MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

czujnik prędkości obrotowej silnika
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46774
Strona 1 z 1

Autor:  gizo [ śr lut 10, 2010 11:13 pm ]
Tytuł:  czujnik prędkości obrotowej silnika

współczynnik wypełnienia wyszedł mi 70%, oznacza to usterkę tego czujnika, szukałem na forum i wyczytałem że jak jest on uszkodzony to silnik nie zapala. U mnie pali od razu czy zimny, czy ciepły, ale czasem ma drgania, obroty utrzymuje ale rzuca silnikiem. Proszę o jakieś rady.

Autor:  Janfocus [ czw lut 11, 2010 8:38 am ]
Tytuł: 

jak to zwykle bywa, między dobre i złe bywa kilka stanów pośrednich ;), może warto przyjrzeć się stykom i kabelkom na drodze od czujnika...

Autor:  gizo [ czw lut 11, 2010 9:06 am ]
Tytuł: 

dzięki, właśnie dziś będę się przyglądał, zastanawia mnie jedna rzecz czy jak mam coś jeszcze uszkodzonego to czy to sie sumuje i np dlatego mam takie duże wypełnienie.

Autor:  ukaniu [ czw lut 11, 2010 9:29 am ]
Tytuł: 

gizo pisze:
dzięki, właśnie dziś będę się przyglądał, zastanawia mnie jedna rzecz czy jak mam coś jeszcze uszkodzonego to czy to sie sumuje i np dlatego mam takie duże wypełnienie.


Może zdecydujesz się na jeden wątek - bo teraz jest śmietnik.

gizo pisze:
dobra dzis jeszcze pogrzebałem i jeszcze raz wszystko dokładnie pozapisywałem:
Włączony zapłon:
piny 3-5: 8,54V
5 masa: 12V
Silnik pracuje
piny 3-5: 7,25V jak zimny i załączone ssanie, potem jak się nagrzeje wskakuje na 13,72V

już nie wiem co to może być, raz chodzi dobrze, raz nie ech....


Kiedy jest to 70%?. W KE się nic nie sumuje.

Autor:  gizo [ czw lut 11, 2010 9:47 am ]
Tytuł: 

wypełnienie mam 70% na włączonym zapłonie <br>Dodano po 1 minutach.:<br> sorki za dwa tematy ale w tym pytałem się o ten czujnik prędkości obrotowej. A o tym sumowaniu zapytałem się bo np jak mam dwa czujniki uszkodzone to nie mam pojęcia jakby to miało mi pokazać w tym gnieździe diagnostycznym.

Autor:  ukaniu [ czw lut 11, 2010 10:13 am ]
Tytuł: 

gizo pisze:
wypełnienie mam 70% na włączonym zapłonie

Silnik się nie kręci i jest błąd...

Gdyby się komukolwiek chciało cokolwiek czytać. Wszyscy z problemami z KE powini mieć osobistych doradców... [szalone]

ukaniu pisze:
Przy włączonym zapłonie i zgaszonym silniku - otrzymamy wartość wypełnienia (nim będę się posługiwał) 70%.


http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=34349&start=0

gizo pisze:
A o tym sumowaniu zapytałem się bo np jak mam dwa czujniki uszkodzone to nie mam pojęcia jakby to miało mi pokazać w tym gnieździe diagnostycznym.


Nie ma sumowania, sterownik pokazuje błąd jaki uzna za ważniejszy. Jaki? - nie należy się tym przejmować tylko eliminować.

Autor:  gizo [ czw lut 11, 2010 11:39 am ]
Tytuł: 

no to wychodzi że jest ok, a do ustawienia skład mieszanki ?? Czytałem ten Twój temat od początku do końca no ale właśnie trochę nie rozumiałem z tym wypełnieniem kiedy pokazuje że jest błąd a kiedy że układ jest sprawny. Czyli co teraz radzisz mam się zabrać za ustawienie wypełnienia na pracującym i nagrzanym silniku na 50% wypełnienia ? <br>Dodano po 21 minutach.:<br> napisałeś: (podczas pracy silnika - z sygnału na pinie 3 wnioskujemy, że dotyczy błędu jeśli pozostaje cały czas niezmienny). miernik wpięty między pin 3 i masę czy ten pin 5, bo już powoli się gubię ? <br>Dodano po 53 minutach.:<br> ok dziś jeszcze udało mi się sprawdzić wypełnienie na zagrzanym silniku jak zaczyna tak go rzucać. piny 3- 5: napięcie 0,87V i daje wypełnienie 7% co wskazuje na sondę lambda - zbyt bogata mieszanka. Już teraz zgłupiałem, raz mam ponad 13v a teraz 0,87 czyżby gdzieś przewód na sondzie uszkodzony lub sonda całkiem padła ??

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/