MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 9:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 05, 2010 11:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam serdecznie

Sprzet W124 220E 1993 AUTOMAT

Mam maly problem. Przy zmianie kierunku jazdy z D na P lub na odwrot autko czesto gasnie (oczywiscie na wolnych). W czasie jazdy jak mocniej wcisne hamulec to tez potrafi zdechnac w czasie jazdy, a biora pod uwage fakt, ze to automat trzeba doturlac sie na D do pozycji zatrzymanej i dopiero z powrotem odpalac sprzeta.

Ktos kiedys wspominal mi o przepustnicy. Za klapka wychylajaca sie nie ma nagaru. Ktos kiedys sugerowal sprawdzic podcnisnienia idace do przepustnicy. Idzie sobie do przepustnicy de facto taka jedna rurak, ktora jednym koncem wchodzi do przepustnicy a drugim koncem wychodzi z czegos podobnego do czujnika/zaworu na lewym nadkolu. Co to jest (napis MOT i strzalka w kierunku silnika).

Co oznacza MOT motor??? jaka jest zasada dzialania tego urzadzenia i jakie sa objawy jego uszkodzenia.

Szukalem na forum ale nic nie znalazlem. Znalazlem podobne pytanie ale tyczy sie W126 300SE (z tego silnika zapozyczylem fotke)

Z gory dzieki

Obrazek[/b]

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 1:04 pm przez Milosh, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: sob lut 06, 2010 8:19 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Milosh pisze:

Sprzet W124 220E

Znalazlem podobne pytanie ale tyczy sie W126 300SE (z tego silnika zapozyczylem fotke)


W 126 300SE silnik M103 nie było tego czegoś i nie jest to fotka tego silnika.
Silnik w Twoim aucie to M111 którego podłącza sie pod komputer i pokaże on zapisane w komputerze błędy i wtedy sie okaże co dolega.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 10:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
taki widnial podpis u autora watku w ktorym wklejona byla ta fotografia. Wiem ze mam M111, ktory ma dobra diagnostyke ale za darmo nikto kompa nie podepnie. Chcialem sprawdzic do czego jest ten zawor bo u mnie jest b.podobny wiec pytanie dalej aktualne

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 10:51 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Bierzesz swój palec wskazujący i śledziesz przebieg wszystkich rurek - potem opisujesz spostrzeżenia i pewnie coś się uda wydedukować.
Stawiam na jakiż zawór od ekologii, odsysanie par paliwa itd.
No niestety tak to w życiu bywa, że nic za darmo - czy to trzeba poruszać palcem wskazującym więcej niż tylko przy copy&paste czy to zapłacić [zlosnik] .

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 3:25 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
EPC jest dobre na wszystko - numer 68
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 060&SGN=04

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 5:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 125&SGN=05

Tak jak pisalem w pierwszym poscie rurka idzie od tego zaworu do przepustnicy. Wlot powietrza do tego zaworu wychodzi nie wiem skad (nie widac, a kanalu nie mam), w kazdym razie idzie kolo puszki bezpiecznikow, a potem wchodzi gdzies wglab auta (moze przez sciane grodziowa w kierunku kokpitu, a moze pod auto (dolna czesc motorka))

Gerri podsunal mi pomysl z epc. Z ponizszego (tego nizej [zlosnik] ) rysunku wynika, ze to element 7 (regeneration valve) ale co to k...wa jest zawor regeneracyjny???. Z rysunku nie mozna skumac skad idzie wlot do tego zaworu (w realu tez nie). Wylot zaworu jest wlotem do przepustnicy poniewaz na zaworze jest strzalka, ktora skierowana jest do silnika (wiec chyba nie odsysa oparow paliwa itp, poniewaz grot strzlki bylby skierowany w przeciwna strone).

Nie zauwazylem tez pod maska zadnych patentow/filtrow z wegla aktywowanego (w AUDI mojej zony bylo takie ustrojstwo)

Jakie jest zadanie tego zaworu???

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 5:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Filtr masz umieszczony pod błotnikiem w nadkolu dla tego go nie widzisz.
MB w samochodach z katem stosował takie patenty już od końca lat 80. Wiec i w tym 111 jest.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 12:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
ok. to z innej beczki. Zalozmy, ze ten cudowny zawor regenerayjny nie ma zadnego wplywu na usterke zwana przypadkowym gasnieciem (choc dalej chcialbym wiedziec do czego sluzy)

Co moze byc powodem wadliwego dzialania przepustnicy.

Opisze moze dokladniej symptomy:

Silnik na LPG/PB (w sumie bez znaczenia) rozgrzany, autko stoi - wrzucam D - jedzie do przodu [zlosnik] . OK rozmyslilem sie, chce jechac do tylu - hamuje, wrzucam na N a potem na R. Sekwencje zmiany biegow nie robie tak aby z D na R lub odwrotnie robic jednym szybkim pociagnieciem lewarka tylko spokojnie z D na N, (tak z 0,5s postoju na N) i potem z N na R (w druga strone identycznie). Robie to za namowa fachmana od skrzyn, ktory to przy zagadnieciu jak poprawnie eksploatowac automat zjawisko to mi nakreslil (to moj pierwszy automat w zyciu).
Nadmieniam, ze skrzynia w moim mniemaniu jak i w odczuciu fachmana, ktory to zmienial w niej olej i filtry chodzi idealnie i nic jej nie dolega wiec skrzynke zostawmy w spokoju.

Wracajac do tematu aby opisac w ktorym momencie gasnie silnik:

Wjechalem sobie na plac, dojezdzam do garazu - wjazd pod katem 90st. wiec nie da sie na raz. Wjezdzam kawalek do garazu ale juz musze wycofac i wyprostowac auto wiec naciskam hamulec, bieg na N po 0,5s wrzucam R i.......zdechl. Czasami zamiast zgasniecia dostanie wysokich obrotow i skrzynia ciagnie a ja musze trzymac hamulec. Dokladnie to samo robi przy zmianie z R na D.
Co dodatkowo zaobserwowalem:
Jak robie sobie delikatnie przygazowki na N lub P to po odpuszczeniu pedalu gazu obroty spadaja na chwilke do wartosci krytycznej (chyba nawet kontrolki tak blada zaswieca) a potem silnik wraca do ustalonej liczby.
Obroty silnika w na N i D odpowiadaja wartosciom fabrycznym (jak sie nic nie robi - czyli po odpaleniu na P i po dojechaniu np. do swiatel i trzymaniu hamulca na D).

Zauwazylem takze, ze przy gwaltownym hamowaniu tez czesto lubi
zgasnac.
Jak sie stoi na N lub P i zaczyna pompowac pedalem hamulca to obroty tez wariuja.
Jak sie nic nie robi to zjawiska falowania obrotow nie ma, jak jest zimny to po odpaleniu obroty sa podwyzszone a po ok. 30s spadaja - wiec tu wszystko w normie.

Tego typu usterke utozsamiam (choc oczywiscie moge sie mylic - nie uwazam siebie za eksperta w tej materii) z jakimis knotami w podcisnieniu w przepustnicy (szczegolnie daje do myslenia to hamowanie lub pompowanie hamulca na postoju). Stad bylo moje pytanie o ten nieszczesny zawor bo leci od niego do przepustnicy rurka (tak na oko 6-8mm OD).

Jeszcze jedna sprawa - kable idace od przepustnicy na wysokosci kolektora ssacego sa przegrzane i izolacja sie sypie w tym odcinku - nie wydaje mi sie aby sie zwieraly. Ruszanie tymi kablami na pracujacym silniku nie powoduje jakichkolwiek zmian w jego pracy.

Co do samej przepustnicy to klapka i za klapka czysto, klapka sie nie przycina. Po przekreceniu kluczyka przpustnica robi sobie takie piiiiii, nastepuje wychylenie klapki na odleglosc paru mm. Z tego co wiem to sa to symptomy normalnej pracy przepustnicy (mowie tu o momencie podczas przekreceniu kluczyka).

Sorry za moze zbyt obszerny opis ale staralem sie Wam w miare dokladnie nakreslic sprawe - czasami to trudno opisac w kilku zolnierskich slowach.

Czekam na fachowe porady i pozdrawiam Wszystkich

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 1:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Kolego ja bym zaczął oo podłączenia się pod gniazdo diagnostyczne i sprawdzenia jakie błędy wyskoczą. Tu masz link do strony z której możesz ściągnąc książkę
http://peb.pl/literatura-programy/304454-rapidshare-ksiazki-ogolnie-na-temat-naprawa.html
"Kody usterek- poradnik diagnosty samochodowego" Masz tam opisane jak i gdzie się podłączyć i opisane wszystkie kody. Może ta metoda nie jest tak dokładna jak podłączenie się pod komputer ale może zawęzić obszar poszukiwań.

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 2:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Milosh pisze:
Czekam na fachowe porady i pozdrawiam Wszystkich



Witam

Ja również mam M111 i miałem problem z obrotami przy zmianie biegów a ASB, tyle że mi auto nie gasło.
Przyczyną dziwnych obrotów okazała się sonda lambda.

Jeśli nie chcesz jechać na odczyt kodów ( w mojej miejscowości 50 plnów), to proponuje abyś się zaopatrzył w książkę z powyższego linku, a dodatkowo abyś wykonał przyrząd czytający błędy ("błyskotka") - było o tym na forum.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 3:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Milosh pisze:
ok. to z innej beczki. Zalozmy, ze ten cudowny zawor regenerayjny nie ma zadnego wplywu na usterke zwana przypadkowym gasnieciem (choc dalej chcialbym wiedziec do czego sluzy)


Otwiera się w określonych warunkach (rpm silnika, temperatura) i powoduje zasysanie par ze zbiornika paliwa. Chcesz to zaślep wężyk idący do kolektora i będziesz wiedział czy ma wpływ czy nie ma.
To jest w pełni elektroniczny wtrysk analizowanie wad bez podłączenia pod star-diagnozę i jazdy testowe z człowiekiem analizujacym pracę wtrysku to dla mnie strata czasu. Chyba, że na chybił trafił będzie się wymieniać elementy albo trafi na kogoś kto miał identyczny problem i da odpowiedź.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl