MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jak wyregulować szyby boczne w CL W140? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47389 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Lawyer72 [ śr mar 10, 2010 11:30 am ] |
Tytuł: | Jak wyregulować szyby boczne w CL W140? |
Skoro temat znaczków jest zamknięty, mam tym razem CZYSTO TECHNICZNE pytanie do znających temat. Otóż w czasie szybszej jazdy, gdzieś tak od 120 km/h słyszę lekki świst gdzieś spomiędzy bocznych szyb. Jak to sie reguluje ? Podejrzewam, że spowodowane jest to tym, że poprzedni właściciel za mocno trzaskał drzwiami a być może kiedyś usiłował zamknąć drzwi gdy akumulator był wyładowany i nie zadziałało odsuwanie szyb w dół przy otwartych drzwiach i ciśnienie jakoś odgięło szybę ? Czy to może miec związek z dociaganiem pneumatycznym drzwi ? Nie za bardzo chce mi sie angażowac serwis autoryzowany do takiej pierdółki. I proszę, skupmy się na stronie merytorycznej zagadnienia. |
Autor: | pepe [ śr mar 10, 2010 12:49 pm ] |
Tytuł: | |
Wg mojej wiedzy, czysto technicznie... ...wydaje mi sie, ze nawet dosc trudno jest zamknac drzwi bez opuszczania szyby i/lub dociągania (z powodu ciśnień wewnątrz samochodu); ja (sedan) musze naprawde dośc mocno trzasnąć jesli chciałbym zamknąc jedyne otwarte drzwi przy odłaczonym akum. (gdyby nie działało dociaganie); łatwo zatrzaskuja się oczywiście na pierwszy stopień (i wtedy powinny się dociągać), ale całkowite zamknięcie to jest kłopot. Poza tym kiedys mówiono mi, że jesli ułożenie szyba-uszczelka trwa przez lata, to np regulacja przy drzwaich (jakies zdjęcie drzwi na chwile, pokręcenie srubami) zaburza ten układ i mogą byc takie świsty - bo już nigdy ułozenie szyba-uszczelka nie bedzie takie samo. A może tez np tylna szyba nie do końca przylega jak powinna i zmieniony jest przebieg uszczelki? |
Autor: | Lawyer72 [ śr mar 10, 2010 1:02 pm ] |
Tytuł: | |
pepe pisze: Wg mojej wiedzy, czysto technicznie...
...wydaje mi sie, ze nawet dosc trudno jest zamknac drzwi bez opuszczania szyby i/lub dociągania (z powodu ciśnień wewnątrz samochodu); ja (sedan) musze naprawde dośc mocno trzasnąć jesli chciałbym zamknąc jedyne otwarte drzwi przy odłaczonym akum. (gdyby nie działało dociaganie); łatwo zatrzaskuja się oczywiście na pierwszy stopień (i wtedy powinny się dociągać), ale całkowite zamknięcie to jest kłopot. Poza tym kiedys mówiono mi, że jesli ułożenie szyba-uszczelka trwa przez lata, to np regulacja przy drzwaich (jakies zdjęcie drzwi na chwile, pokręcenie srubami) zaburza ten układ i mogą byc takie świsty - bo już nigdy ułozenie szyba-uszczelka nie bedzie takie samo. A może tez np tylna szyba nie do końca przylega jak powinna i zmieniony jest przebieg uszczelki? Dziękuję za informację ale co powinieniem konkretnie zrobić ? Grzebać przy tym, czy po prostu zapomnieć i sie przyzwyczaić ? |
Autor: | pepe [ śr mar 10, 2010 1:55 pm ] |
Tytuł: | |
nie znam się - ale chyba grzebanie bez zmian uszczelek i bez dokładniego dopasowania do nich położenia szyby nic nie da. najwyżej może przypadkowo...(?) |
Autor: | bary123ce [ śr mar 10, 2010 2:10 pm ] |
Tytuł: | |
polej wodą styk szyby z uszczelką i szukaj przecieku. Dokładnie się przyjrzyj i wtedy kombinuj gdzie jest szpara. Nie ma co regulować na oko, skoro nie wiadomo gdzie jest nieszczelność. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |