MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Planowany nowy nabytek - W126 - proszę o opinie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46410 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Thomas [ wt sty 26, 2010 10:36 pm ] |
Tytuł: | Planowany nowy nabytek - W126 - proszę o opinie |
Witam serdecznie. Do tej pory nie zaglądałem tutaj zbyt często ![]() Przez mrozy, problemy z odpalaniem i ogólną chęcia wysłania Beczki na zasłużoną emeryture (czyt. ciepły garażyk) zacząłem myśleć o kupnie nowszego autka a mianowicie W126. I tutaj zwracam się do Was z prośbą o wszelkie opinie. W szczególności interesują mnie mankamenty tego modelu - o ile są oczywiście ![]() Jeżeli zapadnie już decyzja że będzie to 126, to szczególnie interesują mnie modele z V8. Którą dostępnych wersji silnikowych uważacie za najlepszą. Inną sprawą jest chęć zagazowania takiego silnika ze względu na codzienne użytkowanie auta - jak się sprawuje gaz w tych silnikach?, jaka instalacja, jakiego rzędu spalanie - benzyna/gaz itd. I ostatnia sprawa - dostępność i ceny typowych części użytkowych - jak się to ma w stosunku do np W123. Z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam Tomek |
Autor: | qoompel [ śr sty 27, 2010 1:41 am ] |
Tytuł: | |
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=30 http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... zakup+w126 itp. itd. |
Autor: | karolkarol [ śr sty 27, 2010 4:15 pm ] |
Tytuł: | |
No to chyba olbrzymiego skoku technologicznego nie zrobisz.Chociaż W126 inaczej wyposażone, to nadal stare auto konstrukcyjnie zbliżone do W123. A mercedesy nie lubią się z gazem,na forum o tym dużo ![]() |
Autor: | moonracer [ śr sty 27, 2010 4:35 pm ] |
Tytuł: | |
karolkarol pisze: A mercedesy nie lubią się z gazem marcedesy nie lubią gazowników partaczy Thomas pisze: spalanie - benzyna/gaz moje 300se 17-18 lpg w mieście z automatem Thomas pisze: dostępność i ceny typowych części użytkowych
porównywalne, wiele z nich to te same części co do w123 i w124 ja też przeskoczyłem z w123 na w126 i niewiele cen mnie zaskoczyło |
Autor: | ukaniu [ śr sty 27, 2010 7:57 pm ] |
Tytuł: | |
moonracer pisze: marcedesy nie lubią gazowników partaczy
Lubią też użytkowników którzy potrafią samodzielnie dokonać analizy wad zasilania LPG - przewyższającej średni poziom warsztatowej. Zwykły śmiertelnik - mający pojęcie o LPG - takie jakie ma 90% kierowców (czyli nijakie), wsadzony na minę jaką jest KE z gazem - polegnie i nie będzie miał pojęcia czego. Ja trochę widzę - większość jakie oglądałem MB z LPG to bomby zegarowe spreparowane do pracy tylko na czas transakcji. Stop KE jest? - Panie? co???? Strzały były? NIE - Absloutnie! (klapa wygląda jak sreberko z czekolady), a wizytacja od spodu daje obraz wypolerowanej i czyściutkiej od rękawa spodniej czesci wtrysku tam gdzieie łapą nakłąda się fajkę powietrza ![]() Dwa strzały i zaczną się problemy z krzywymi ramieniami (bo nikt nie założył klapy z dziurkami), wentylów itd.. Rura wlotowa zatkana albo wygięta - bo nikt nie pomyślał o kompensacji parownika. Potencjometr wytarty - bo nikt nie pomyślał o stop-ke. |
Autor: | mareczek8484 [ śr sty 27, 2010 8:47 pm ] |
Tytuł: | |
Też niedawno kupowałem W126 i mam też W123. Śledząc rady na forum doszedłem do wniosku, że szukając auta bardziej jak na konkretnej wersji silnikowej będzie mi zależało na stanie auta. Szukałem auta z dokumentacją, którą potwierdzał by stan auta. Wystrzegałem się aut z rudzielcem na pokładzie, z niedziałającym wyposażeniem i wymagającego ,,na dzień dobry" XXXX zł żeby było ok. I tak skończyło się nie na V8 tylko R6 3.0., pewne braki silnika w stosunku do V8 wynagradza stan samochodu, nikt z moich znajomych nie wierzy, że auto to ma 24 lata ![]() Widziałem kilka V8, samo auto w dobrym stanie, ale często silnik już nieco dojechany, ktoś intensywnie korzystał z koników, ale jak trafisz dobrego... ![]() spalanie (obecnie, zima) - miasto - 14-16 - trasa do 100km/h - 9,5 - 10,5 - trasa do 140 - 12,2 |
Autor: | andre0891 [ czw sty 28, 2010 8:53 pm ] |
Tytuł: | |
witam co do opisu gazownika to zgadzam sie w pełni, Gwiazdy nie lubia gazu a pan który gazował z wielkim zamiłowaniem 70 lat temu niech spoczywa w spokoju i na gazie Mieczysław nie bedzie dobrze chodził co do Twoich poszukiwań to mnie kręci W126 SDL od 1986 do końca produkcji, jak w końcu będzie mnie stać go kupić to go nabędę życzę udanych zakupów ps daj znać na priva jak nabędziesz |
Autor: | Thomas [ czw sty 28, 2010 11:55 pm ] |
Tytuł: | |
Na wstępie dziękuje za zainteresowanie i szczere rady. Jednak z założenia W126 ma być z V8. Wiem że temat LPG w MB jest trudnym tematem, jednak wydaje mi się że jest do ogarnięcia. Jaką instalację polecacie do tych silników? Myślę ze z gazownikami sobie poradzę o ile będe wiedział na co zwrócić im uwagę. Inna sprawa - jak wygląda sprawa wyjących/stukających mostów napędowych? Czy w/w choroba Beczek dotyka także W126? I jeszcze jedno pytanie - blachy są ocynkowane? Czy ten przywilej dostały dopiero W124? Pozdrawiam |
Autor: | Janfocus [ pt sty 29, 2010 12:48 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Jednak z założenia W126 ma być z V8 ![]() Thomas pisze: Wiem że temat LPG w MB jest trudnym tematem, jednak wydaje mi się że jest do ogarnięcia. ![]() Thomas pisze: Jaką instalację polecacie do tych silników? trudne pytanie -ja polecę to co mam, bo mi działa, ale nie było łatwo ![]() Thomas pisze: Inna sprawa - jak wygląda sprawa wyjących/stukających mostów napędowych? te auta nie robiły z reguły takich przebiegów jak 123 w dieslu, stąd pewnie będzie łatwiej, o ile jechałem wieloma 123 z wyjącym mostem, o tyle żadnym 126 wyjącym. Thomas pisze: I jeszcze jedno pytanie - blachy są ocynkowane?
od 2 serii Co do cen są wyższe od 123 (poza tym co jest identyczne), tarcze i klocki też są tanie, ale zabawki silnikowe i przeguby wału (oryginał ponad 500zł/ szt), wydech etc oraz to że czasem trzeba tego dużo ![]() Spokojnie części do 126 (V8) to 1,5-2x 123 ![]() |
Autor: | CZUWOJ [ pt sty 29, 2010 8:02 am ] |
Tytuł: | |
A instalacja III generacji? Podobno całkiem dobrze się sprawuje w tych silnikach. Jakiś miesiąc temu rozmawiałem z gościem z Jelonek k.Warszawy i mówił że jeszcze można zamontować taką instalację. Ja zmieniłem plany i nie ciągnąłem tematu bo sprzedaje auto. Co do cen to ogólnie ujmując części eksploatacyjne są raczej tanie, gorzej jak coś poważnego się dzieje - trzeba kupić auto w jak najlepszym stanie, wtedy jest spokój i w ostatecznym rozrachunku to kosztuje mniej. |
Autor: | Thomas [ sob sty 30, 2010 4:28 pm ] |
Tytuł: | |
Informacji coraz więcej i coraz bardziej klaruje mi się to czego szukam. ![]() Mianowicie po przestudiowaniu danych technicznych decyzja zapadnie zapewne na wersję 500 ze względu na moc, przyspieszenie i spalanie. Auto z lat 88-90 ze wzgledu na zwiększoną moc silników i ocynkowane blachy. I tu nasuwa się pytanie - jak wygląda sprawa awaryjności tej wersji - któe elementy wyposażenia mają tendencję do psucia się, jak sprawują się w/w silniki i ich osprzęt. Na co co zwrócić uwagę przy kupnie? ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ sob sty 30, 2010 5:39 pm ] |
Tytuł: | |
Thomas pisze: któe elementy wyposażenia mają tendencję do psucia się
Mercedesy się nie psują!! Hmm Ja po swoim kontakcie z W126 powiem jedno. Jak trafisz dobry egzemplarz to nic się nie zepsuje ![]() |
Autor: | Janfocus [ sob sty 30, 2010 5:46 pm ] |
Tytuł: | |
Thomas pisze: Mianowicie po przestudiowaniu danych technicznych decyzja zapadnie zapewne na wersję 500
dobry wybór ![]() ![]() Te silniki (M116/117) są bardzo podobne, (choć 4,2 i 5,6 miewają nico inne moduły), niemniej jedyną słabą stroną tych silników jest smarowanie wałków rozrządu i na nie właśnie trzeba zwrócić uwagę (stan i stan kanałów smarowniczych), dlatego silnik musi chodzić bezgłośnie i równo. Stan osprzętu często zależy od historii problemów z gazem, stąd najlepiej kupić auto bez gazu, a w przeciwnym wypadku dokładnie sprawdzić jak zachowuje się na benzynie i na gazie (czy ciągnie do odcięcia, nie grzeje się, jak zapala na zimno i ciepło). Pompy paliwa z tyłu im są cichsze tym lepiej ![]() To prawda że najważniejsze kupić auto w super stanie, bo one w naprawach nie są tanie... Mimo ocynku przyglądaj się rdzy w okolicach progów i otworów na lewarek, tylnych błotników i podszybia z tyły, przednie błotniki, fartuch pod modułem zapłonowym, pod plastikami... Nie ma w tych autach rzeczy, które specjalnie się psują -one naprawdę nie mają wad ![]() Zostaw sobie trochę kasy na paliwo po kupnie, bo co wieczór będziesz jeździł z uśmiechem jak dziecko ![]() |
Autor: | Thomas [ sob sty 30, 2010 5:52 pm ] |
Tytuł: | |
Za każdym razem jak wsiadam w swojego Bekona to mam banana na twarzy ale brakuje mi jednak troche koników. Tak jak napisałem wyżej - pomysł na 126 z V8. Auto byłoby używane na codzień na dojazdy do pracy - 13 km w jedną stronę, po mieście ale drogami bez dużej ilości świateł. Czy z tym silnikiem jestem w stanie zmieścić się w spalaniu 15l LPG/100km? (przy normalnej jezdzie - lekka nadwyżka dopuszczalnej prędkości ![]() |
Autor: | voytas [ sob sty 30, 2010 5:55 pm ] |
Tytuł: | |
Thomas pisze: Czy z tym silnikiem jestem w stanie zmieścić się w spalaniu 15l LPG/100km?
Nie liczyłbym na takie spalanie. Moja 280-tka pali tyle benzyny w cyklu mieszanym... |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |