MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Licznik (predkosci i km)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47041
Strona 1 z 2

Autor:  Frytejro [ wt lut 23, 2010 9:56 am ]
Tytuł:  Licznik (predkosci i km)

Witam.
Takie pytanie mam : gdzie znajduja sie przelozenia licznika w w126? chodzi o to ze po wymianie dyfra od innego modelu by licznik nie przeklamywal to wystarczy podmienic sam licznik bo tam sa odpowiednie przelozenia czy gdzies przy skrzyni ??

pozdrowka

Autor:  _me: how_ [ wt lut 23, 2010 11:41 am ]
Tytuł:  Re: Licznik (predkosci i km)

Frytejro pisze:
Witam.
Takie pytanie mam : gdzie znajduja sie przelozenia licznika w w126?


Na płytce licznika patrząc na zegary od tyłu jest mała, papierowa naklejka, czasem pieczątka. Szukaj wartości po "k=".

Autor:  Frytejro [ wt lut 23, 2010 12:19 pm ]
Tytuł: 

czyli z tego wynika ze wystarczy zmienic licznik od modelu z jakim jest dyfer i bedzie ok (jezeli skrzynia ma przelozenia taie same) ? :lol:

Autor:  Vivalawita [ wt lut 23, 2010 1:14 pm ]
Tytuł:  Re: Licznik (predkosci i km)

Jeśli chodzi o automat to na pewno w skrzyni. Ze skrzyni idzie impuls elektryczny do licznika.
Myślę że ciężko będzie dopasować licznik po wymianie dyfra.
Metoda prób i błędów.
Jeśli chodzi o skrzynię manual to się nie wypowiadam, ale na pewno na EPC jest to ukazane

Autor:  Frytejro [ wt lut 23, 2010 1:23 pm ]
Tytuł: 

Vivalawita toś mnie nie pocieszyl :P bo to automat... :| no nic sprawdze jak to bedzie wygladalo jak zaloze dyfer.. :-?

Autor:  Vivalawita [ wt lut 23, 2010 1:40 pm ]
Tytuł: 

Sprawdź ile oszukuje i przeliczaj podczas jazdy :lol:
Najważniejsze prędkości to 50, 70 , 90 km /h
A tak z ciekawości. Dlaczego założyłeś inny dyfer?
Czy to ten z przypisu co poszukujesz?

Autor:  Frytejro [ wt lut 23, 2010 1:51 pm ]
Tytuł: 

tak. od 4,2 zakupilem. A dlatego ze orginal ledwo zipie i zle przelozenia ma po zmanie silnika. Auto wyje a nie jedzie - za mocny i za wolny do tego silnika byl. Wiesz predkosci chwilowe sa malo isttne :d chodzi o servisowanie :D nie dosc ze mam w milach to jeszcze bede przeliczal roznice w km hehehhehe

Autor:  AndyS [ wt lut 23, 2010 2:24 pm ]
Tytuł:  Re: Licznik (predkosci i km)

(me: how) pisze:
Na płytce licznika patrząc na zegary od tyłu jest mała, papierowa naklejka, czasem pieczątka. Szukaj wartości po "k=".

Tak to wygląda w realu (nie taka mała ta nalepka). :)

Obrazek

Czujnik w ASB będzie generował zawsze impulsy w liczbie proporcjonalnej do obrotów wału (chyba 1:1) i prędkość wykazywana będzie zależeć od przełożenia dyfra i K licznika.
Znajdź to K na swoim liczniku. Policz o ile zmieniło się przełożenie dyfra (podziel stare przez nowe) i wynik pomnóż przez wartość impulsów a będziesz wiedział ile ma być w "nowym" liczniku.

Autor:  Frytejro [ wt lut 23, 2010 2:27 pm ]
Tytuł: 

AndyS dzieki wielkie !!!

Autor:  Vivalawita [ wt lut 23, 2010 2:32 pm ]
Tytuł: 

No to do kanału i sprawdzaj przełożenie jakie masz teraz na dyfrze.

Autor:  AndyS [ wt lut 23, 2010 2:47 pm ]
Tytuł: 

Frytejro pisze:
AndyS dzieki wielkie !!!

Tylko jeszcze jedna uwaga - jak chcesz mieć bez przekłamań to licz dla oryginalnego dyfra jaki powinien być dla danego silnika i podziel przez przełożenie aktualnego. <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
Vivalawita pisze:
No to do kanału i sprawdzaj przełożenie jakie masz teraz na dyfrze.

BŁĄD. Kolega pisał:
Frytejro pisze:
ledwo zipie i zle przelozenia ma po zmanie silnika


P.S. Tu przyznaje że nie koniecznie BŁĄD - cały czas miałem w myślach żeby sprawdzić w EPC. Bo jak most był już wymieniany przedtem (tak się zasugerowałem) to wtedy będzie błąd.

Autor:  Frytejro [ wt lut 23, 2010 2:55 pm ]
Tytuł: 

AndyS ale dyfer i skryznie i licznik mam orginalne , wiec obecny licznik ma k do dyfra jaki teraz jest i on pokazuje ok. Czy mam liczyc dla orginalnego dyfra w tym przypadku czy do dyfra jaki powinien byc z obecnym silnikiem?

Autor:  AndyS [ wt lut 23, 2010 3:57 pm ]
Tytuł: 

"Nowy" dyfer musi być o mniejszym przełożeniu żeby spadły obroty silnika i wzrosła prędkość. Może napisz jaki silnik był (został po nim most, ASB i licznik) a jaki masz to lepiej to "skumam". Ty musisz wymienić dwie rzeczy - najpierw most a potem dobrać licznik. Ale żeby dobrać to trzeba znać ilość impulsów dla fabrycznie spasowanego zespołu most-licznik a potem skorygować dla nowego dyfra.
Sprostuj jak coś źle interpretowałem. :)

Dla założenia że nowy dyfer ma mniejsze przełożenie niż stary trzeba "nowy" podzielić na "stary" i pomnożyć przez K. Dlaczego? Skoro "nowy" dyfer wywoła mniej impulsów ze skrzyni dla 1km drogi to mniej impulsów/min musi pokazać tą samą prędkość dlatego K musi być mniejsze.

P.S. Znowu Forum nie działa - nie mogę wczytać/wysłać. Jak zwykle komunikat:
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database

Autor:  Frytejro [ wt lut 23, 2010 8:23 pm ]
Tytuł: 

AndyS dobrze zrozumiales :D i dobrze ja zrozumailem teraz :D albo Ty sie poprawiles w tej 3 wypowiedzi ;) hehe

byl 300 SEL i do tego USA :D - wszystko poza silnikiem zostalo. Na miescie 300PB wszedl 300DT OM603. Dobralem najblizszy dyfer zblizony do orginalu (pominalem dyfer od 5,6 z wiadomych powodow.. ;) ). Obecny orginalny dyfer ma 3,46. Kupilem od 4,2 czyli 2,47 :]. Orginlany w SDLu byl 2,88 a w w124 z tym silnikiem 2,65 ;)

Autor:  AndyS [ wt lut 23, 2010 8:47 pm ]
Tytuł: 

Frytejro pisze:
AndyS dobrze zrozumiales :D i dobrze ja zrozumailem teraz :D albo Ty sie poprawiles w tej 3 wypowiedzi ;) hehe

Ja się poprawiłem bo początkowo zrozumiałem że już raz był wymieniany dyfer (przez złe funkcjonowanie Forum nie doczytałem) i wyszło źle.
Frytejro pisze:
byl 300 SEL i do tego USA :D - wszystko poza silnikiem zostalo. Na miescie 300PB wszedl 300DT OM603.

Teraz jasne :lol:
Co z silnikiem - padł? Na LPG jest taniej niż Diesel - wypraktykowane. :)

Zresztą teraz sprawa jest o wiele prostsza.
Frytejro pisze:
czyli z tego wynika ze wystarczy zmienic licznik od modelu z jakim jest dyfer i bedzie ok (jezeli skrzynia ma przelozenia taie same) ? :lol:

I tu moim zdaniem możesz być bliski prawdy bo teoretycznie tak - warto sprawdzić - ale typ skrzyni nie może się zbytnio różnić - trzeba sprawdzić po numerze.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/