MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Napinacz paska wielorowkowego https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47212 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | darus [ wt mar 02, 2010 6:03 pm ] |
Tytuł: | Napinacz paska wielorowkowego |
Od jakiś 2 tygodni borykam się z piszczeniem paska wielorowkowego regularnym piszczeniem paska wielorowkowego. Pasek bez pęknięć, wymieniony w lipcu 2009, przejechane 8kkm. Swiecowanie i pryskanie paska silikonowym sprayem daje efekt na 15min. Mam jednak watpliwości, czy to wina paska, ponieważ kiwak razem z rolką są ustawione pod kątem w stosunku do pozostałych kół i bloku silnika (czerwona strzałka). Poza tym chyba na blaszce przy amortyzatorze drgań brakuje śrubki (żółta strzałka, otwór jest nagwintowany). Boję sie, żeby cos się nie rozsypało w czasie jazdy. ![]() |
Autor: | Mirmur [ wt mar 02, 2010 7:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Napinacz paska wielorowkowego |
darus pisze: ... ponieważ kiwak razem z rolką są ustawione pod kątem w stosunku do pozostałych kół i bloku silnika (czerwona strzałka).
Napinacz do wymiany. Pozdrawiam. |
Autor: | darus [ wt mar 02, 2010 7:46 pm ] |
Tytuł: | |
Własnie tak jak się spodziewałem, dzięki za konsultacje. Najlepiej chyba wisco zdemontować, żeby wymienic napinacz, niestety, nie mam czym zblokować pompy wody, więc jeżeli zabiorę się za to sam, to chlodnice najlepiej chłodnice wyjąć, jak myslicie? |
Autor: | bary123ce [ wt mar 02, 2010 8:28 pm ] |
Tytuł: | |
Nie trzeba wyjmować chłodnicy, ale visco dobrze odkręcić, żeby osłona wentylatora wyszła do góry. Można wymienić same łożysko w napinaczu (60-70zł), miałem ostatnio to samo, ale u mnie pasek miał nawet mniej nalatane i też piszczał. Polecam Conti (70zł) ostatecznie Bosch (60zł). Tam gdzie żółta strzałka nie musi być śrubki. |
Autor: | Mor [ śr mar 03, 2010 9:32 am ] |
Tytuł: | |
Raczej wymiana samej rolki nic nie da, bo pewnie odchyla go już na tulei gumowej. Szkoda zachodu i lepiej wymienić od razu cały napinacz. Nie polecem żadnych typu Hans Preis, raz kupiłem i pochodził chwilę, po czym się skończył właśnie na tej tulei (choć na początku myślałem, że będzie ok). Do wymiany nie odkręcałbym całej wiskozy, ale jedynie sam wiatrak z wisco (uwaga, potrafią obrobić się łby na ampule i dobrze mieć śrubki w zanadrzu). |
Autor: | bary123ce [ śr mar 03, 2010 5:14 pm ] |
Tytuł: | |
Nie chodzi mi o rolkę a o łożysko, w które wchodzi tuleja napinacza. W Inter Cars'ie dostępne jest takie łożysko w podanej przeze mnie cenie. Cały napinacz jest dużo droższy. |
Autor: | darus [ śr mar 03, 2010 7:04 pm ] |
Tytuł: | |
Wymienie jeszcze rolkę napinacza, rolka zdaje się wystepuje jako osobna część. Tak się dzisiaj przyglądałem, do ściągnięcia paska wystarczy opuścić napinacz z rolką, tzn. amoryzator ma się ścisnąć, a sprężyna rozciągnąć. Nie widziałem tam dodatkowej śruby reulacyjnej na pompie wspomagania. |
Autor: | Darius [ pt mar 05, 2010 7:44 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, podłącze się do tematu ale samochód to C-klas 1,8 benzyna. Amortyzator zakupiony (model z gwintem w jednej główce). I pytanie - o ile z góry problemu nie ma bo odkręcę sobie śrubkę, o tyle na dole nie mam pojęcia co powinienem odkręcić. Śruby żadnej nie widać a w amortyzator-ku przy gwincie miejsce na wielki imbus- mam nim kręcić ?? ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |