MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 12:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 19, 2010 11:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
WITAM

zastanawiam sie nad przelozeniem silnika 300td z np. w124/w210 do c126, wiem ze uzytkownik bary to robil ale chyba do modelu c140

jakie glowne problemy sa spotykane ?

jesli sa 2 auta jeden caly sec500 i drugi np. w124 300td z wszystkimi czesciami dostepnymi na przekladke to jakie problemy mozna napotkac co jest trudne do zrobienia (nie ma rzeczy nie mozliwych)

na co trzeba uwazac?

co ogolnie sadzicie o tym pomysle ?

co w ogole sadzicie o silniku 300td ? dawalby rade przy tak wielkiej budzie ?

prosze o sensowne wypowiedzi


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 20, 2010 11:05 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Trzeba wyciac kawalek prowadnicy prawej by Ci sie turbina zmiescila. reszta to tylko wyciagnij i wloz. Pasuje tez miec łapy do 3,0turbo na starsze poduszki jakie sa w 126. Gdzies mam zdjecie z numerem takich lap, zreszta mam takie lapy u siebie w aucie jak cos hehe.

co do dawania sobie rady - z tym mostem (500) to auto bedzie jezdzic jak 2,5turbo D z automatem kombi.

Bedziesz mial przy 100km/h niecale 1000 obr./min

Jesli nie razi cie rechot (tylko na wolnych obrotach bo pozniej juz nie czuc ze to diesel) w SECu to mozesz przekaldac ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 2:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
coz nie potrzebuje miec jakis super osiagow, cos w okolicach 10-11sek do setki mi w zupelnosci wystarcza (to tak tylko orientacyjnie podalem o jakie przyspieszenie mi chodzi bo wiadomo ze auto na 1/4 mili nie bedzie startowac) i wiekszosc podrozy bedzie w zakorkowanym miescie wiec tez nie byloby gdzie potencjalu wykorzystac

oszczednosci mysle ze by byly spore, gdyz takiego dawce moge wyrwac za grosze a polowe mniejsze spalanie w miescie brzmi zachecajaco


w210 czy w124 przeznaczyc jako dawce 300td czy to bez znaczenia ?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 2:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
facet 10 sek do setki :lol: :lol: :lol: chyba sobie zartujesz.Jak W124 ma seryjnie cos 14 sek czy nawet 15 a jak juz ma najechane 300-400tys i niektore konie sa stare i zmeczone i kulawe to i bedzie 16-17sek [zlosnik] Takie przyspieszenie jak piszesz to kup seryjne w210 300Turbo i bedzie git.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 2:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
W124 ma seryjnie 10,9 sek.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 4:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
moj z mostem 3,46 long ma 11-12 sek. katalogowo 13 sek ma w126SDL. to CI wystarczy spokojnie, bo w miescie "bujasz" sie na starcie do 80 a ta predkosc nawet 2,0D w w201 nie osiaga tragicznie. Jesli nie razi Cie jak to mowia ludzie kundlenie to wg mnie warto - zmienisz na turbo D i zapomnisz o silniku w tym aucie.

a 16 sek to ma 2,0D a nie 3,0 turbo.. :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 4:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
takze nie widze problemu a co do gadania nt. diesla w c126 to kolo paly mi lata kto co mowi wazne zebym ja bym zadowolony


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 4:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
a dodam ze 10-11 sek to malo ktore nowe auto z silnikiem mniejszym niz 1,9 ma.. :P nawet audi A4 TDI ma 13 sek a jak smiga :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 4:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
zreszta o czym my gadamy, jak mowilem auto nie ma startowac na 1/4 mili tylko miec wystarczajace przyspieszenie


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 5:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
kamil i chcesz dac sie skroic jakiemus golfowi tdi pod swiatlami? [zlosnik]

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 5:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Popierniczyło mi sie troche.Najlepszym rozwiazaniem było by do 126 zapodać 300Turbo z w210.Wywalic pompe elektroniczną zeby niebyło problemów.Pompa mechaniczna,big turbo i cooler....To by dało jakies spokojne 200-230 KM.Zboczeńcy wyciagaja z tego silnika 400KM ale na codzień 200KM by starczyło starczyło spokojnie a przy 230-240KM jezdziło by to praktycznie jak V8 :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 5:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
moge sie mylic ale przyspieszenie nie zalezy od momentu obrotowego czasem ?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 7:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
MERCEDES 4 EVER pisze:
Zboczeńcy wyciagaja z tego silnika 400KM

Tacy 'Zboczeńcy' jak ten tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=W3ljEyq5AiQ

Tam gdzieś przy którymś filmiku o tym "Mersu" było podane, że ma on mieć 450KM, i tak się właśnie zastanawiałem, czy to możliwe, jak długo pociągnie silnik po takim wysileniu, i z jaką transmisją musi on współpracować.

Moim zdaniem jak do miasta to wystarczy, gdy dużo jeździsz, to się to nawet szybko zwróci, a jak jeszcze możesz coś odliczyć od paliwa, to już całkiem. Zresztą na trasie też czymś takim bez większego trudu osiągniesz prędkości prawnie niedozwolone, mnie osbiście jednak by trochę brakowało ciągu V8 w coupe, gdybym miał przerabiać na diesla, to wybrałbym jednak sedana, jakoś lepiej pasuje...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 7:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Frytejro pisze:
Trzeba wyciac kawalek prowadnicy prawej by Ci sie turbina zmiescila.

to chyba rzecz która eliminuje ten pomysł, ale z drugiej strony motory od 124 turbo były montowane do 126, więc powinno się dać -tylko po co?
Załóż gaz i masz koszta jak 3.0D a osiągi o wiele lepsze...

Co do osiągów, to 126 jest niewiele cięższe od 124.
Frytejro pisze:
Bedziesz mial przy 100km/h niecale 1000 obr./min

to chyba mała przesada, bo fabryczne 124 musiało by mieć ok1400obr na 4 tym biegu przy 100km/h, bo ma przełożenie 2,65

Spokojnie różnica w przełożeniach mostów 300d turbo i 500 jest ok 15% <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
kamil100 pisze:
kolo paly mi lata kto co mowi

takie teksty nie pomagają w zdobywaniu informacji...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 9:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
z tym gazem niby tak ale obecny silnik byl nie uzywany spory kawalek czasu i ciagle sie cos w nim psuje (moje inne tematy) niby glupoty ale z glupot sie zrobia powazniejsze rzeczy i bledne kolo a zmienie na dzialajacy na ktorym bede pewniejszy, zreszta czytam o problemach chlopakow z gazem czasem to nawet mi sie odechciewa.

kazdy mowi o kosztach ale jak powiem ze za taki 300td rozbity samochod zaplace z 1500-2000tys zlotych to mysle ze wiekszosc osob zmieni zdanie

poza tym instalacja w srodku jest taka (kable) ze np. probowalem odpiac zawor powietrza dodatkowego to mi kabel sie w reku zlamal i od kostki odpial

nastepna rzecz to diesel jest tanszy w krajach unii europejskiej (moze poza gb gdzie jest taki sam jak pb) i w krytycznych sytuacjach jak nie bedzie wyjscia mozna cos przjezdzic na czerwonej :D:D



kamil100 napisał:
kolo paly mi lata kto co mowi

takie teksty nie pomagają w zdobywaniu informacji...

wiem ze nie brzmi to grzecznie, ale zdarzylo mi sie czytac temat barego gdzie wkladal 300td do c140, wielu przeciwnikow tam sie znalazlo ale pytam sie po co ktos sie komus wtraca? Ja np. postanowilem ze tak zrobie a wielkie internetowe spinanie ze to tamto sramto malo mnie obchodzi. To chcialem przekazac w tej prostej tresci :D


a primo ultimo jesli osiagi beda naprawde tragiczne to bede robil jak kolega wyzej, jakies tam KM da sie wyciagnac


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl