MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Kasowanie luzu maglownicy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46494
Strona 1 z 1

Autor:  butek22 [ pt sty 29, 2010 10:15 pm ]
Tytuł:  Kasowanie luzu maglownicy

Witam
Jak poprawnie powinno się kasować luz na kolumnie kierowniczej w Mercedesie W140, chodzi mi dokładnie o to w którą strone powinno się kręcić śrubą by zniwelować ewentualny nadmierny luz układu kierowniczego, tak aby nie zniszczyć maglownicy.
W W140 luz reguluje się w miejscu zaznaczonym na zdjęciu:
Obrazek
Dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

Autor:  Gerri [ pt sty 29, 2010 10:29 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli ta przekładnia to dla Ciebie "maglownica" - to lepiej się jednak za to nie bierz... [zlosnik]

Autor:  butek22 [ pt sty 29, 2010 10:40 pm ]
Tytuł: 

A czy ''maglownica'' to złe określenie przekładni kierowniczej, może czegoś nie wiem???

Autor:  qoompel [ pt sty 29, 2010 10:56 pm ]
Tytuł: 

butek22 pisze:
A czy ''maglownica'' to złe określenie przekładni kierowniczej, może czegoś nie wiem???
Też chętnie się dowiem [ojoj]

Autor:  Frytejro [ pt sty 29, 2010 11:07 pm ]
Tytuł: 

bylo tyle razy.... jak to sie mowi szukajka nie gryzie.., albo gogle Twoim bratem przewodnikiem .. :lol:

maglownica to przekladnia listwowa czyli inna niz ta ze zdjecia ;)

Autor:  butek22 [ pt sty 29, 2010 11:17 pm ]
Tytuł: 

Frytejro pisze:
bylo tyle razy.... jak to sie mowi szukajka nie gryzie.., albo gogle Twoim bratem przewodnikiem ..

Wiem ze jest opis na forum, ale podany jest na przykładzie W124, chciałbym być pewien jak w W140 powinno być to wykonane prawidłowo.

Autor:  Frytejro [ sob sty 30, 2010 1:43 am ]
Tytuł: 

butek22 ale ja mialem na mysli ze na forum bylo co to przekaldnia kierownicza a maglownica... :lol: - nie wiem jak wyglada przekladnia w140 od góry wiec nie powiem Ci czy tak samo sie ja ustawia - z Twojego zdjecia to ja nie widze nic poza zolta obwodka (zdjecie nie z tej strony co trzeba) ;) - jedno jest pewne to co zaznaczyles to nie jest do kasowania luzu, aczkolwiek jesli skasujesz luz to wlasnie na tym wałku do ktorego na tym zdjeciu jest wąs przykrecony. Od gory przekladni czyli to czego tutaj na zdjeciu nie widac powinna byc druga czesc tego wałka z gwintem...

Autor:  butek22 [ ndz sty 31, 2010 2:06 am ]
Tytuł: 

W W140 w przekładni kierowniczej nie ma takiej regulacji na górze kolumny jak miało to miejsce w W124, własnie w tym modelu regulacja jest na dole w tym grubym wałku, już sam doszedłem do tego że po wykręceniu śruby luz jest kasowany, a po wkręceniu jej luz jest wyraznie większy.
Mam jeszcze pytanie odnośnie uszczelnień takiej kolumny, w ASO mozna dokupić same simeringi tej przekładni???

Autor:  jakub_gozdzik [ pn lut 01, 2010 8:53 pm ]
Tytuł: 

Mozna kupic same simeringi ale wymiana ich nic nie da [szalone]
Ja walcze z cieknaca przekladnia juz od dlugiego czasu i zostalo mi tylko jedno rozwiazanie - dac walek do regeneracji. Takie rzeczy wykonuja w firmie "światek" (koles od tuningu walkow rozrzadu). Powieksza Ci srednice walka o jakies "pięć setek" i wtedy mozesz kupic i zalozyc nowe simeringi.
Jeszcze jednym rozwiazaniem jest dopasowanie jakiegos ciasniejszego simeringu no ale to wymaga wiele prob i jest uciazliwe, bo za kazdym razem musialbys wyjmowac przekladnie, a to w W140 nie nalezy do przyjemnosci.
Kupilem juz dwie przekladnie na allegro, ktore mialy nie cieknac. za kazda dalem po 600 zl i dalej mam gowno :x . Dlatego radze Ci, daj walek do regeneracji i bedzie po klopocie. Zadzwon do nich, oni beda wiedzieli o co chodzi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/