MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

czy to dobry olej???
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46732
Strona 1 z 1

Autor:  wierzbolx [ wt lut 09, 2010 10:58 am ]
Tytuł:  czy to dobry olej???

witam.pare dni temu skusilem sie na promocje i kupilem olej sinikowy mobil 2000 10w40.dzis sprawdzilem na allegro i okazalo sie ze wystepuje on tez w wersji do diesla.olej ktory kupilem na opakowaniu nie ma podane do jakiego typu silnika jest.na allegro wyczytalem ze jest do benzyny i lekkich diesli.teraz nie wiem czy go wlac do mojej jednostki czy sprzedac i kupic inny prosze o rade.dodam ze moj 2.9 td ma najechane 240tysi jest z 98r

Autor:  TReneR [ wt lut 09, 2010 1:41 pm ]
Tytuł: 

Sprawdz na opakowaniu czy ma specyfikacje API i ACEA dla diesli;

Klasyfikacja API dla silników Diesla:
CA - oleje dla silników z niewielkim obciążeniem
CB - oleje dla silników z niewielkim obciążeniem. Charakteryzują się lepszymi własnościami przeciw zużyciowymi w stosunku do olejów klasy CA.
CD - oleje do silników zarówno wolno ssących jak i doładowanych. Zapewniają ochronę przed zużyciem, korozją oraz chronią przed powstawaniem osadów wysokotemperaturowych.
CDII - oleje do dwusuwowych silników Diesla.
CE - Oleje do doładowanych silników wysokoprężnych, pracujących pod dużym obciążeniem zarówno przy wysokiej, jak i niskiej prędkości obrotowej.
CF4 - Oleje do szybkoobrotowych czterosuwowych silników wysokoprężnych. Zastępuje klasyfikacje CE w silnikach Diesla zasilanych paliwem o niskiej zawartości siarki.
CF - Specyfikacja olejów silnikowych dla silników wolno ssących oraz doładowanych, pracujących pod dużym obciążeniem, zasilanych paliwem o zróżnicowanej jakości.
CF2 - oleje do wysoko obciążonych dwusuwowych silników wysokoprężnych. Zastępuje klasyfikację CDII
CG-4 - oleje te produkowane od około 1998 r. przewyższają oleje klasy CF-4. Stanowi standard dla nowoczesnych 4-suwowych silników Diesla;
CH-4 - jest stosunkowo rzadko używanym olejem najnowszej generacji od roku 2001;
CI-4 - dotychczas najwyższa klasa jakości olejów wprowadzona w 2002. Oleje tej klasy używane są dla najnowocześniejszych, wysokoprężnych 4-suwowych wysokoobrotowych silników Diesla przede wszystkim aby podnieść poziom redukcji emisji szkodliwych substancji. Przewidziana dla samochodów wyposażonych w nowoczesne systemy oczyszczania spalin.

Silniki Diesla dla samochodów osobowych:
* ACEA B1 - jakość podstawowa;
* ACEA B2 - wysoka jakość standardowa;
* ACEA B3 - wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem;
* ACEA B4 - dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
* ACEA B5 - najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.

Autor:  wierzbolx [ wt lut 09, 2010 2:44 pm ]
Tytuł: 

zanim przeczytalem twoja odpowiedz poradzilem sobie sprzedajac olej.Mysle ze kupie castrola 10w40 dedykowanego do td na ktorym jezdzi obecnie i nie bede kombinowal.Olej to cos na czym chyba nie warto oszczedzac :-? generalnie staram sie uzywac wysokiej jakosc produktow(czesci zawieszenia,podzespoly silnika, itp itd)do mojej gwiazdy wiec nie wiem co mi z tym olejem w promocji odbilo.napewno przed kupnem castrola sprawdze go w podanej przez ciebie klasyfikacji.pozdrawiam

Autor:  TReneR [ wt lut 09, 2010 2:54 pm ]
Tytuł: 

Skoro nie warto oszczedzac, to moze lepiej 5W40?

Autor:  wierzbolx [ śr lut 10, 2010 3:18 am ]
Tytuł: 

raczej sceptycznie podchodze do wlewania tego typu oleju w starszych autach.jedni uwazaja ze jest super inni narzekaja na wycieki i inne przypadlosci.generalnie temat rzeka.moj silnik na castrolu 10w40 spisuje sie wysmienicie.pracuje cicho,rowno.od wymiany do wymiany(10 do 15tys km) ubywa 0.5 litra ,tragedi nie ma.nie bede kombinowal.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/