MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300E, jak zimny, nie pali chyba na jeden cylinder
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46856
Strona 1 z 1

Autor:  devcrk [ ndz lut 14, 2010 3:39 pm ]
Tytuł:  300E, jak zimny, nie pali chyba na jeden cylinder

Witam

Od kilku dni mam mały problem z silnikiem m103 300E, bez gazu.
Sprawa wygląda następująco: Na zimnym pali dobrze, ale po kilku sekundach wygląda to tak, jakby przestał chodzić na któryś cylinder. Silnik chodzi nierówno, mocno nim telepie, śmierdzi benzyną. Wskazówka ekonomizera wychyla się do połowy na jałowych. Zgaszenie go i wyjęcie srebrnego przekaźnika (odpięcie elektryki KE) nic nie pomaga, problem z trzymaniem obrotów (logiczne - zimny), ale dalej tak jak by nie chodził na wszystkie gary.
Jak się zagrzeje troszkę, objawy ustępują.
Pojawił się też taki problem, że na ciepłym, podczas przegazowywania, na chwilę zawiesza się na 2000-2500 obrotów, telepie nim, tak jak by nie palił na wszystkie gary, trwa to może z 0.5 sekundy, po czym wkręca się dalej.
Jak się go mocno (wysoko) przegazuje, to problem przechodzi.
Te wszystkie problemy pojawiły się "z dnia na dzień".
Myślałem, że może coś z kopułką - wilgoć itp. Wykręciłem ją, była lekko zaśniedziała, ale nie wypalona. Przeczyściłem papierem ściernym na błysk, palec rozdzielacza też (wyglądają jak nowe). Problem jednak nie ustąpił. Przewody Bosch, przebieg 3000 km, świece beru, przebieg też 3000 km.

Co to może być ?

Autor:  escort923 [ ndz lut 14, 2010 8:29 pm ]
Tytuł: 

może z któregos wtrysku ci cieknie i nie dostaje wystarczającej ilości paliwa na cylinder. Przy mocniejszym gazowaniu nie czuc bo jest wieksze cisnienie. Tak gdybam sobie....

Autor:  devcrk [ ndz lut 14, 2010 8:44 pm ]
Tytuł: 

niee, to chyba nie wtrysk... pojawilo sie to nagle, a do tego ustepuje po nagrzaniu. zastanawia mnie troche wtryskiwacz rozruchowy... nigdy nie sprawdzalem czy i jak dziala w tym silniku

Autor:  stanleym126 [ ndz lut 14, 2010 9:01 pm ]
Tytuł: 

Może leje wtrysk, trzeba by po kolei wyjmować i sprawdzać pylenie, lub uszczelnienie ich.

Autor:  devcrk [ pn lut 15, 2010 6:56 pm ]
Tytuł: 

Dzisiaj nie odpalił wcale. Na razie podejrzewam, że wszystkiemu winien był gumowy przewodzik kalosz<->zawór powietrza dodatkowego, który sparciał na całej długości i popękał w miejscu gdzie łączy się z kaloszem. Jutro będę miał nowy z ASO, zobaczymy, czy to to.

Autor:  darus [ pn lut 15, 2010 7:27 pm ]
Tytuł: 

Wychylenie ekonomizera wskazuje na nieszczelność w dolocie i lewe powietrze.

Autor:  devcrk [ pn lut 15, 2010 7:29 pm ]
Tytuł: 

Dokładnie, to mnie nakierowało na poszukiwania nieszczelności.

Autor:  TReneR [ wt lut 16, 2010 9:57 am ]
Tytuł: 

Dla swietego spokoju sprawdz tez przewody zaplonowe miernikiem (to nic, ze nowe). Sprawdz czy nie ma dyskoteki na kablach w nocy.

Autor:  ukaniu [ wt lut 16, 2010 10:22 am ]
Tytuł: 

Popsikaj jakimś palnym dezodorantem: Brutal czy podobnym w podejrzane miejsca. Ja często zamiast Brutala bo potem jeździ się jak perfumeria stosuję - sprężone "powietrze" w sprayu do przedmuchiwania. To jest zdaje się propan-butan albo coś w ten deseń.
- kalosz
- obsady wtryskiwaczy
- przewody koło nastawnika.
Jeśli nastąpi zmiana pracy - znalazłeś przeciek.
Trzeba zasłonić jednak prawidłowe dokładnie miejsce zasysu powietrza.

Autor:  devcrk [ wt lut 16, 2010 9:34 pm ]
Tytuł: 

Podejrzewam jednak, że osoba, która stroiła mi KE coś spaprała, bo problemy te pojawiły się po regulacji.

Kupiłem to kolanko kalosz<>zawór powietza, wszystkie gumy na 100% szczelne, ale nie odpala. Od czasu do czasu tak jak by załapuje, ale to pewnie z wtrysku rozruchowego.
Po odkręceniu od rozdzielacza przewodu paliwowego pierwszego wtrysku i kręceniu rozrusznikiem paliwo bardzo słabo wypływa. Po naciśnięciu klapy sika mocno. Podejrzewam złe ustawienie mieszanki (magiczna śrubka). Sam się w to nie będę bawił. Jutro samochód na lince holowniczej powędruje do tego gościa i niech to naprawia.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/