pytanie -ja polecę to co mam, bo mi działa, ale nie było łatwo [zlosnik] (znajdziesz na forum, bo wielokrotnie opisywałem...)


Thomas pisze:
Inna sprawa - jak wygląda sprawa wyjących/stukających mostów napędowych?

te auta nie robiły z reguły takich przebiegów jak 123 w dieslu, stąd pewnie będzie łatwiej, o ile jechałem wieloma 123 z wyjącym mostem, o tyle żadnym 126 wyjącym.


Thomas pisze:
I jeszcze jedno pytanie - blachy są ocynkowane?

od 2 serii

Co do cen są wyższe od 123 (poza tym co jest identyczne), tarcze i klocki też są tanie, ale zabawki silnikowe i przeguby wału (oryginał ponad 500zł/ szt), wydech etc oraz to że czasem trzeba tego dużo :)

Spokojnie części do 126 (V8) to 1,5-2x 123 [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 8:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
A instalacja III generacji? Podobno całkiem dobrze się sprawuje w tych silnikach. Jakiś miesiąc temu rozmawiałem z gościem z Jelonek k.Warszawy i mówił że jeszcze można zamontować taką instalację. Ja zmieniłem plany i nie ciągnąłem tematu bo sprzedaje auto.
Co do cen to ogólnie ujmując części eksploatacyjne są raczej tanie, gorzej jak coś poważnego się dzieje - trzeba kupić auto w jak najlepszym stanie, wtedy jest spokój i w ostatecznym rozrachunku to kosztuje mniej.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 4:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Informacji coraz więcej i coraz bardziej klaruje mi się to czego szukam. [zlosnikz]

Mianowicie po przestudiowaniu danych technicznych decyzja zapadnie zapewne na wersję 500 ze względu na moc, przyspieszenie i spalanie.

Auto z lat 88-90 ze wzgledu na zwiększoną moc silników i ocynkowane blachy.

I tu nasuwa się pytanie - jak wygląda sprawa awaryjności tej wersji - któe elementy wyposażenia mają tendencję do psucia się, jak sprawują się w/w silniki i ich osprzęt.

Na co co zwrócić uwagę przy kupnie? :roll:

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 5:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Thomas pisze:
któe elementy wyposażenia mają tendencję do psucia się

Mercedesy się nie psują!!
Hmm Ja po swoim kontakcie z W126 powiem jedno. Jak trafisz dobry egzemplarz to nic się nie zepsuje [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 5:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Thomas pisze:
Mianowicie po przestudiowaniu danych technicznych decyzja zapadnie zapewne na wersję 500

dobry wybór [zlosnikz] , choć 4,2 palą trochę mniej, a 5,6 to zwijacz asfaltu, 500ka jest i bardzo dostojna (ze względu na najdłuższe przełożenie mostu a po redukcji zamienia się w ścigacza [zlosnik] )

Te silniki (M116/117) są bardzo podobne, (choć 4,2 i 5,6 miewają nico inne moduły), niemniej jedyną słabą stroną tych silników jest smarowanie wałków rozrządu i na nie właśnie trzeba zwrócić uwagę (stan i stan kanałów smarowniczych), dlatego silnik musi chodzić bezgłośnie i równo.
Stan osprzętu często zależy od historii problemów z gazem, stąd najlepiej kupić auto bez gazu, a w przeciwnym wypadku dokładnie sprawdzić jak zachowuje się na benzynie i na gazie (czy ciągnie do odcięcia, nie grzeje się, jak zapala na zimno i ciepło). Pompy paliwa z tyłu im są cichsze tym lepiej [zlosnik] , automat jak we wszystkich ma zmieniać delikatnie i łatwo redukować biegi, nie przeciągać obrotów, zarówno przy delikatnej jeździe jak i na ostro.

To prawda że najważniejsze kupić auto w super stanie, bo one w naprawach nie są tanie... Mimo ocynku przyglądaj się rdzy w okolicach progów i otworów na lewarek, tylnych błotników i podszybia z tyły, przednie błotniki, fartuch pod modułem zapłonowym, pod plastikami...
Nie ma w tych autach rzeczy, które specjalnie się psują -one naprawdę nie mają wad [zlosnik]

Zostaw sobie trochę kasy na paliwo po kupnie, bo co wieczór będziesz jeździł z uśmiechem jak dziecko ;)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 5:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Za każdym razem jak wsiadam w swojego Bekona to mam banana na twarzy ale brakuje mi jednak troche koników.

Tak jak napisałem wyżej - pomysł na 126 z V8.

Auto byłoby używane na codzień na dojazdy do pracy - 13 km w jedną stronę, po mieście ale drogami bez dużej ilości świateł.

Czy z tym silnikiem jestem w stanie zmieścić się w spalaniu 15l LPG/100km? (przy normalnej jezdzie - lekka nadwyżka dopuszczalnej prędkości :oops: )

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 5:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Thomas pisze:
Czy z tym silnikiem jestem w stanie zmieścić się w spalaniu 15l LPG/100km?

Nie liczyłbym na takie spalanie. Moja 280-tka pali tyle benzyny w cyklu mieszanym...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl