MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 10, 2010 5:33 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 06, 2010 2:34 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Błonie
Witam,
Doczekałem się i w końcu mogę sobie pozwolić na zakup wymarzonego w124 CE. Miałem w życiu 2x w124 sedan i zakochałem się w nich. Teraz aktualnie bawiłem się w123 (a propos może ktoś chce [zlosnikz] ). Problem polega na tym że bawiłem się tylko słabo wyposażonymi ropniakami a teraz chcę full opcje w benzynie z LPG i tu pytanie: gdzie CE ma słabe punkty? Sedana bym rozpracował ale CE już jakoś "za wysokie progi". Mam znajomego speca który lubuje się w SEC-ach i on powiedział że nie ma się czego bać oprócz silnika 3.2. Czy te wszechobecne przeszczepy (2.O benz. i jakieś diesle) są bardzo ryzykowne (nie jestem maniakiem szybkości a wole spokojnie jeździć na stację).


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 7:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Jeżeli chcesz mieć LPG to bierz TYLKO auta z silnikami z elektronicznym wtryskiem ,czyli 2.0 16V ,2.2 ,3.2.
Osobiscie radziłbym silnik 2,2 16V jako najlepszy kompromis ,w miarę dobre osiagi przy umiarkowanym spalaniu.
Te 3 silniki występowały w budzie jeszcze przed liftem (od 9.1992 -7.1993) oraz po lifcie budy (od 7.1993) .Jeśli chodzi o wybór przed fiftem czy po to jest to kwestia tylko gustu ,wielkich zmian nie ma.

Co to cześci specyficznych dla coupe to nie ma tu jakich większych wpadek ,lubią się popsuć podajniki pasów ,często drzwi się cięzko domykają ,nie działa blokowanie oparć foteli.Jednak nie są to jakieś wielkie problemy.Części karoseryjne wystepujace tylko w coupe są dostępne w używce .Drzwi to koszt 200-300zł ,tylni błotnik 300-400zł .Cały przód do słupka A jest taki sam jak w sedanie ,wiec nie ma problemu.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 7:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
C124 to piekne auto o ile jest zachowane w oryginalnym stanie.Ja osobiscie szukalbym modelu 300CE(ew.320CE), R6, wspaniala kultura pracy i odpowiednio 180 i 220KM lub jako auto na codzien 220CE. Bez gazu mozna przezyc z tym motorem , bo spali "najrozsadniej" ze wszystkich C124 i moc 150KM jest wystarczajaca.

Cytuj:
Jeśli chodzi o wybór przed fiftem czy po to jest to kwestia tylko gustu ,wielkich zmian nie ma.


Oprocz tego ze E-klasa zdecydowanie szybciej gnije.[szalone]
Dla mnie sie liczy tez stan tylnej szyby, ktora czesto dostaje tzw."mleka" i nie podoba mi sie to w ogole.
A tak poza tym to wszystko prawie jak w nornalnej taksowce [oczko]

Powodzenia w zakupach.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 7:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
każde CE w dobrym stanie usatysfakcjonuje Cię bo ma swój klimacik mimo że to już ,,plastik,, :P :)
Gdybym jeszcze raz miał szukać wybrał bym mimo wszystko 3.2 ewentualnie 3.0 ale tu już uważnie przyglądał bym się stanowi silnika bo remonty drogie (jak każdego 6 garowca).
Ja użytkuję z zadowoleniem 2.3 i jest wszystko w najlepszym porządku. Chciałbym jednak 3.2 bo mimo że silnik większy to w spalaniu niewielka różnica za to w mocy spooora.

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 8:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
aegm pisze:
jako auto na codzien 220CE. Bez gazu mozna przezyc z tym motorem , bo spali "najrozsadniej" ze wszystkich C124 i moc 150KM jest wystarczajaca.

Oprocz tego ze E-klasa zdecydowanie szybciej gnije.[szalone]
Dla mnie sie liczy tez stan tylnej szyby, ktora czesto dostaje tzw."mleka" i nie podoba mi sie to w ogole.
A tak poza tym to wszystko prawie jak w nornalnej taksowce [oczko]



Miałem 200 CE w manualu i muszę powiedzieć że mocy brakuje.
Obecnie użytkuje 220 CE w automacie - moc jest, choć to jeszcze nie to, ale rozsądek wziął za wygraną - miało być 320 :)

Jak kolega wyżej napisał - tylna szyba praktycznie w większości modeli jest do wymiany.

Co do gnicia E classe - nie zauważyłem tego w 2 swoich coupe!

Mnóstwo części pasuje od sedana. Świetne auto - polecam! <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
kruszyn pisze:
Chciałbym jednak 3.2 bo mimo że silnik większy to w spalaniu niewielka różnica za to w mocy spooora.


Mój znajomy użytkuje takowe, spalanie na mieście do 17 L przy ciężkiej nodze - ale za to wrażenia murowane!

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 10:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Skoro piszesz, że nie jeździsz szybko to 2,2 motorek mający 150 koników ci wystarczy, spala naprawdę niewiele (ja ostatnio byłem w szoku 940 km na liczniku, a weszło tylko 59,89 litra, ale przez ostatnie dwa miesiące nie jeździłem szybciej jak 60 km/h [zlosnik]). Obowiązkowo jazda próbna, z kimś kto nie będzie zauroczony coupetą, bo to auto w drzwiach nie ma ramek i jeśli miało dzwona i zostało źle naprawione będzie szumiało, bardzo ciężko wyregulować drzwi. Tylna szyba koszt około 1500 zł i nie kupuj podróbek (kolega miał mi załatwić, ale sam już ich nie sprowadza bo kilka wymieniał po prostu pękały w trakcie jazdy), przednia nawet około 200 zł NORDGLAS-tu tragedii nie ma. Wydech też jest inny niż w sedanie, więc zwróć uwagę.
Moja coupe jest po lifcie i dodatkowo ze Szwecji więc mała kilka kwiatków: na dachu -bo ktoś źle wymienił szybę, na przednim lewym błotniku, i pod cyrklami (masz cyrkle - masz rdze takie panuje tu przekonanie i chyba się sprawdza), ale blachy ma grube więc idzie wszystko naprawić.

A ogólnie auto bardzo przyjemne rewelacyjnie się prowadzi i właśnie koledzy z tego forum doradzili mi aby kupić 2,2 i powiem że nie żałuje za co jestem im wdzięczny. Na razie gazu nie montuje -pali mniej jak mój poprzedni golf 1,4 III generacji.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 10:29 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 06, 2010 2:34 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Błonie
Dzięki wielkie. To jak w123 zniknie z podwórka to zacznę oglądać jakieś sztuki. Nie robię tego wcześniej bo jak patrze na lokalizację sprzedających to wiem że nie będe tego robił na raty - zbiorę ekipę "znawców" [zlosnikz]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl