MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lut 10, 2010 11:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:36 pm
Posty: 15
współczynnik wypełnienia wyszedł mi 70%, oznacza to usterkę tego czujnika, szukałem na forum i wyczytałem że jak jest on uszkodzony to silnik nie zapala. U mnie pali od razu czy zimny, czy ciepły, ale czasem ma drgania, obroty utrzymuje ale rzuca silnikiem. Proszę o jakieś rady.

_________________
Mercedes 190E 2.0 1989r. 4 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 8:38 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jak to zwykle bywa, między dobre i złe bywa kilka stanów pośrednich ;), może warto przyjrzeć się stykom i kabelkom na drodze od czujnika...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 9:06 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:36 pm
Posty: 15
dzięki, właśnie dziś będę się przyglądał, zastanawia mnie jedna rzecz czy jak mam coś jeszcze uszkodzonego to czy to sie sumuje i np dlatego mam takie duże wypełnienie.

_________________
Mercedes 190E 2.0 1989r. 4 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 9:29 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
gizo pisze:
dzięki, właśnie dziś będę się przyglądał, zastanawia mnie jedna rzecz czy jak mam coś jeszcze uszkodzonego to czy to sie sumuje i np dlatego mam takie duże wypełnienie.


Może zdecydujesz się na jeden wątek - bo teraz jest śmietnik.

gizo pisze:
dobra dzis jeszcze pogrzebałem i jeszcze raz wszystko dokładnie pozapisywałem:
Włączony zapłon:
piny 3-5: 8,54V
5 masa: 12V
Silnik pracuje
piny 3-5: 7,25V jak zimny i załączone ssanie, potem jak się nagrzeje wskakuje na 13,72V

już nie wiem co to może być, raz chodzi dobrze, raz nie ech....


Kiedy jest to 70%?. W KE się nic nie sumuje.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 9:47 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:36 pm
Posty: 15
wypełnienie mam 70% na włączonym zapłonie <br>Dodano po 1 minutach.:<br> sorki za dwa tematy ale w tym pytałem się o ten czujnik prędkości obrotowej. A o tym sumowaniu zapytałem się bo np jak mam dwa czujniki uszkodzone to nie mam pojęcia jakby to miało mi pokazać w tym gnieździe diagnostycznym.

_________________
Mercedes 190E 2.0 1989r. 4 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 10:13 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
gizo pisze:
wypełnienie mam 70% na włączonym zapłonie

Silnik się nie kręci i jest błąd...

Gdyby się komukolwiek chciało cokolwiek czytać. Wszyscy z problemami z KE powini mieć osobistych doradców... [szalone]

ukaniu pisze:
Przy włączonym zapłonie i zgaszonym silniku - otrzymamy wartość wypełnienia (nim będę się posługiwał) 70%.


http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=34349&start=0

gizo pisze:
A o tym sumowaniu zapytałem się bo np jak mam dwa czujniki uszkodzone to nie mam pojęcia jakby to miało mi pokazać w tym gnieździe diagnostycznym.


Nie ma sumowania, sterownik pokazuje błąd jaki uzna za ważniejszy. Jaki? - nie należy się tym przejmować tylko eliminować.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 11:39 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:36 pm
Posty: 15
no to wychodzi że jest ok, a do ustawienia skład mieszanki ?? Czytałem ten Twój temat od początku do końca no ale właśnie trochę nie rozumiałem z tym wypełnieniem kiedy pokazuje że jest błąd a kiedy że układ jest sprawny. Czyli co teraz radzisz mam się zabrać za ustawienie wypełnienia na pracującym i nagrzanym silniku na 50% wypełnienia ? <br>Dodano po 21 minutach.:<br> napisałeś: (podczas pracy silnika - z sygnału na pinie 3 wnioskujemy, że dotyczy błędu jeśli pozostaje cały czas niezmienny). miernik wpięty między pin 3 i masę czy ten pin 5, bo już powoli się gubię ? <br>Dodano po 53 minutach.:<br> ok dziś jeszcze udało mi się sprawdzić wypełnienie na zagrzanym silniku jak zaczyna tak go rzucać. piny 3- 5: napięcie 0,87V i daje wypełnienie 7% co wskazuje na sondę lambda - zbyt bogata mieszanka. Już teraz zgłupiałem, raz mam ponad 13v a teraz 0,87 czyżby gdzieś przewód na sondzie uszkodzony lub sonda całkiem padła ??

_________________
Mercedes 190E 2.0 1989r. 4 manual


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl