MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Pali bezpiecznik nr1 po odpalaniu na kablach(+problem tempo)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47291
Strona 1 z 1

Autor:  skorpion986 [ pt mar 05, 2010 10:36 pm ]
Tytuł:  Pali bezpiecznik nr1 po odpalaniu na kablach(+problem tempo)

Problem jak w tytule :-?
Wsadzany był bezpiecznik 25A, tak jak jest napisane na kracie na obudowie skrzynki. Po przekręceniu stacyjki wszystko ok, pochodzi 2-3sec i pali się bezpiecznik... Podejrzewałem z ojcem powód- gdy podłączaliśmy kable rozruchowe, chyba pomyliliśmy kolejność podłączania( o ile ma to jakiekolwiek znaczenie..), coś jakby lekko strzeliło..
I od tego się zaczęło palenie bezpiecznika nr1.
teraz jaki mam bałagan na pokłądzie :lol: :
-brak podświetlenia konsoli środkowej
-nie działa ogrzewanie tylnej szyby,
-non stop pali się ,,rezerwa"( na oparach nie jeżdżę [zlosnik] )
-grzanie foteli nie działa
-wskazówka paliwa jest na max. na każdym biegu, ale na R spada na zero
-nie działa radio!



Może ktoś przechodził przez podobny problem i zna rozwiązanie zagadki:)


Nie chcąc zaśmiecac głównej strony mam pytanie 2.
Co może być powodem nie zawsze działającego tempomatu?
Raz działa idealnie ale czasem podczas jazdy potrafi sam ,,odpuscic"
Drugi raz w ogóle nie chce załączyć. Nie znalazłem zależności, czy zimny, ciepły, po ponownym rozruchu itp.
Może to wina jakiś wrednych kabelków???
Podobna sprawa jest z termometrem, raz pokazuje bardzo wyraźnie,
lecz czasami świeci z małym kontrastem, lub wcale. :x

Jeśli to pomoże:
-E300D 1994 kombi automat
- WDB1241911F287972

Pomożecie? [zlosnik]

Autor:  bary123ce [ pt mar 05, 2010 11:01 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Co może być powodem nie zawsze działającego tempomatu?

Najczęściej zimne luty w sterowniku - aluminiowa puszka schowana nad nogami kierowcy.

Autor:  Gerri [ sob mar 06, 2010 9:40 am ]
Tytuł:  Re: Pali bezpiecznik nr1 po odpalaniu na kablach(+problem te

skorpion986 pisze:
Wsadzany był bezpiecznik 25A, tak jak jest napisane na kracie na obudowie skrzynki.

Coś cyganisz - na tą pozycję nie był nigdy dedykowany tak mocny bezpiecznik! (zrozumiałem, że chodzi o bezpiecznik w głównej skrzynce bezpieczników)
skorpion986 pisze:
-brak podświetlenia konsoli środkowej

Sprawdź "czerwony bezpiecznik" za licznikiem
skorpion986 pisze:
-nie działa ogrzewanie tylnej szyby,

Co znaczy "nie działa"? Nie świeci kontrolka czy nie grzeje szyba? Podmień na próbę przekaźnik zespolony.
skorpion986 pisze:
-non stop pali się ,,rezerwa" wskazówka paliwa jest na max. na każdym biegu, ale na R spada na zero

Co znaczy "na R"? Jeżeli "na wstecznym biegu" to sprawdź masę na tylnym lewym nadkolu (tam gdzie masa anteny) - może być rozkręcone.

Autor:  skorpion986 [ sob mar 06, 2010 5:17 pm ]
Tytuł:  Re: Pali bezpiecznik nr1 po odpalaniu na kablach(+problem te

Może mój opis nie jest precyzyjny, ale żaden ze mnie mechanik [oczko]
Gerri, na Twoje pytania odpowiem popołudniu- teraz nie mam auta.
(R-bieg wsteczny oczywiście)

Nie dodałem na wstępie, że wszystkie funkcje działały idealnie przed paleniem na kable(oprócz tempomatu i termometru). <br>Dodano po 5 godzinach. 46 minutach.:<br>
Gerri pisze:
skorpion986 pisze:
Wsadzany był bezpiecznik 25A, tak jak jest napisane na kracie na obudowie skrzynki.

Coś cyganisz - na tą pozycję nie był nigdy dedykowany tak mocny bezpiecznik! (zrozumiałem, że chodzi o bezpiecznik w głównej skrzynce bezpieczników)

Pomyliłem się przy pisaniu-zakładaliśmy 16A, czyli taki jaki ma byc

Gerri pisze:
skorpion986 pisze:
-brak podświetlenia konsoli środkowej

Sprawdź "czerwony bezpiecznik" za licznikiem

Jak się do niego dostać? Czytałem, że trzeba wyjąc licznik, ale w jaki sposób?
Gerri pisze:
skorpion986 pisze:
-nie działa ogrzewanie tylnej szyby,

Co znaczy "nie działa"? Nie świeci kontrolka czy nie grzeje szyba? Podmień na próbę przekaźnik zespolony.

Nie grzeje i nie świeci, wcześniej działało..
Gerri pisze:
skorpion986 pisze:
-non stop pali się ,,rezerwa" wskazówka paliwa jest na max. na każdym biegu, ale na R spada na zero

Co znaczy "na R"? Jeżeli "na wstecznym biegu" to sprawdź masę na tylnym lewym nadkolu (tam gdzie masa anteny) - może być rozkręcone.

Wcześniej wskaźnik działał poprawnie, raczej nie jest to wina odkręconej masy.

Tak sobie teraz myślę, że wszystkie te elementy muszą być jakoś powiązane w jednym miejscu, ten element pewnie niedomaga i nie działa mi pół auta :roll:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/