MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 10, 2010 3:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Witam, jak w temacie. Byłem dzisiaj u dobrego mechanika od wtrysku V8 i mam kilka palących problemów.

Są trzy elementy do wymainy.
1 przekaźnik z okolicy nóg pasażera - da się spisac nr i załatwić zamienny element

2 regulator wplnych obrotów to ten element widoczny z góry - są numery wiec też nie ma problemów z zakupem innego sprawnego.

3 i tu właśnie jest problem pewnie wytarte ze starośći i z przebiegu. Nazywają go "Regulator ew. nastawnik biegu jałowego". Jak potrzymasz ręką cięgno do góry obroty silnika spadają na ok 800 a jak tylko puści się to leca na ok 1400/1500
czy ktoś może mi wyjaśnic co takiego trzeba wymienić lub podac nr z w/w elementu zeby wiedziec co trzeba dokupić.
żeby to zdemontować /wymienic trzeba wyciągac cały rozdzielacz.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 6:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Paweł-Sec pisze:
i tu właśnie jest problem pewnie wytarte ze starośći i z przebiegu. Nazywają go "Regulator ew. nastawnik biegu jałowego". Jak potrzymasz ręką cięgno do góry obroty silnika spadają na ok 800 a jak tylko puści się to leca na ok 1400/1500

jakie cięgno?

Obrazek
nastawnik to ta tuba pod cyfrą 3

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 6:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
to pod 3 też nadaje się do wymiany, ale to o co pytam jest zamontowane gdzies pod rozdzielaczem.

Jak pociągne to co zaznaczyłem jako "5" do góry silnik schodzi na 800 obrotów a jak puszcze leci na 1400/1500

http://w.fotka.pl/f022613174.jpg

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 8:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 27, 2007 4:05 pm
Posty: 48
Lokalizacja: trójmiasto
Paweł-Sec pisze:
to pod 3 też nadaje się do wymiany, ale to o co pytam jest zamontowane gdzies pod rozdzielaczem.

Jak pociągne to co zaznaczyłem jako "5" do góry silnik schodzi na 800 obrotów a jak puszcze leci na 1400/1500

http://w.fotka.pl/f022613174.jpg
miałem ten sam problem, mechanik z Piastowa naprawił mi to ze dwa lata temu i działa to do dzisiaj. z tego co pamiętam był tam mikrowyłącznik który mechanik rozebrał, wyczyścił z powrotem złożył. poza tym mam silnik w którym ta część chyba jest


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 9:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Paweł-Sec pisze:
to o co pytam jest zamontowane gdzies pod rozdzielaczem.

czyli przepustnica i mikrowyłącznik wolnych obrotów jak pisał kolega wyżej...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 10:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
spróbuj na wyczepionych cięgnach od gazu i tempomatu,zrzuć je z przegubów kulistych i zobacz czy jest jakaś różnica w pracy silnika, może przycina się któreś z cięgien, jeśli nie będzie różnicy to trzeba sprawdzić mikrowłącznik na przepustnicy,przy wtryskiwaczu rozruchowym ( tym dodatkowym )jest wtyczka z trzema pinami ,multimetrem można sprawdzić czy czujnik działa ,powinien wskazywać przejscie lub brak sygnału

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 7:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Witam. Tak jak pisałem przekażnik juz załatwiłem od znajomego, będe go miał jutro.
Co do regulatora wolnych szukam dobrego ale są pewne szanse ze znajdzie się też i on.
A ten trzeci element o którym mówimy nie jest jeszcze na maxa zajechany i po wymianie tych dwóch elementów może zacząć działać a jeżeli nie to trzeba będzie dzwignąć rozdzielacz paliwa i naprawić lub ew. wymienić ten element.

Jest to dostępne przez serwis nowe czy znająć życie z całym rozdzielaczem.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 7:45 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
żeby dostać sie do czujika przepustnicy musisz odkrecić wszystkie przewody paliwowe od rozdzielacza ,poluzować opaskę na kaloszu i podnieść cały wtrysk do góry,ale najpierw sprawdz tak jak pisałem ,czy czujnik jest dobry bo szkoda roboty !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 7:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
zamienie te dwa elementy na inne o których pisałem jak się nic nie poprawi będzie trzeba kręcić nizej , ale oczywiście tak jak piszesz sprawdze miernikiem.

Jeszcze mam pytanie za co odpowida ten czarny przkażnik z nóg pasażera.

nr. 006 545 84 32

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 8:03 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
jest to tzw . komputer KE

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 12, 2010 2:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Witam. Wymieniłem dzisiaj ten cały komputer/przekaźnik z okolic nóg pasażera i kapa nic to nie pomogło nadal trzyma obroty w okolicy 1400. czy wypadałoby teraz zająć się silniczkiem krokowym - podmienić na inny ?
Lub może jakoś da się go oszukać zeby trzymał poprawnie obroty silnik.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 13, 2010 9:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
samo zdjęcie wtyczki z tego zaworu wolnych powoduje podniesienie obrotów -jeśli Ci się zaciął to jest szansa że to przyczyna...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 13, 2010 9:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Witajcie. Temat obrotów został znaleziony dzięki koledze Czarek12 wina była w komputerze.
Komputer został zamieniony na inny i wszystko wróciło do normy.

Wielkie dzieki za pomoc dla Czarka12

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl