MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

560 SEL-walka z nierówną pracą silnika-poległem !
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46989
Strona 1 z 2

Autor:  czarek12 [ sob lut 20, 2010 9:49 am ]
Tytuł:  560 SEL-walka z nierówną pracą silnika-poległem !

Witam ! Już dłuższy czas walczę z nierówna pracą silnika tz. zapala bez problemu,na zimnym obroty wskakują na 1000-1100 ale po chwili 1-2 min normują się w granicach 700-czyli OK ,ale silnik buja się na strony,nie jest to objaw wypadania zapłonów bo widać byłoby szarpanie,tylko rytmiczne bujanie prawo-lewo-prawo,sprawdzałem ciśnienie spręzania chyba ze 3-4 razy na 3 rożnych miernikach i wynik jest nawet niezły
1-11 bar, 5-11
2-11 6-11
3-11 7-12
4-12 8-11,5
świece nowe NGK PB6E ,kable nowe-bosch, kopułka,palec -nowe, wałki rozrządu ładne krzywki nie powycierane para zgodna numerycznie,rozrząd idealnie na znakach,aparat tak samo,szczelność układu i podciśnienia wszystkie na miejscu,jedyne co to nieorginalny moduł zapłonu to znaczy z MB ale podobno z silnika 3.8 ( nr. 002 545 26 32 ,bosch 0 227 100 042 ) ale silnik pali na nim bez problemu, wchodzi w obroty momentalnie bez rzadnych czkawek czy zadławień, utrzymuje wolne obroty na tym samym poziomie bez falowania , proszę o jakieś porady,sugestie ,co mozna jeszcze sprawdzić bo ja już nie mam pomysłów-wyczerpanie wszelkich możliwośći !!

Autor:  zegarek [ sob lut 20, 2010 10:21 am ]
Tytuł: 

Poduchy i amortyzatory drgań trzeba sprawdzić.
Amorki łatwo się wyciąga i też łatwo można ręką sprawdzić czy jeszcze żyją.

Autor:  nietuzinkowy [ sob lut 20, 2010 10:40 am ]
Tytuł: 

u mnie bujało silnikiem, na początku to było nawet fajne, ale z czasem coraz dziwniej pracował. U mnie przyczyną był rozdzielacz wtrysku. membranki w środku były już zajechane i nierówno podawał paliwo .

Autor:  czarek12 [ sob lut 20, 2010 10:42 am ]
Tytuł: 

Nie pisałem ale oczywiście to też sprawdzałem, są OK, jeszcze teraz właśnie tak myślę,bo auto kiedyś jeżdziło na LPG-teraz tylko PB ,czy czasami nie pozapiekane wtryski ? bo ich nie sprawdzałem !

Autor:  ukaniu [ sob lut 20, 2010 10:49 am ]
Tytuł: 

Sprawdzenie wydatku wtrysków oraz jakość pylenia to jest pierwsza po sprężaniu sprawa jaką powinieneś zrobić. Nie ma co sobie głowy łamać jak albo leją albo rozdzielacz źle dawkuje. Przy okazji wymienić wszystkie uszczelki obsady wtryskiwaczy oraz kolektora.

Autor:  czarek12 [ sob lut 20, 2010 11:01 am ]
Tytuł: 

Mam drugi rozdzielacz więc spróbuję zamienić,a i wtryski przy okazji sprawdzę ,nie wiem czy może być to z tym powiązane ,ale niedawno na forum pisałem o regulatorze ciśnienia paliwa który to zaczął nagle lać ,dokupiłem już drugi, nawet udało sie trafić z takim samym nr. jest założony ale żadnej róznicy w pracy silnika nie ma ,jest tak jak poprzednio z tym że nie kapie paliwo !

Autor:  ukaniu [ sob lut 20, 2010 11:10 am ]
Tytuł: 

Nie zaczynaj od tyłu! teraz to chyba jakaś taka moda jest :-(
Wyciągnij wtryski i sprawdź jak pylą. Zmierz wydatek i sprawdź czy nie rózni się więcej niż 10% objętości w jednostce czasu. Wymień uszczelki.
EHA czy cieknie czy nie - nie ma wpływu na pracę - jak nie jest uszkodzone. Szczególnie na bujanie będące wynikiem nierównego spalania w konkretnym cylindrze.

Autor:  czarek12 [ sob lut 20, 2010 11:35 am ]
Tytuł: 

Dobra,masz rację / ukaniu/ zrobię jak mówisz bo faktycznie trzeba po kolei a nie na chybił-trafił ,tak to jest jak już ktoś przy motorze coś popieprzył ,zauważyłem jeszcze że mam założony cały wtrysk w alu tzn. nie ma pod spodem gumowego kalosza tylko aluminiowy z 10 cm. łączką gumową do przepustnicy,blaszka na ramieniu przepływki też ma trochę mniejszą srednicę od np. 4,2 . Z EPC-ruskiego wychodzi że niby były i takie i te z gumowym kaloszem, ale nie wiem czy to może mieć też jakiś wpływ na pracę silnika ?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob lut 20, 2010 8:34 pm ]
Tytuł: 

nierozumiem _masz 560 na zapłonie od 380 i wtrysku od 380(metalowy kalosz)..????a od czego są wtryski,aparat zapłonowy? Bo niezły kundel jest widze. [zlosnik]

Autor:  czarek12 [ ndz lut 21, 2010 12:53 am ]
Tytuł: 

no własnie , takie cóś już kupiłem,i teraz to mój problem, więc proszę kolegów o pomoc bo widzę że sam tego nie ogarnę,w najgorszym wypadku wsadzę 4,2 ze swojego, bo tego akurat to jestem pewny na 100 %

Autor:  ukaniu [ ndz lut 21, 2010 1:27 pm ]
Tytuł: 

Wady wadami i musisz sprawdzić co napisałem.
Ale zerknij z ciekawości na nr silnika - może to jest 116

Autor:  czarek12 [ ndz lut 21, 2010 2:23 pm ]
Tytuł: 

Numer niestety-zatarty ,więc nic z tego,wrzucę parę fotek silnika,możliwe że wtrysk jest z 3,8 ,pewnie ktoś założył jak było LPG żeby nie dokupować często gumiaka-kalosza [zlosnik]
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 21, 2010 5:55 pm ]
Tytuł: 

Pokrywy zaworów sa od 2 serii(czarne) a jest wyjscie na chłodnice oleju? ma ta chłodnice czy jest zaslepiona?????? jesli ma lub miał to raczej to jest 560. 8)

Autor:  czarek12 [ ndz lut 21, 2010 7:49 pm ]
Tytuł: 

Proszę się nie wystraszyć,takiego właśnie przywiozłem,po lewej stronie na dole pod lampą jest jakaś chłodniczka-myślę że od oliwy nivomatu ?
Obrazek
a gdzie ma być to wyjście o którym piszesz M4E ? strzeliłem dzisiąj jeszcze parę fotek silnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
teraz auto już poskładane w kupę i nawet nieżle wygląda [zlosnik]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 21, 2010 8:20 pm ]
Tytuł: 

To własnie chłodnica oleju silnika 8) wszystko wskazuje ze to to chybryda jakas 560 z osprzetem 380.A jaki silnik był fabrycznie????

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/