MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jak wyregulować szyby boczne w CL W140?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47389
Strona 1 z 1

Autor:  Lawyer72 [ śr mar 10, 2010 11:30 am ]
Tytuł:  Jak wyregulować szyby boczne w CL W140?

Skoro temat znaczków jest zamknięty, mam tym razem CZYSTO TECHNICZNE pytanie do znających temat.
Otóż w czasie szybszej jazdy, gdzieś tak od 120 km/h słyszę lekki świst gdzieś spomiędzy bocznych szyb.
Jak to sie reguluje ? Podejrzewam, że spowodowane jest to tym, że poprzedni właściciel za mocno trzaskał drzwiami a być może kiedyś usiłował zamknąć drzwi gdy akumulator był wyładowany i nie zadziałało odsuwanie szyb w dół przy otwartych drzwiach i ciśnienie jakoś odgięło szybę ? Czy to może miec związek z dociaganiem pneumatycznym drzwi ?

Nie za bardzo chce mi sie angażowac serwis autoryzowany do takiej pierdółki.
I proszę, skupmy się na stronie merytorycznej zagadnienia.

Autor:  pepe [ śr mar 10, 2010 12:49 pm ]
Tytuł: 

Wg mojej wiedzy, czysto technicznie...
...wydaje mi sie, ze nawet dosc trudno jest zamknac drzwi bez opuszczania szyby i/lub dociągania (z powodu ciśnień wewnątrz samochodu); ja (sedan) musze naprawde dośc mocno trzasnąć jesli chciałbym zamknąc jedyne otwarte drzwi przy odłaczonym akum. (gdyby nie działało dociaganie); łatwo zatrzaskuja się oczywiście na pierwszy stopień (i wtedy powinny się dociągać), ale całkowite zamknięcie to jest kłopot.

Poza tym kiedys mówiono mi, że jesli ułożenie szyba-uszczelka trwa przez lata, to np regulacja przy drzwaich (jakies zdjęcie drzwi na chwile, pokręcenie srubami) zaburza ten układ i mogą byc takie świsty - bo już nigdy ułozenie szyba-uszczelka nie bedzie takie samo.

A może tez np tylna szyba nie do końca przylega jak powinna i zmieniony jest przebieg uszczelki?

Autor:  Lawyer72 [ śr mar 10, 2010 1:02 pm ]
Tytuł: 

pepe pisze:
Wg mojej wiedzy, czysto technicznie...
...wydaje mi sie, ze nawet dosc trudno jest zamknac drzwi bez opuszczania szyby i/lub dociągania (z powodu ciśnień wewnątrz samochodu); ja (sedan) musze naprawde dośc mocno trzasnąć jesli chciałbym zamknąc jedyne otwarte drzwi przy odłaczonym akum. (gdyby nie działało dociaganie); łatwo zatrzaskuja się oczywiście na pierwszy stopień (i wtedy powinny się dociągać), ale całkowite zamknięcie to jest kłopot.

Poza tym kiedys mówiono mi, że jesli ułożenie szyba-uszczelka trwa przez lata, to np regulacja przy drzwaich (jakies zdjęcie drzwi na chwile, pokręcenie srubami) zaburza ten układ i mogą byc takie świsty - bo już nigdy ułozenie szyba-uszczelka nie bedzie takie samo.

A może tez np tylna szyba nie do końca przylega jak powinna i zmieniony jest przebieg uszczelki?


Dziękuję za informację ale co powinieniem konkretnie zrobić ? Grzebać przy tym, czy po prostu zapomnieć i sie przyzwyczaić ?

Autor:  pepe [ śr mar 10, 2010 1:55 pm ]
Tytuł: 

nie znam się - ale chyba grzebanie bez zmian uszczelek i bez dokładniego dopasowania do nich położenia szyby nic nie da.
najwyżej może przypadkowo...(?)

Autor:  bary123ce [ śr mar 10, 2010 2:10 pm ]
Tytuł: 

polej wodą styk szyby z uszczelką i szukaj przecieku. Dokładnie się przyjrzyj i wtedy kombinuj gdzie jest szpara. Nie ma co regulować na oko, skoro nie wiadomo gdzie jest nieszczelność. ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/