MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jakie są różnice między wersjami z kat. i bez? M103
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46643
Strona 1 z 2

Autor:  Miki [ pt lut 05, 2010 2:50 pm ]
Tytuł:  Jakie są różnice między wersjami z kat. i bez? M103

Mam 88rok, wąska listwa, M103 z katalizatorem, czyli wersja 180km. Bez kata 8 kucy więcej i mniejsze spalanie. No i korci ;)
Domyślam się, że różnica nie polega jedynie na samym katalizatorze. Co oprócz usunięcia katalizatora muszę poczynić aby uzyskać wersję bez kata?

Autor:  bmw [ pt lut 05, 2010 4:12 pm ]
Tytuł: 

Compression ratio 10,0 (ECE-version); since 09.85: 9,2
podejrzewam że stopień sprężania większy był bez kata.Wycięcie prawie nic nie zmieni a różnicy oprócz głośności pewnie nie poczujesz.

Autor:  Miki [ pt lut 05, 2010 4:59 pm ]
Tytuł: 

To sobie sprawdziłem/czytałem. Natomiast z tego zapisu wynika (ja to tak rozumiem) ze zmiana sprężania nastapiła w 9.85 niezależnie od wersji. I przeglądając niemieckie ogłoszenia występują wersje 188 konne po 85 roku.

Autor:  Vivalawita [ pt lut 05, 2010 7:01 pm ]
Tytuł: 

A kolega na 3/4 mili się szykuje?
Ja mam taki motor, a chciałbym mieć taki bardziej ekologiczny
Z tym spalaniem to niewielkie różnice
Bez kata nie wiem jak komputer sobie poradzi.
Jak chodzi bez zastrzeżeń to nie warto kombinować.
Pozdrawiam

Autor:  bmw [ pt lut 05, 2010 7:10 pm ]
Tytuł: 

Komputer [zlosnik] da se rade,sonda przed katem.

Autor:  Miki [ sob lut 06, 2010 8:46 am ]
Tytuł: 

Vivalawita pisze:
A kolega na 3/4 mili się szykuje?


Bez szydery nie da rady no nie?... Zadałem czysto techniczne pytanie. A co ja ze swoim samochodem zrobie to jest to tylko i wyłącznie moja sprawa.





Tak czy siak dam sobie spokój z tym, myślałem tylko ze moze a nóż widelec.

Autor:  zegarek [ sob lut 06, 2010 10:05 am ]
Tytuł: 

Miki pisze:
Mam 88rok, wąska listwa, M103 z katalizatorem, czyli wersja 180km. Bez kata 8 kucy więcej i mniejsze spalanie. No i korci ;)
Domyślam się, że różnica nie polega jedynie na samym katalizatorze. Co oprócz usunięcia katalizatora muszę poczynić aby uzyskać wersję bez kata?


Inne są gwiazdki - jedna to korektor oktanowy, a druga jest za akumulatorem. Do tego nie ma lambdy.

Masz manual czy ASB? <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Vivalawita pisze:
A kolega na 3/4 mili się szykuje?


A co to takiego? [hehe3]

Autor:  Miki [ sob lut 06, 2010 10:11 am ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
Inne są gwiazdki - jedna to korektor oktanowy, a druga jest za akumulatorem. Do tego nie ma lambdy.


A co to sa te gwiazdki?

zegarek pisze:
Masz manual czy ASB?


automat

Autor:  zegarek [ sob lut 06, 2010 10:25 am ]
Tytuł: 

Miki pisze:
zegarek pisze:
Inne są gwiazdki - jedna to korektor oktanowy, a druga jest za akumulatorem. Do tego nie ma lambdy.


A co to sa te gwiazdki?

zegarek pisze:
Masz manual czy ASB?


automat


Obrazek

Można nimi kręcić ustawiając na odpowiedni opornik w środku.

Autor:  ukaniu [ sob lut 06, 2010 10:45 am ]
Tytuł: 

A na końcu efekt jest - przypadkowy :-)
Bo wtrysk i silnik są w kondycji - nieznanej.
Wzrośnie zużycie paliwa - nie ma cudów. Moc się nie bierze z powietrza, no szczególnie moc z rozklekotanego KE.
Sprawne zwykłe KE (KAT) - z gazem do dechy zaczyna pracować w pętli otwartej - tak jak ECE...

Autor:  Miki [ sob lut 06, 2010 11:02 am ]
Tytuł: 

Ukaniu, dzięki, nic tam nie ruszam [ok]

Autor:  kielbik [ czw lut 11, 2010 4:14 pm ]
Tytuł: 

Mniejsza moc i wyzsze zuzycie paliwa (oraz mniej rowna praca na wolnych obrotach) to efekt dzialanosci sondy lambda (regulacji lambda w ogole). Poza tym, tak jak napisal ukaniu, przy pelnym obciazeniu nie dziala juz korekcja skladu mieszanki.

Autor:  diablos25 [ pn sty 01, 2018 9:02 pm ]
Tytuł:  Re: Jakie są różnice między wersjami z kat. i bez? M103

Szukam, szukam i nie moge znalezc jednoznacznej odpowiedzi.
Jak powinien byc ustawiony korektor za akumulatorem? Wiem ze jest fabrycznie plombowany, ale w moim nowym nabytku był kiedys gaz a jak wiadomo gdzie gaz tam i magicy od rzezby pod maska i u mnie ta plomba jest zerwana a korektor ustawiony na 3 bodajze. Obawiam sie ze nie jest to prawidłowe ustawienie.
Ten na lewym nadkolou tez chyba przestawiony no jest na N.
Podpowie ktos?

Autor:  kliszz [ śr sty 03, 2018 9:13 am ]
Tytuł:  Re: Jakie są różnice między wersjami z kat. i bez? M103

Ustaw na S, to oznacza benzynę "Super", co w tamtych czasach było nazwą benzyny około 95 oktanów.

Autor:  Dennis [ ndz sty 07, 2018 2:24 pm ]
Tytuł:  Re: Jakie są różnice między wersjami z kat. i bez? M103

diablos25 pisze:
Szukam, szukam i nie moge znalezc jednoznacznej odpowiedzi.
Jak powinien byc ustawiony korektor za akumulatorem? Wiem ze jest fabrycznie plombowany, ale w moim nowym nabytku był kiedys gaz a jak wiadomo gdzie gaz tam i magicy od rzezby pod maska i u mnie ta plomba jest zerwana a korektor ustawiony na 3 bodajze. Obawiam sie ze nie jest to prawidłowe ustawienie.
Ten na lewym nadkolou tez chyba przestawiony no jest na N.
Podpowie ktos?

Podaj nr komórki na PW, to wyślę Ci MMS bo nie chce mi uploadować fotki (za duża).

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/