MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Licznik (predkosci i km) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47041 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Frytejro [ wt lut 23, 2010 9:56 am ] |
Tytuł: | Licznik (predkosci i km) |
Witam. Takie pytanie mam : gdzie znajduja sie przelozenia licznika w w126? chodzi o to ze po wymianie dyfra od innego modelu by licznik nie przeklamywal to wystarczy podmienic sam licznik bo tam sa odpowiednie przelozenia czy gdzies przy skrzyni ?? pozdrowka |
Autor: | _me: how_ [ wt lut 23, 2010 11:41 am ] |
Tytuł: | Re: Licznik (predkosci i km) |
Frytejro pisze: Witam.
Takie pytanie mam : gdzie znajduja sie przelozenia licznika w w126? Na płytce licznika patrząc na zegary od tyłu jest mała, papierowa naklejka, czasem pieczątka. Szukaj wartości po "k=". |
Autor: | Frytejro [ wt lut 23, 2010 12:19 pm ] |
Tytuł: | |
czyli z tego wynika ze wystarczy zmienic licznik od modelu z jakim jest dyfer i bedzie ok (jezeli skrzynia ma przelozenia taie same) ? ![]() |
Autor: | Vivalawita [ wt lut 23, 2010 1:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Licznik (predkosci i km) |
Jeśli chodzi o automat to na pewno w skrzyni. Ze skrzyni idzie impuls elektryczny do licznika. Myślę że ciężko będzie dopasować licznik po wymianie dyfra. Metoda prób i błędów. Jeśli chodzi o skrzynię manual to się nie wypowiadam, ale na pewno na EPC jest to ukazane |
Autor: | Frytejro [ wt lut 23, 2010 1:23 pm ] |
Tytuł: | |
Vivalawita toś mnie nie pocieszyl ![]() ![]() |
Autor: | Vivalawita [ wt lut 23, 2010 1:40 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdź ile oszukuje i przeliczaj podczas jazdy ![]() Najważniejsze prędkości to 50, 70 , 90 km /h A tak z ciekawości. Dlaczego założyłeś inny dyfer? Czy to ten z przypisu co poszukujesz? |
Autor: | Frytejro [ wt lut 23, 2010 1:51 pm ] |
Tytuł: | |
tak. od 4,2 zakupilem. A dlatego ze orginal ledwo zipie i zle przelozenia ma po zmanie silnika. Auto wyje a nie jedzie - za mocny i za wolny do tego silnika byl. Wiesz predkosci chwilowe sa malo isttne :d chodzi o servisowanie |
Autor: | AndyS [ wt lut 23, 2010 2:24 pm ] |
Tytuł: | Re: Licznik (predkosci i km) |
(me: how) pisze: Na płytce licznika patrząc na zegary od tyłu jest mała, papierowa naklejka, czasem pieczątka. Szukaj wartości po "k=".
Tak to wygląda w realu (nie taka mała ta nalepka). ![]() ![]() Czujnik w ASB będzie generował zawsze impulsy w liczbie proporcjonalnej do obrotów wału (chyba 1:1) i prędkość wykazywana będzie zależeć od przełożenia dyfra i K licznika. Znajdź to K na swoim liczniku. Policz o ile zmieniło się przełożenie dyfra (podziel stare przez nowe) i wynik pomnóż przez wartość impulsów a będziesz wiedział ile ma być w "nowym" liczniku. |
Autor: | Frytejro [ wt lut 23, 2010 2:27 pm ] |
Tytuł: | |
AndyS dzieki wielkie !!! |
Autor: | Vivalawita [ wt lut 23, 2010 2:32 pm ] |
Tytuł: | |
No to do kanału i sprawdzaj przełożenie jakie masz teraz na dyfrze. |
Autor: | AndyS [ wt lut 23, 2010 2:47 pm ] |
Tytuł: | |
Frytejro pisze: AndyS dzieki wielkie !!! Tylko jeszcze jedna uwaga - jak chcesz mieć bez przekłamań to licz dla oryginalnego dyfra jaki powinien być dla danego silnika i podziel przez przełożenie aktualnego. <br>Dodano po 8 minutach.:<br> Vivalawita pisze: No to do kanału i sprawdzaj przełożenie jakie masz teraz na dyfrze. BŁĄD. Kolega pisał: Frytejro pisze: ledwo zipie i zle przelozenia ma po zmanie silnika
P.S. Tu przyznaje że nie koniecznie BŁĄD - cały czas miałem w myślach żeby sprawdzić w EPC. Bo jak most był już wymieniany przedtem (tak się zasugerowałem) to wtedy będzie błąd. |
Autor: | Frytejro [ wt lut 23, 2010 2:55 pm ] |
Tytuł: | |
AndyS ale dyfer i skryznie i licznik mam orginalne , wiec obecny licznik ma k do dyfra jaki teraz jest i on pokazuje ok. Czy mam liczyc dla orginalnego dyfra w tym przypadku czy do dyfra jaki powinien byc z obecnym silnikiem? |
Autor: | AndyS [ wt lut 23, 2010 3:57 pm ] |
Tytuł: | |
"Nowy" dyfer musi być o mniejszym przełożeniu żeby spadły obroty silnika i wzrosła prędkość. Może napisz jaki silnik był (został po nim most, ASB i licznik) a jaki masz to lepiej to "skumam". Ty musisz wymienić dwie rzeczy - najpierw most a potem dobrać licznik. Ale żeby dobrać to trzeba znać ilość impulsów dla fabrycznie spasowanego zespołu most-licznik a potem skorygować dla nowego dyfra. Sprostuj jak coś źle interpretowałem. ![]() Dla założenia że nowy dyfer ma mniejsze przełożenie niż stary trzeba "nowy" podzielić na "stary" i pomnożyć przez K. Dlaczego? Skoro "nowy" dyfer wywoła mniej impulsów ze skrzyni dla 1km drogi to mniej impulsów/min musi pokazać tą samą prędkość dlatego K musi być mniejsze. P.S. Znowu Forum nie działa - nie mogę wczytać/wysłać. Jak zwykle komunikat: phpBB : Critical Error Could not connect to the database |
Autor: | Frytejro [ wt lut 23, 2010 8:23 pm ] |
Tytuł: | |
AndyS dobrze zrozumiales ![]() byl 300 SEL i do tego USA ![]() ![]() |
Autor: | AndyS [ wt lut 23, 2010 8:47 pm ] |
Tytuł: | |
Frytejro pisze: AndyS dobrze zrozumiales ![]() Ja się poprawiłem bo początkowo zrozumiałem że już raz był wymieniany dyfer (przez złe funkcjonowanie Forum nie doczytałem) i wyszło źle. Frytejro pisze: byl 300 SEL i do tego USA Teraz jasne ![]() Co z silnikiem - padł? Na LPG jest taniej niż Diesel - wypraktykowane. ![]() Zresztą teraz sprawa jest o wiele prostsza. Frytejro pisze: czyli z tego wynika ze wystarczy zmienic licznik od modelu z jakim jest dyfer i bedzie ok (jezeli skrzynia ma przelozenia taie same) ?
![]() I tu moim zdaniem możesz być bliski prawdy bo teoretycznie tak - warto sprawdzić - ale typ skrzyni nie może się zbytnio różnić - trzeba sprawdzić po numerze. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |