MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Co to jest i do czego sluzy?/Problemy z przepustnica w M111 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46659 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Milosh [ pt lut 05, 2010 11:02 pm ] |
Tytuł: | Co to jest i do czego sluzy?/Problemy z przepustnica w M111 |
Witam serdecznie Sprzet W124 220E 1993 AUTOMAT Mam maly problem. Przy zmianie kierunku jazdy z D na P lub na odwrot autko czesto gasnie (oczywiscie na wolnych). W czasie jazdy jak mocniej wcisne hamulec to tez potrafi zdechnac w czasie jazdy, a biora pod uwage fakt, ze to automat trzeba doturlac sie na D do pozycji zatrzymanej i dopiero z powrotem odpalac sprzeta. Ktos kiedys wspominal mi o przepustnicy. Za klapka wychylajaca sie nie ma nagaru. Ktos kiedys sugerowal sprawdzic podcnisnienia idace do przepustnicy. Idzie sobie do przepustnicy de facto taka jedna rurak, ktora jednym koncem wchodzi do przepustnicy a drugim koncem wychodzi z czegos podobnego do czujnika/zaworu na lewym nadkolu. Co to jest (napis MOT i strzalka w kierunku silnika). Co oznacza MOT motor??? jaka jest zasada dzialania tego urzadzenia i jakie sa objawy jego uszkodzenia. Szukalem na forum ale nic nie znalazlem. Znalazlem podobne pytanie ale tyczy sie W126 300SE (z tego silnika zapozyczylem fotke) Z gory dzieki ![]() |
Autor: | stanleym126 [ sob lut 06, 2010 8:19 am ] |
Tytuł: | Re: Co to jest i do czego sluzy? |
Milosh pisze: Sprzet W124 220E Znalazlem podobne pytanie ale tyczy sie W126 300SE (z tego silnika zapozyczylem fotke) W 126 300SE silnik M103 nie było tego czegoś i nie jest to fotka tego silnika. Silnik w Twoim aucie to M111 którego podłącza sie pod komputer i pokaże on zapisane w komputerze błędy i wtedy sie okaże co dolega. |
Autor: | Milosh [ sob lut 06, 2010 10:31 am ] |
Tytuł: | |
taki widnial podpis u autora watku w ktorym wklejona byla ta fotografia. Wiem ze mam M111, ktory ma dobra diagnostyke ale za darmo nikto kompa nie podepnie. Chcialem sprawdzic do czego jest ten zawor bo u mnie jest b.podobny wiec pytanie dalej aktualne |
Autor: | ukaniu [ sob lut 06, 2010 10:51 am ] |
Tytuł: | |
Bierzesz swój palec wskazujący i śledziesz przebieg wszystkich rurek - potem opisujesz spostrzeżenia i pewnie coś się uda wydedukować. Stawiam na jakiż zawór od ekologii, odsysanie par paliwa itd. No niestety tak to w życiu bywa, że nic za darmo - czy to trzeba poruszać palcem wskazującym więcej niż tylko przy copy&paste czy to zapłacić ![]() |
Autor: | Gerri [ sob lut 06, 2010 3:25 pm ] |
Tytuł: | |
EPC jest dobre na wszystko - numer 68 http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 060&SGN=04 |
Autor: | Milosh [ sob lut 06, 2010 5:29 pm ] |
Tytuł: | |
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 125&SGN=05 Tak jak pisalem w pierwszym poscie rurka idzie od tego zaworu do przepustnicy. Wlot powietrza do tego zaworu wychodzi nie wiem skad (nie widac, a kanalu nie mam), w kazdym razie idzie kolo puszki bezpiecznikow, a potem wchodzi gdzies wglab auta (moze przez sciane grodziowa w kierunku kokpitu, a moze pod auto (dolna czesc motorka)) Gerri podsunal mi pomysl z epc. Z ponizszego (tego nizej ![]() Nie zauwazylem tez pod maska zadnych patentow/filtrow z wegla aktywowanego (w AUDI mojej zony bylo takie ustrojstwo) Jakie jest zadanie tego zaworu??? |
Autor: | ukaniu [ sob lut 06, 2010 5:53 pm ] |
Tytuł: | |
Filtr masz umieszczony pod błotnikiem w nadkolu dla tego go nie widzisz. MB w samochodach z katem stosował takie patenty już od końca lat 80. Wiec i w tym 111 jest. |
Autor: | Milosh [ ndz lut 07, 2010 12:55 pm ] |
Tytuł: | |
ok. to z innej beczki. Zalozmy, ze ten cudowny zawor regenerayjny nie ma zadnego wplywu na usterke zwana przypadkowym gasnieciem (choc dalej chcialbym wiedziec do czego sluzy) Co moze byc powodem wadliwego dzialania przepustnicy. Opisze moze dokladniej symptomy: Silnik na LPG/PB (w sumie bez znaczenia) rozgrzany, autko stoi - wrzucam D - jedzie do przodu ![]() Nadmieniam, ze skrzynia w moim mniemaniu jak i w odczuciu fachmana, ktory to zmienial w niej olej i filtry chodzi idealnie i nic jej nie dolega wiec skrzynke zostawmy w spokoju. Wracajac do tematu aby opisac w ktorym momencie gasnie silnik: Wjechalem sobie na plac, dojezdzam do garazu - wjazd pod katem 90st. wiec nie da sie na raz. Wjezdzam kawalek do garazu ale juz musze wycofac i wyprostowac auto wiec naciskam hamulec, bieg na N po 0,5s wrzucam R i.......zdechl. Czasami zamiast zgasniecia dostanie wysokich obrotow i skrzynia ciagnie a ja musze trzymac hamulec. Dokladnie to samo robi przy zmianie z R na D. Co dodatkowo zaobserwowalem: Jak robie sobie delikatnie przygazowki na N lub P to po odpuszczeniu pedalu gazu obroty spadaja na chwilke do wartosci krytycznej (chyba nawet kontrolki tak blada zaswieca) a potem silnik wraca do ustalonej liczby. Obroty silnika w na N i D odpowiadaja wartosciom fabrycznym (jak sie nic nie robi - czyli po odpaleniu na P i po dojechaniu np. do swiatel i trzymaniu hamulca na D). Zauwazylem takze, ze przy gwaltownym hamowaniu tez czesto lubi zgasnac. Jak sie stoi na N lub P i zaczyna pompowac pedalem hamulca to obroty tez wariuja. Jak sie nic nie robi to zjawiska falowania obrotow nie ma, jak jest zimny to po odpaleniu obroty sa podwyzszone a po ok. 30s spadaja - wiec tu wszystko w normie. Tego typu usterke utozsamiam (choc oczywiscie moge sie mylic - nie uwazam siebie za eksperta w tej materii) z jakimis knotami w podcisnieniu w przepustnicy (szczegolnie daje do myslenia to hamowanie lub pompowanie hamulca na postoju). Stad bylo moje pytanie o ten nieszczesny zawor bo leci od niego do przepustnicy rurka (tak na oko 6-8mm OD). Jeszcze jedna sprawa - kable idace od przepustnicy na wysokosci kolektora ssacego sa przegrzane i izolacja sie sypie w tym odcinku - nie wydaje mi sie aby sie zwieraly. Ruszanie tymi kablami na pracujacym silniku nie powoduje jakichkolwiek zmian w jego pracy. Co do samej przepustnicy to klapka i za klapka czysto, klapka sie nie przycina. Po przekreceniu kluczyka przpustnica robi sobie takie piiiiii, nastepuje wychylenie klapki na odleglosc paru mm. Z tego co wiem to sa to symptomy normalnej pracy przepustnicy (mowie tu o momencie podczas przekreceniu kluczyka). Sorry za moze zbyt obszerny opis ale staralem sie Wam w miare dokladnie nakreslic sprawe - czasami to trudno opisac w kilku zolnierskich slowach. Czekam na fachowe porady i pozdrawiam Wszystkich |
Autor: | pinkifranz [ ndz lut 07, 2010 1:17 pm ] |
Tytuł: | |
Kolego ja bym zaczął oo podłączenia się pod gniazdo diagnostyczne i sprawdzenia jakie błędy wyskoczą. Tu masz link do strony z której możesz ściągnąc książkę http://peb.pl/literatura-programy/304454-rapidshare-ksiazki-ogolnie-na-temat-naprawa.html "Kody usterek- poradnik diagnosty samochodowego" Masz tam opisane jak i gdzie się podłączyć i opisane wszystkie kody. Może ta metoda nie jest tak dokładna jak podłączenie się pod komputer ale może zawęzić obszar poszukiwań. |
Autor: | grzesiekwie [ ndz lut 07, 2010 2:35 pm ] |
Tytuł: | |
Milosh pisze: Czekam na fachowe porady i pozdrawiam Wszystkich
Witam Ja również mam M111 i miałem problem z obrotami przy zmianie biegów a ASB, tyle że mi auto nie gasło. Przyczyną dziwnych obrotów okazała się sonda lambda. Jeśli nie chcesz jechać na odczyt kodów ( w mojej miejscowości 50 plnów), to proponuje abyś się zaopatrzył w książkę z powyższego linku, a dodatkowo abyś wykonał przyrząd czytający błędy ("błyskotka") - było o tym na forum. |
Autor: | ukaniu [ ndz lut 07, 2010 3:28 pm ] |
Tytuł: | |
Milosh pisze: ok. to z innej beczki. Zalozmy, ze ten cudowny zawor regenerayjny nie ma zadnego wplywu na usterke zwana przypadkowym gasnieciem (choc dalej chcialbym wiedziec do czego sluzy)
Otwiera się w określonych warunkach (rpm silnika, temperatura) i powoduje zasysanie par ze zbiornika paliwa. Chcesz to zaślep wężyk idący do kolektora i będziesz wiedział czy ma wpływ czy nie ma. To jest w pełni elektroniczny wtrysk analizowanie wad bez podłączenia pod star-diagnozę i jazdy testowe z człowiekiem analizujacym pracę wtrysku to dla mnie strata czasu. Chyba, że na chybił trafił będzie się wymieniać elementy albo trafi na kogoś kto miał identyczny problem i da odpowiedź. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |