MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

gałka zmiany biegów
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46950
Strona 1 z 1

Autor:  nietuzinkowy [ czw lut 18, 2010 7:26 pm ]
Tytuł:  gałka zmiany biegów

witam

Chciałem wymienić gałkę zmiany biegów w skrzyni automatycznej. Kupiłem ładną orginalną drewnianą, poprzedni właściciel mojego samochodu był psełdo tuningowcem i założył jakąś kiczowatą gałkę. Czy ten drut który wchodzi do skrzyni wykręca się normalnie,czy jest tam jakiś patent? Z góry dziękuję za pomoc.

Autor:  Szymon. [ czw lut 18, 2010 8:05 pm ]
Tytuł: 

Drewniana jest oryginalna...?

Autor:  czarek12 [ czw lut 18, 2010 8:19 pm ]
Tytuł: 

Prawdopodobnie musisz mieć gałkę specjalnie do automatu ,jest z innym prętem niż do manuala ,wejdz na allegro i porównaj bo kiedys jak patrzyłem to jak jest do manual to piszą że nie pasi do automat, wykręcić się chyba nie da,próbowałem kiedyś moją skórzaną i ani drgnęła [zlosnik]

Autor:  Mirmur [ czw lut 18, 2010 8:29 pm ]
Tytuł:  Re: gałka zmiany biegów

nietuzinkowy pisze:
Czy ten drut który wchodzi do skrzyni wykręca się normalnie, czy jest tam jakiś patent?

Jest dodatkowa nakrętka czyli tzw. kontra.

Pozdrawiam.

Autor:  Vivalawita [ czw lut 18, 2010 9:10 pm ]
Tytuł:  Re: gałka zmiany biegów

Specjalnie problemu nie ma.
Ale, ja żeby założyć musiałem ten cały panel z drewienkiem
unieść do góry. Poza tym trochę przymiarek żeby pasowało prowadzenie.
No chyba że mówimy o manualu
Pozdrawiam

Autor:  nietuzinkowy [ czw lut 18, 2010 9:33 pm ]
Tytuł: 

mówimy o automacie, spróbuje unieść panel przy skrzyni do góry, on jest na zaczepach?? wystarczy go "szarpnąc " do góry ??

Autor:  remi [ czw lut 18, 2010 9:52 pm ]
Tytuł: 

przeszukaj forum - na pewno było
2 zaczepy z przodu od strony popielniczki i 2 po bokach tuż przy końcu osłonki - ale lepiej poszukaj [oczko]

Autor:  Kulka [ czw lut 18, 2010 11:17 pm ]
Tytuł: 

Roboty jest wbrew pozorom sporo:

-wyjmujesz wklad popiółki, wykręcasz dwa wkręty , wyciągasz popielniczke. Potem wyciągasz plastikową miseczkę między panelem a popielniczką.

- Panel zdejmujesz przesuwając go w kierunku jazdy samochodu, wypinasz wszystkie wtyczki z przełączników, odkladasz na bok.

- Odkręcasz cztery sruby przy czarnej palstikowej kasecie PRNDSL. Tu się zaczynają schody, te srubki ciężko odkręcić boczęściowo zasłaniają je rury do rozprowadzania powietrza.

- Jak sie już z tym umęczysz i nie przejdzie Ci ochota na wymiane tej gały , to weź klucz płaski, boda 13 i odkręć kontre na pręcie. Z tym też nie jest prosto. Potem wykręcasz całą gałe.

- Montaż w odwrotnej klejności, jedyna trudność polega na takim dokręceniu kontry, żeby gałka byla w odpowiedniej pozycji (pręt nie jest prosty!).

Powodzenia.

Kulka

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/