MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 29, 2010 10:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Witam
Jak poprawnie powinno się kasować luz na kolumnie kierowniczej w Mercedesie W140, chodzi mi dokładnie o to w którą strone powinno się kręcić śrubą by zniwelować ewentualny nadmierny luz układu kierowniczego, tak aby nie zniszczyć maglownicy.
W W140 luz reguluje się w miejscu zaznaczonym na zdjęciu:
Obrazek
Dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 10:29 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jeżeli ta przekładnia to dla Ciebie "maglownica" - to lepiej się jednak za to nie bierz... [zlosnik]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 10:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
A czy ''maglownica'' to złe określenie przekładni kierowniczej, może czegoś nie wiem???

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 10:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
butek22 pisze:
A czy ''maglownica'' to złe określenie przekładni kierowniczej, może czegoś nie wiem???
Też chętnie się dowiem [ojoj]

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 11:07 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
bylo tyle razy.... jak to sie mowi szukajka nie gryzie.., albo gogle Twoim bratem przewodnikiem .. :lol:

maglownica to przekladnia listwowa czyli inna niz ta ze zdjecia ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 11:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Frytejro pisze:
bylo tyle razy.... jak to sie mowi szukajka nie gryzie.., albo gogle Twoim bratem przewodnikiem ..

Wiem ze jest opis na forum, ale podany jest na przykładzie W124, chciałbym być pewien jak w W140 powinno być to wykonane prawidłowo.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 1:43 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
butek22 ale ja mialem na mysli ze na forum bylo co to przekaldnia kierownicza a maglownica... :lol: - nie wiem jak wyglada przekladnia w140 od góry wiec nie powiem Ci czy tak samo sie ja ustawia - z Twojego zdjecia to ja nie widze nic poza zolta obwodka (zdjecie nie z tej strony co trzeba) ;) - jedno jest pewne to co zaznaczyles to nie jest do kasowania luzu, aczkolwiek jesli skasujesz luz to wlasnie na tym wałku do ktorego na tym zdjeciu jest wąs przykrecony. Od gory przekladni czyli to czego tutaj na zdjeciu nie widac powinna byc druga czesc tego wałka z gwintem...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 31, 2010 2:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
W W140 w przekładni kierowniczej nie ma takiej regulacji na górze kolumny jak miało to miejsce w W124, własnie w tym modelu regulacja jest na dole w tym grubym wałku, już sam doszedłem do tego że po wykręceniu śruby luz jest kasowany, a po wkręceniu jej luz jest wyraznie większy.
Mam jeszcze pytanie odnośnie uszczelnień takiej kolumny, w ASO mozna dokupić same simeringi tej przekładni???

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 01, 2010 8:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Mozna kupic same simeringi ale wymiana ich nic nie da [szalone]
Ja walcze z cieknaca przekladnia juz od dlugiego czasu i zostalo mi tylko jedno rozwiazanie - dac walek do regeneracji. Takie rzeczy wykonuja w firmie "światek" (koles od tuningu walkow rozrzadu). Powieksza Ci srednice walka o jakies "pięć setek" i wtedy mozesz kupic i zalozyc nowe simeringi.
Jeszcze jednym rozwiazaniem jest dopasowanie jakiegos ciasniejszego simeringu no ale to wymaga wiele prob i jest uciazliwe, bo za kazdym razem musialbys wyjmowac przekladnie, a to w W140 nie nalezy do przyjemnosci.
Kupilem juz dwie przekladnie na allegro, ktore mialy nie cieknac. za kazda dalem po 600 zl i dalej mam gowno :x . Dlatego radze Ci, daj walek do regeneracji i bedzie po klopocie. Zadzwon do nich, oni beda wiedzieli o co chodzi.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl