MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Łapie temperature https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46440 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | BrunoGiamatti [ śr sty 27, 2010 8:20 pm ] |
Tytuł: | Łapie temperature |
Cześć W sumie nie wiem czy ktoś będzie mógł mi pomóc ale warto spróbować. Dziwna sprawa trapi mój umysł... I jakoś nie mogę dojść do tego o co chodzi. Zacznijmy od początku. 1. Kiedyś wisko mi nędznie chodziło i na postoju badź tocząc się bardzo powoli łapał nadmierną temperaturę. Nie zrobiłem tego bo ... to było kiedys i zapomniałem (a olej do wiskozy leży metr ode mnie ![]() 2. Jadę sobie 4 dni temu ( -20) .. i sobie jadę. Nagle temperatura (zrobiłem jakieś 12km) rośnie i to szybko.. Doszła prawie do 110 stopni. Zgasiłem (widać że złapało te 110 bo wiatraki z przodu chłodnicy się załączyły) Myślę sobie - szlag. Może termostat? Wróciłem na holu. 3. Następnego dnia wszystko już było dobrze. Jak ręka odjął (mimo iż temperatury były nizsze .. ). Przed wczoraj nad ranem było -26 .. i normalnie sobie śmigałem. Patrząc na wskazówkę temperatury dochodziła ona trochę poniżej tej kreski nad 80 i opadała do 80. 4. Wczoraj jadąc do pracy (normalnie na trasie .. 100-120km/h) temperatura zaczęła rosnąć. Co kur.. znowu termostat? Olać to. Raz kozie śmierć. Został 1km do pracy. A tu złapał 110 stopni i schłodizł od razu do 80 (jak wiatraki się załączyły). Wiem, ze to nie po bożemu tak krzywdzić samochód ale musze dojść do tego o co tu biega. I teraz tak. Termostat? Jaki termostat.. co ma nie otwierajacy się termostat do tego, że schładza go dopiero jak wiatraki się załączą. No ale co mają wiatraki do tego? o wiskoze napewno nie chodzi bo przcież w jeździe łapie temperaturę. Żeby robiło się tak bez przerwy .. to już bym wiedział gdzie szukać a tak? hmm dzisiaj jeżdżę cały dzień i z niczym nie było problemów. Ktoś miał może taki problem Pzdr |
Autor: | voytas [ śr sty 27, 2010 8:27 pm ] |
Tytuł: | |
A płyn masz w układzie? W innym temacie pisałeś coś o wodzie, może gdzieś ją masz w stałym stanie skupienia ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ śr sty 27, 2010 8:30 pm ] |
Tytuł: | |
Też właśnie o tym myślałem. Ale jeżdżąc na tej mieszance płynu i wody (praktycznie sam płyn..) powinno to się dobrze wymieszać już. A co spojrzę do zbiorniczka (nawet przy tych -26) to nic tam nie krzepnie. I co by miało do tego schładzanie dopiero przy wiatrakach? Jak by to był lód to jeszcze pół biedy ![]() |
Autor: | ROBHEN [ śr sty 27, 2010 8:36 pm ] |
Tytuł: | |
Wiem że wydaje się to dziwne ale to może być naprawdę termostat . Obecnie panujące temperatury grubo po niżej zera często powodują że termostaty muszą "popadać" w skrajności. Po nocy w -20 i więcej muszą "przejść" do ok. +90 i zadziałać. Jednak w takich warunkach często się zawieszają i reagują (albo i nie) dużo po wyżej tego niż powinny, Jednak jak już "zaskoczą" to zazwyczaj działają już normalnie a przynajmniej do momentu ponownego wystudzenia w czasie "syberyjskiej" nocy. |
Autor: | BrunoGiamatti [ śr sty 27, 2010 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
"przypadek" też był brany pod uwagę. Ale ciężko mi wpoić sobie, że "nagle" jak wiatraki się włączają to dopiero zaczyna się chłodzić. I to nie raz a dwa razy już się tak zdarzyło. Ja to bym chciał żeby chodziło tylko o termostat ![]() |
Autor: | killer [ śr sty 27, 2010 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
A może pompka wspomagająca obieg cieczy zacina sie i łopatki wirnika ograniczają swobodny obieg płynu. |
Autor: | georem [ śr sty 27, 2010 10:05 pm ] |
Tytuł: | |
ROBHEN pisze: Wiem że wydaje się to dziwne ale to może być naprawdę termostat . Obecnie panujące temperatury grubo po niżej zera często powodują że termostaty muszą "popadać" w skrajności. Po nocy w -20 i więcej muszą "przejść" do ok. +90 i zadziałać. Jednak w takich warunkach często się zawieszają i reagują (albo i nie) dużo po wyżej tego niż powinny, Jednak jak już "zaskoczą" to zazwyczaj działają już normalnie a przynajmniej do momentu ponownego wystudzenia w czasie "syberyjskiej" nocy.
I ja tak myślę, u mnie jest podobnie, dochodzi do ok. 100 i nagle opada ciut nad 80, potem już jest OK i trzyma się w miarę stabilnie. Poza tym martwić się trzeba gdyby dochodziła ponad 120 i wtedy nie spadała. |
Autor: | BrunoGiamatti [ czw sty 28, 2010 2:31 pm ] |
Tytuł: | |
A wczoraj już dobrze wieczorem było, jak gdyby nigdy nic. A to jak wytłumaczycie, że wiatraki dopiero obniżają temperaturę przy zamkniętym termostacie? ![]() |
Autor: | georem [ czw sty 28, 2010 4:26 pm ] |
Tytuł: | |
BrunoGiamatti pisze: A to jak wytłumaczycie, że wiatraki dopiero obniżają temperaturę przy zamkniętym termostacie?
![]() A ja nic nie napisałem, że termostat jest zamknięty. ![]() |
Autor: | ROBHEN [ czw sty 28, 2010 4:27 pm ] |
Tytuł: | |
A jesteś pewny ze to się dzieje przy otwartym termostacie. Wentylatory te mają za zadanie tylko wspomagać ochładzanie cieczy znajdującej się w chłodnicy w przypadku kiedy np. nie ma przepływu strumienia ochładzającego powietrza w czasie jazdy (jazda w miejskich korkach). A w przypadku zamkniętego termostatu płyn cyrkuluje w małym obiegu nie przechodząc do chłodnicy. Więc rada praktyczna: jak następnym razem temperatura na wskażniku podejdzie do 100 stopni zatrzymaj auto nie wyłączaj silnika, otwórz maskę i "pomacaj" górny wąż gumowy między termostatem a chłodnicą. Jeśli okaże się że nie jest gorący a jedynie "letni" to znaczy że po prostu termostat "ma kaprysy" i się zawiesza. A otworzenie jego następuje w temperaturze zbliżonej do tej w jakiej włączają się wentylatory ale nie jest to bezpośrednim powodem spadku temperatury. Zrób ten "eksperyment" i powiadom o wynikach. |
Autor: | voytas [ czw sty 28, 2010 6:55 pm ] |
Tytuł: | |
georem pisze: I ja tak myślę, u mnie jest podobnie, dochodzi do ok. 100 i nagle opada ciut nad 80, potem już jest OK i trzyma się w miarę stabilnie. Poza tym martwić się trzeba gdyby dochodziła ponad 120 i wtedy nie spadała.
Dokładnie tak samo miałem w 405-tce. Też podejrzewałem termostat, jednak nie była to usterka wymagająca naprawy - szybciej się nawet nagrzewał ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |