MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
gałka zmiany biegów https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46950 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | nietuzinkowy [ czw lut 18, 2010 7:26 pm ] |
Tytuł: | gałka zmiany biegów |
witam Chciałem wymienić gałkę zmiany biegów w skrzyni automatycznej. Kupiłem ładną orginalną drewnianą, poprzedni właściciel mojego samochodu był psełdo tuningowcem i założył jakąś kiczowatą gałkę. Czy ten drut który wchodzi do skrzyni wykręca się normalnie,czy jest tam jakiś patent? Z góry dziękuję za pomoc. |
Autor: | Szymon. [ czw lut 18, 2010 8:05 pm ] |
Tytuł: | |
Drewniana jest oryginalna...? |
Autor: | czarek12 [ czw lut 18, 2010 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
Prawdopodobnie musisz mieć gałkę specjalnie do automatu ,jest z innym prętem niż do manuala ,wejdz na allegro i porównaj bo kiedys jak patrzyłem to jak jest do manual to piszą że nie pasi do automat, wykręcić się chyba nie da,próbowałem kiedyś moją skórzaną i ani drgnęła ![]() |
Autor: | Mirmur [ czw lut 18, 2010 8:29 pm ] |
Tytuł: | Re: gałka zmiany biegów |
nietuzinkowy pisze: Czy ten drut który wchodzi do skrzyni wykręca się normalnie, czy jest tam jakiś patent?
Jest dodatkowa nakrętka czyli tzw. kontra. Pozdrawiam. |
Autor: | Vivalawita [ czw lut 18, 2010 9:10 pm ] |
Tytuł: | Re: gałka zmiany biegów |
Specjalnie problemu nie ma. Ale, ja żeby założyć musiałem ten cały panel z drewienkiem unieść do góry. Poza tym trochę przymiarek żeby pasowało prowadzenie. No chyba że mówimy o manualu Pozdrawiam |
Autor: | nietuzinkowy [ czw lut 18, 2010 9:33 pm ] |
Tytuł: | |
mówimy o automacie, spróbuje unieść panel przy skrzyni do góry, on jest na zaczepach?? wystarczy go "szarpnąc " do góry ?? |
Autor: | remi [ czw lut 18, 2010 9:52 pm ] |
Tytuł: | |
przeszukaj forum - na pewno było 2 zaczepy z przodu od strony popielniczki i 2 po bokach tuż przy końcu osłonki - ale lepiej poszukaj ![]() |
Autor: | Kulka [ czw lut 18, 2010 11:17 pm ] |
Tytuł: | |
Roboty jest wbrew pozorom sporo: -wyjmujesz wklad popiółki, wykręcasz dwa wkręty , wyciągasz popielniczke. Potem wyciągasz plastikową miseczkę między panelem a popielniczką. - Panel zdejmujesz przesuwając go w kierunku jazdy samochodu, wypinasz wszystkie wtyczki z przełączników, odkladasz na bok. - Odkręcasz cztery sruby przy czarnej palstikowej kasecie PRNDSL. Tu się zaczynają schody, te srubki ciężko odkręcić boczęściowo zasłaniają je rury do rozprowadzania powietrza. - Jak sie już z tym umęczysz i nie przejdzie Ci ochota na wymiane tej gały , to weź klucz płaski, boda 13 i odkręć kontre na pręcie. Z tym też nie jest prosto. Potem wykręcasz całą gałe. - Montaż w odwrotnej klejności, jedyna trudność polega na takim dokręceniu kontry, żeby gałka byla w odpowiedniej pozycji (pręt nie jest prosty!). Powodzenia. Kulka |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |