MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 2:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 11, 2009 11:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Witam,

Czy ktoś dobry ma (i może się podzielić) wykresy przebiegu momentu dla silników M103 2.6 oraz 3.0
Jakaś ambafatima z tym jest ,szukam i szukam i nigdzie znaleźć nie mogę :|

Pozdrawiam, Łukasz

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 12, 2009 12:20 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Mam 3.0

Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 12, 2009 1:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Czyli upraszczając zużycie powietrza przy obrotach momentu maksymalnego to jakieś 6,5 m3/min a przy mocy maksymalnej 7,4 m3 /min.
Przyjmująć maksymalne ciśnienie doładowania +0,5 i ten sam współczynnik napełniania otrzymujemy 11,2 m3/min dla Pmax. Co daje 0,19 m3/sek, 0,24 kg/sek, 0,529 lbs/sek czy 32 lb/min.
Jedna suszarka o takiej wydajności to pułap cieżarowy i drogi, choć gdy znaleźć odpowiednią z tira to wyjdzie zdecydowanie taniej niż dwie.
Trzeba znaleźć o pasujacej geometrii wlotów i wylotów...
Teraz tak - jeśli zuzyjemy 0,24 kg/s powietrza musimy zapewnić ze 12 albo jeszcze mniej AFR dla bezpieczeństwa czyli najbiedniej 20 g/s paliwa.
co daje 1,2 kg/min co daje 1,6 l/min co daje 266 cm3/min paliwa na wtryskiwacz.
(Dla normalnego silnika przy Pmax wychodzi 152 cm3/min - czyli 54 l/h co daje przy prędkości Vmax - a taka wtedy będzie zużycie ok 25 l/100)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 12, 2009 8:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Drogi czyli ile za suszarkę o takiej wydajności trzeba dać?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 12, 2009 9:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Za sprężarkę trzeba zapłacić od tysiąca do ponad 2 tys no i więcej dla chętnych.
Własnie szukam czegoś w sensownej cenie. Czyli ze standardu montowanego seryjnie - wtedy nie dobierzemy idealnie ale taniej.
Problem jest taki, że sprężarki od małych osobówek typu 1.9 TDI muszą być dwie a i to nie zawsze dadzą teoretycznie radę. Dobre były by np. dwie K16 czy coś z puli GT2052. Jeśli szuka się jednej to trzeba już przeglądać częsci do ciezarowych. Cena za taką jedną nie zawsze będzie większa niż jednej z mobilka więc się znacząco opłaca. Parametry dynamiczne też nie muszą być gorsze jednej dobrej dużej sprężarki.
Różnych zestawów sprężarka-turbina jest bardzo dużo a nas jeszcze trzyma geometria wlotu i wylotu aby toto upchać w W201.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 9:14 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No i dalej drążę temat Turbo.
Wydawało mi się, że znalazłem najciekawszą opcję i turbosprężarka od Audi A4 2,5 TDI - będzie dobra bo geometrycznie jest OK - okazuje się jednak, że ma sterowanie wydajnością za pomocą zmian geometrii kierownicy (w Polsce znane jako zmiena geometria turbiny). Piękna sprawa - ale nie lubi wysokich temperatur, w sumie można by poeksperymentować ale - chyba się nie opłaca.
Szukam więć turbo pasującego geometrycznie do MB (całkiem podobnego do tego z A4) z najlepiej zintegrowanym zaworem obejściowym waste-gate. I nie jest to prosta sprawa :-(
Zna ktoś może jakąś pomocą duszę która widziała sporo turbosprężarek i ma jakieś pojecie co mogło by pasować? Parametry podobne do GT2052 (albo lepiej GT2252). Czyli coś do 2,5l dizla - potrzebne dwie sztuki. Potrzebuję też pogadać o tym czy o owym - bo turbiny raczej widziałem już zamontowane...
Jak nie znajdę to chyba kupię TB60-03 z Turbobanditen (dzięki Zegarkowi za podsunięcie myśli, że tam nie jest kosmicznie drogo) za ~2500zł.

A może ktoś na forum zna się? bo np potrzebuje wiedzieć, czy bez problemu (wydaje się, że tak) można obracać względęm siebie sprężarkę, korpus i turbinę (będą problemy z mocowaniem siłownika w-g) pewnie zależy to od konkretnego typu...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 9:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
ukaniu pisze:
No i dalej drążę temat Turbo.
Wydawało mi się, że znalazłem najciekawszą opcję i turbosprężarka od Audi A4 2,5 TDI - będzie dobra bo geometrycznie jest OK - okazuje się jednak, że ma sterowanie wydajnością za pomocą zmian geometrii kierownicy (w Polsce znane jako zmiena geometria turbiny). Piękna sprawa - ale nie lubi wysokich temperatur, w sumie można by poeksperymentować ale - chyba się nie opłaca.
Szukam więć turbo pasującego geometrycznie do MB (całkiem podobnego do tego z A4) z najlepiej zintegrowanym zaworem obejściowym waste-gate. I nie jest to prosta sprawa :-(


Kierowniczki w turbinie się stopią na bank, dlatego w benzyniakach tego nie montują.
Możesz wywalić kierowniczki z turbiny i zamontować zewnętrzny waste gate jak pumpish w swoim m103.

Tak wygląda to rozwiązanie. Tu na zdjęciu akurat jest jeszcze grucha.
Obrazek


Cytuj:
A może ktoś na forum zna się? bo np potrzebuje wiedzieć, czy bez problemu (wydaje się, że tak) można obracać względęm siebie sprężarkę, korpus i turbinę (będą problemy z mocowaniem siłownika w-g) pewnie zależy to od konkretnego typu...


Czytając trochę o tuningu diesli na różnych forach, wiem, że uskuteczniali takie manewry.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 11:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak przypuszczałem, że nie ma sensu się bawić z kierownicą spalin.
Tylko czy ją da się wymontować? - bo przypuszczam, że konstrukcja muszli turbiny może być troszkę inna?
Zawory waste-gate można na szczęście kupić bez problemu za 200-500zł.
I gdybym znalazł turbinkę z odpowiednią geometrią ale wymagającą zewnętrznego w-g to bym był bardzo szczęśliwy. Jeśli je faktycznie da się przekręcać to też było by duże ułatwienie. Nie mam już siły ślęczeć na alledrogo wieczorami w poszukiwaniu - jedynej wyśnionej - pasującej ;-) Jednak nie poddam się! :-) znajdę i wstawię!

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl