MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
czujnik prędkości obrotowej silnika https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46774 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gizo [ śr lut 10, 2010 11:13 pm ] |
Tytuł: | czujnik prędkości obrotowej silnika |
współczynnik wypełnienia wyszedł mi 70%, oznacza to usterkę tego czujnika, szukałem na forum i wyczytałem że jak jest on uszkodzony to silnik nie zapala. U mnie pali od razu czy zimny, czy ciepły, ale czasem ma drgania, obroty utrzymuje ale rzuca silnikiem. Proszę o jakieś rady. |
Autor: | Janfocus [ czw lut 11, 2010 8:38 am ] |
Tytuł: | |
jak to zwykle bywa, między dobre i złe bywa kilka stanów pośrednich ![]() |
Autor: | gizo [ czw lut 11, 2010 9:06 am ] |
Tytuł: | |
dzięki, właśnie dziś będę się przyglądał, zastanawia mnie jedna rzecz czy jak mam coś jeszcze uszkodzonego to czy to sie sumuje i np dlatego mam takie duże wypełnienie. |
Autor: | ukaniu [ czw lut 11, 2010 9:29 am ] |
Tytuł: | |
gizo pisze: dzięki, właśnie dziś będę się przyglądał, zastanawia mnie jedna rzecz czy jak mam coś jeszcze uszkodzonego to czy to sie sumuje i np dlatego mam takie duże wypełnienie. Może zdecydujesz się na jeden wątek - bo teraz jest śmietnik. gizo pisze: dobra dzis jeszcze pogrzebałem i jeszcze raz wszystko dokładnie pozapisywałem:
Włączony zapłon: piny 3-5: 8,54V 5 masa: 12V Silnik pracuje piny 3-5: 7,25V jak zimny i załączone ssanie, potem jak się nagrzeje wskakuje na 13,72V już nie wiem co to może być, raz chodzi dobrze, raz nie ech.... Kiedy jest to 70%?. W KE się nic nie sumuje. |
Autor: | gizo [ czw lut 11, 2010 9:47 am ] |
Tytuł: | |
wypełnienie mam 70% na włączonym zapłonie <br>Dodano po 1 minutach.:<br> sorki za dwa tematy ale w tym pytałem się o ten czujnik prędkości obrotowej. A o tym sumowaniu zapytałem się bo np jak mam dwa czujniki uszkodzone to nie mam pojęcia jakby to miało mi pokazać w tym gnieździe diagnostycznym. |
Autor: | ukaniu [ czw lut 11, 2010 10:13 am ] |
Tytuł: | |
gizo pisze: wypełnienie mam 70% na włączonym zapłonie Silnik się nie kręci i jest błąd... Gdyby się komukolwiek chciało cokolwiek czytać. Wszyscy z problemami z KE powini mieć osobistych doradców... ![]() ukaniu pisze: Przy włączonym zapłonie i zgaszonym silniku - otrzymamy wartość wypełnienia (nim będę się posługiwał) 70%. http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=34349&start=0 gizo pisze: A o tym sumowaniu zapytałem się bo np jak mam dwa czujniki uszkodzone to nie mam pojęcia jakby to miało mi pokazać w tym gnieździe diagnostycznym.
Nie ma sumowania, sterownik pokazuje błąd jaki uzna za ważniejszy. Jaki? - nie należy się tym przejmować tylko eliminować. |
Autor: | gizo [ czw lut 11, 2010 11:39 am ] |
Tytuł: | |
no to wychodzi że jest ok, a do ustawienia skład mieszanki ?? Czytałem ten Twój temat od początku do końca no ale właśnie trochę nie rozumiałem z tym wypełnieniem kiedy pokazuje że jest błąd a kiedy że układ jest sprawny. Czyli co teraz radzisz mam się zabrać za ustawienie wypełnienia na pracującym i nagrzanym silniku na 50% wypełnienia ? <br>Dodano po 21 minutach.:<br> napisałeś: (podczas pracy silnika - z sygnału na pinie 3 wnioskujemy, że dotyczy błędu jeśli pozostaje cały czas niezmienny). miernik wpięty między pin 3 i masę czy ten pin 5, bo już powoli się gubię ? <br>Dodano po 53 minutach.:<br> ok dziś jeszcze udało mi się sprawdzić wypełnienie na zagrzanym silniku jak zaczyna tak go rzucać. piny 3- 5: napięcie 0,87V i daje wypełnienie 7% co wskazuje na sondę lambda - zbyt bogata mieszanka. Już teraz zgłupiałem, raz mam ponad 13v a teraz 0,87 czyżby gdzieś przewód na sondzie uszkodzony lub sonda całkiem padła ?? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |