MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Regulator (nastawnik) biegu jałowego
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47396
Strona 1 z 1

Autor:  Paweł-Sec [ śr mar 10, 2010 3:53 pm ]
Tytuł:  Regulator (nastawnik) biegu jałowego

Witam, jak w temacie. Byłem dzisiaj u dobrego mechanika od wtrysku V8 i mam kilka palących problemów.

Są trzy elementy do wymainy.
1 przekaźnik z okolicy nóg pasażera - da się spisac nr i załatwić zamienny element

2 regulator wplnych obrotów to ten element widoczny z góry - są numery wiec też nie ma problemów z zakupem innego sprawnego.

3 i tu właśnie jest problem pewnie wytarte ze starośći i z przebiegu. Nazywają go "Regulator ew. nastawnik biegu jałowego". Jak potrzymasz ręką cięgno do góry obroty silnika spadają na ok 800 a jak tylko puści się to leca na ok 1400/1500
czy ktoś może mi wyjaśnic co takiego trzeba wymienić lub podac nr z w/w elementu zeby wiedziec co trzeba dokupić.
żeby to zdemontować /wymienic trzeba wyciągac cały rozdzielacz.

Autor:  Janfocus [ śr mar 10, 2010 6:08 pm ]
Tytuł: 

Paweł-Sec pisze:
i tu właśnie jest problem pewnie wytarte ze starośći i z przebiegu. Nazywają go "Regulator ew. nastawnik biegu jałowego". Jak potrzymasz ręką cięgno do góry obroty silnika spadają na ok 800 a jak tylko puści się to leca na ok 1400/1500

jakie cięgno?

Obrazek
nastawnik to ta tuba pod cyfrą 3

Autor:  Paweł-Sec [ śr mar 10, 2010 6:23 pm ]
Tytuł: 

to pod 3 też nadaje się do wymiany, ale to o co pytam jest zamontowane gdzies pod rozdzielaczem.

Jak pociągne to co zaznaczyłem jako "5" do góry silnik schodzi na 800 obrotów a jak puszcze leci na 1400/1500

http://w.fotka.pl/f022613174.jpg

Autor:  george [ śr mar 10, 2010 8:59 pm ]
Tytuł: 

Paweł-Sec pisze:
to pod 3 też nadaje się do wymiany, ale to o co pytam jest zamontowane gdzies pod rozdzielaczem.

Jak pociągne to co zaznaczyłem jako "5" do góry silnik schodzi na 800 obrotów a jak puszcze leci na 1400/1500

http://w.fotka.pl/f022613174.jpg
miałem ten sam problem, mechanik z Piastowa naprawił mi to ze dwa lata temu i działa to do dzisiaj. z tego co pamiętam był tam mikrowyłącznik który mechanik rozebrał, wyczyścił z powrotem złożył. poza tym mam silnik w którym ta część chyba jest

Autor:  Janfocus [ śr mar 10, 2010 9:40 pm ]
Tytuł: 

Paweł-Sec pisze:
to o co pytam jest zamontowane gdzies pod rozdzielaczem.

czyli przepustnica i mikrowyłącznik wolnych obrotów jak pisał kolega wyżej...

Autor:  czarek12 [ śr mar 10, 2010 10:51 pm ]
Tytuł: 

spróbuj na wyczepionych cięgnach od gazu i tempomatu,zrzuć je z przegubów kulistych i zobacz czy jest jakaś różnica w pracy silnika, może przycina się któreś z cięgien, jeśli nie będzie różnicy to trzeba sprawdzić mikrowłącznik na przepustnicy,przy wtryskiwaczu rozruchowym ( tym dodatkowym )jest wtyczka z trzema pinami ,multimetrem można sprawdzić czy czujnik działa ,powinien wskazywać przejscie lub brak sygnału

Autor:  Paweł-Sec [ czw mar 11, 2010 7:30 am ]
Tytuł: 

Witam. Tak jak pisałem przekażnik juz załatwiłem od znajomego, będe go miał jutro.
Co do regulatora wolnych szukam dobrego ale są pewne szanse ze znajdzie się też i on.
A ten trzeci element o którym mówimy nie jest jeszcze na maxa zajechany i po wymianie tych dwóch elementów może zacząć działać a jeżeli nie to trzeba będzie dzwignąć rozdzielacz paliwa i naprawić lub ew. wymienić ten element.

Jest to dostępne przez serwis nowe czy znająć życie z całym rozdzielaczem.

Autor:  czarek12 [ czw mar 11, 2010 7:45 am ]
Tytuł: 

żeby dostać sie do czujika przepustnicy musisz odkrecić wszystkie przewody paliwowe od rozdzielacza ,poluzować opaskę na kaloszu i podnieść cały wtrysk do góry,ale najpierw sprawdz tak jak pisałem ,czy czujnik jest dobry bo szkoda roboty !

Autor:  Paweł-Sec [ czw mar 11, 2010 7:48 am ]
Tytuł: 

zamienie te dwa elementy na inne o których pisałem jak się nic nie poprawi będzie trzeba kręcić nizej , ale oczywiście tak jak piszesz sprawdze miernikiem.

Jeszcze mam pytanie za co odpowida ten czarny przkażnik z nóg pasażera.

nr. 006 545 84 32

Autor:  czarek12 [ czw mar 11, 2010 8:03 am ]
Tytuł: 

jest to tzw . komputer KE

Autor:  Paweł-Sec [ pt mar 12, 2010 2:53 pm ]
Tytuł: 

Witam. Wymieniłem dzisiaj ten cały komputer/przekaźnik z okolic nóg pasażera i kapa nic to nie pomogło nadal trzyma obroty w okolicy 1400. czy wypadałoby teraz zająć się silniczkiem krokowym - podmienić na inny ?
Lub może jakoś da się go oszukać zeby trzymał poprawnie obroty silnik.

Autor:  Janfocus [ sob mar 13, 2010 9:31 pm ]
Tytuł: 

samo zdjęcie wtyczki z tego zaworu wolnych powoduje podniesienie obrotów -jeśli Ci się zaciął to jest szansa że to przyczyna...

Autor:  Paweł-Sec [ sob mar 13, 2010 9:54 pm ]
Tytuł: 

Witajcie. Temat obrotów został znaleziony dzięki koledze Czarek12 wina była w komputerze.
Komputer został zamieniony na inny i wszystko wróciło do normy.

Wielkie dzieki za pomoc dla Czarka12

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/