MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wersja CE - Czego szukać przy kupnie.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47400
Strona 1 z 1

Autor:  Marcin5515 [ śr mar 10, 2010 5:33 pm ]
Tytuł:  Wersja CE - Czego szukać przy kupnie.

Witam,
Doczekałem się i w końcu mogę sobie pozwolić na zakup wymarzonego w124 CE. Miałem w życiu 2x w124 sedan i zakochałem się w nich. Teraz aktualnie bawiłem się w123 (a propos może ktoś chce [zlosnikz] ). Problem polega na tym że bawiłem się tylko słabo wyposażonymi ropniakami a teraz chcę full opcje w benzynie z LPG i tu pytanie: gdzie CE ma słabe punkty? Sedana bym rozpracował ale CE już jakoś "za wysokie progi". Mam znajomego speca który lubuje się w SEC-ach i on powiedział że nie ma się czego bać oprócz silnika 3.2. Czy te wszechobecne przeszczepy (2.O benz. i jakieś diesle) są bardzo ryzykowne (nie jestem maniakiem szybkości a wole spokojnie jeździć na stację).

Autor:  VALENTINE123 [ śr mar 10, 2010 7:18 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli chcesz mieć LPG to bierz TYLKO auta z silnikami z elektronicznym wtryskiem ,czyli 2.0 16V ,2.2 ,3.2.
Osobiscie radziłbym silnik 2,2 16V jako najlepszy kompromis ,w miarę dobre osiagi przy umiarkowanym spalaniu.
Te 3 silniki występowały w budzie jeszcze przed liftem (od 9.1992 -7.1993) oraz po lifcie budy (od 7.1993) .Jeśli chodzi o wybór przed fiftem czy po to jest to kwestia tylko gustu ,wielkich zmian nie ma.

Co to cześci specyficznych dla coupe to nie ma tu jakich większych wpadek ,lubią się popsuć podajniki pasów ,często drzwi się cięzko domykają ,nie działa blokowanie oparć foteli.Jednak nie są to jakieś wielkie problemy.Części karoseryjne wystepujace tylko w coupe są dostępne w używce .Drzwi to koszt 200-300zł ,tylni błotnik 300-400zł .Cały przód do słupka A jest taki sam jak w sedanie ,wiec nie ma problemu.

Autor:  aegm [ śr mar 10, 2010 7:37 pm ]
Tytuł: 

C124 to piekne auto o ile jest zachowane w oryginalnym stanie.Ja osobiscie szukalbym modelu 300CE(ew.320CE), R6, wspaniala kultura pracy i odpowiednio 180 i 220KM lub jako auto na codzien 220CE. Bez gazu mozna przezyc z tym motorem , bo spali "najrozsadniej" ze wszystkich C124 i moc 150KM jest wystarczajaca.

Cytuj:
Jeśli chodzi o wybór przed fiftem czy po to jest to kwestia tylko gustu ,wielkich zmian nie ma.


Oprocz tego ze E-klasa zdecydowanie szybciej gnije.[szalone]
Dla mnie sie liczy tez stan tylnej szyby, ktora czesto dostaje tzw."mleka" i nie podoba mi sie to w ogole.
A tak poza tym to wszystko prawie jak w nornalnej taksowce [oczko]

Powodzenia w zakupach.

Autor:  kruszyn [ śr mar 10, 2010 7:51 pm ]
Tytuł: 

każde CE w dobrym stanie usatysfakcjonuje Cię bo ma swój klimacik mimo że to już ,,plastik,, :P :)
Gdybym jeszcze raz miał szukać wybrał bym mimo wszystko 3.2 ewentualnie 3.0 ale tu już uważnie przyglądał bym się stanowi silnika bo remonty drogie (jak każdego 6 garowca).
Ja użytkuję z zadowoleniem 2.3 i jest wszystko w najlepszym porządku. Chciałbym jednak 3.2 bo mimo że silnik większy to w spalaniu niewielka różnica za to w mocy spooora.

Autor:  grzesiekwie [ śr mar 10, 2010 8:31 pm ]
Tytuł: 

aegm pisze:
jako auto na codzien 220CE. Bez gazu mozna przezyc z tym motorem , bo spali "najrozsadniej" ze wszystkich C124 i moc 150KM jest wystarczajaca.

Oprocz tego ze E-klasa zdecydowanie szybciej gnije.[szalone]
Dla mnie sie liczy tez stan tylnej szyby, ktora czesto dostaje tzw."mleka" i nie podoba mi sie to w ogole.
A tak poza tym to wszystko prawie jak w nornalnej taksowce [oczko]



Miałem 200 CE w manualu i muszę powiedzieć że mocy brakuje.
Obecnie użytkuje 220 CE w automacie - moc jest, choć to jeszcze nie to, ale rozsądek wziął za wygraną - miało być 320 :)

Jak kolega wyżej napisał - tylna szyba praktycznie w większości modeli jest do wymiany.

Co do gnicia E classe - nie zauważyłem tego w 2 swoich coupe!

Mnóstwo części pasuje od sedana. Świetne auto - polecam! <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
kruszyn pisze:
Chciałbym jednak 3.2 bo mimo że silnik większy to w spalaniu niewielka różnica za to w mocy spooora.


Mój znajomy użytkuje takowe, spalanie na mieście do 17 L przy ciężkiej nodze - ale za to wrażenia murowane!

Autor:  Darius [ śr mar 10, 2010 10:05 pm ]
Tytuł: 

Skoro piszesz, że nie jeździsz szybko to 2,2 motorek mający 150 koników ci wystarczy, spala naprawdę niewiele (ja ostatnio byłem w szoku 940 km na liczniku, a weszło tylko 59,89 litra, ale przez ostatnie dwa miesiące nie jeździłem szybciej jak 60 km/h [zlosnik]). Obowiązkowo jazda próbna, z kimś kto nie będzie zauroczony coupetą, bo to auto w drzwiach nie ma ramek i jeśli miało dzwona i zostało źle naprawione będzie szumiało, bardzo ciężko wyregulować drzwi. Tylna szyba koszt około 1500 zł i nie kupuj podróbek (kolega miał mi załatwić, ale sam już ich nie sprowadza bo kilka wymieniał po prostu pękały w trakcie jazdy), przednia nawet około 200 zł NORDGLAS-tu tragedii nie ma. Wydech też jest inny niż w sedanie, więc zwróć uwagę.
Moja coupe jest po lifcie i dodatkowo ze Szwecji więc mała kilka kwiatków: na dachu -bo ktoś źle wymienił szybę, na przednim lewym błotniku, i pod cyrklami (masz cyrkle - masz rdze takie panuje tu przekonanie i chyba się sprawdza), ale blachy ma grube więc idzie wszystko naprawić.

A ogólnie auto bardzo przyjemne rewelacyjnie się prowadzi i właśnie koledzy z tego forum doradzili mi aby kupić 2,2 i powiem że nie żałuje za co jestem im wdzięczny. Na razie gazu nie montuje -pali mniej jak mój poprzedni golf 1,4 III generacji.

Autor:  Marcin5515 [ śr mar 10, 2010 10:29 pm ]
Tytuł: 

Dzięki wielkie. To jak w123 zniknie z podwórka to zacznę oglądać jakieś sztuki. Nie robię tego wcześniej bo jak patrze na lokalizację sprzedających to wiem że nie będe tego robił na raty - zbiorę ekipę "znawców" [zlosnikz]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/