MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Mercedes Benz S320 na LPG
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47620
Strona 1 z 2

Autor:  Greenspecial [ pt mar 19, 2010 6:31 pm ]
Tytuł:  Mercedes Benz S320 na LPG

Witam chciałbym się dowiedzieć jak wygląda eksploatacja Mercedes W140 320 na gaz LPG. Interesuje mnie również to jakie jest faktyczne spalanie oraz dowiedzieć się jak ten samochód radzi sobie w Gazie. Zawsze byłem byłem przeciwnikiem LPG ale ostatnio spotkały mnie problemy finansowe przez co jestem zmuszony zamienić S600 na coś tańszego w eksploatacji ale koniecznie musi to być W140. Chciałbym się dowiedzieć czy różnica w kosztach będzie aż tak duża i czy taka zmiana w ogóle będzie sensowna.

Autor:  czarek12 [ pt mar 19, 2010 7:12 pm ]
Tytuł: 

Kiedyś szukałem W 140 bo byłem zauroczony potęgą i linią, ale że to co oglądałem to wszystko straszne padaczki, to dałem sobie spokój i wróciłem do W 126, temat 140 nie jest mi obcy tak więc powiem tak,oczywiście w sprawie spalania LPG, motor 320 w stosunku do masy pojazdu to tak jakbys do VANA wsadził silnik od np. CC -700 ,jechać to to będzie ale spalanie LPG oscyluje w granicach 15-do góry , lepiej wziąć jakieś V8 np. 420-5.0 moc dużo większa ,spalanie nieznacznie większe od 17- do góry ,te 2-3 litry LPG to praktycznie żadna róznica-oszczedność, przynajmniej dla mnie !

Autor:  blackmilk [ pt mar 19, 2010 10:28 pm ]
Tytuł: 

wydaje mi sie ze sama zamiana z 600 na 500 przyniesie ci oszczednosci
co do 320 w gazie to odradzam - kumpel mial chyba z 2 lata
bralo to ile sie wlalo nic dzwnego bo jak sie chcialo jechac ta monstrualna buda to trza bylo sie zaprzec o kick down...

Autor:  Greenspecial [ ndz mar 21, 2010 1:39 pm ]
Tytuł: 

A ma ktoś S420 na LPG jak sobie radzi i jaka jest różnica między 420 a 500??

Autor:  czarek12 [ ndz mar 21, 2010 4:30 pm ]
Tytuł: 

Z tego co słyszałem, to żadna,spalanie praktycznie na tym samym poziomie,no i dużo zależy od kultury jazdy :lol:

Autor:  JarArt [ ndz mar 21, 2010 10:31 pm ]
Tytuł: 

czarek12 pisze:
Z tego co słyszałem, to żadna,spalanie praktycznie na tym samym poziomie,no i dużo zależy od kultury jazdy :lol:


Potwierdzam słowa kolegi.

U kumpla w 4,2 spalanie na poziomie 15 litrów gazu. U mnie w 5,0 podobnie. Przesiadanie się na 3,2 to raczej zwiększenie kosztów eksploatacyjnych. Z doświadczenia wiem że nie zawsze mniejszy silnik daje mniejsze spalanie... Gdybym ja miał się przesiąść to na 4,2 albo 5,0...
Weź tylko pod uwagę to, że teraz wiesz czym jeździsz a jak zmienisz auto to nie wiesz dokładnie na co trafisz i w rzeczywistości decyzja może pociągnąć jeszcze większe wydatki...

Autor:  Greenspecial [ pn mar 22, 2010 2:27 pm ]
Tytuł: 

Oglądał ktoś ten egzemplarz co nim powiecie??
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11840164

Autor:  leszek.k [ pn mar 22, 2010 7:23 pm ]
Tytuł: 

Witam tego mietka widziałem w tym komisie w październiku 2009 z tego wynika że nadal tam stoi stanu nie znam

Autor:  Maksio [ pn mar 22, 2010 10:30 pm ]
Tytuł: 

JarArt pisze:
Weź tylko pod uwagę to, że teraz wiesz czym jeździsz a jak zmienisz auto to nie wiesz dokładnie na co trafisz i w rzeczywistości decyzja może pociągnąć jeszcze większe wydatki...

dokładnie

należy pamiętać, że koszty eksploatacji to nie tylko paliwo: jak się trafi na ładnie zamaskowanego parcha (tfu tfu) to wydatki mogą polecieć w tysiącach przy takiej klasie auta... no ale z drugiej strony S600 to już kompletnie inna półka utrzymania auta- V12. Nie raz podkreślano na forum przepaść pomiędzy S500 i 600. Pierwsze może nawet służyć jako auto do codzienne jazdy, drugie: raczej okazjonalnie na weekendy, na zloty etc.
Poza tym koszty paliwa: kiedyś sam sprowokowałem dyskusję o kosztach przejechania 100km mercedesem w140 S500: koledzy z forum podają koszty około 50zł (przy sprawnie działającym gazie). Wynik jak na takie auto zadziwiający

Autor:  Greenspecial [ wt mar 23, 2010 12:39 am ]
Tytuł: 

Chyba jednak będę zmuszony zagazować moje S600 ale to znowu koszt ok 10 000zł a w ogóle jak taki silnik znosi gaz. Czy dobrym rozwiązaniem są 2 instalacje gazowe V6 połączone ze sobą??

Autor:  czarek12 [ wt mar 23, 2010 7:12 am ]
Tytuł: 

Trochę kolega przesadził z tym kosztem zagazowania V 12, sam ,jakieś 4 lata wstecz montowałem ( miałem własny zakład ) instalacje LPG ,wprawdzie W 140 nie robiłem ale BMW 750 -tak, koszt Bemy wyniósł wtedy dokładnie 7800 pln i byla to sekwencja ( sprawdzałem koszt w papierach-faktura),wczoraj dzwoniłem do kolegi co ma zakład i mówił mi o koszcie ok. 8000 pln ale on takich aut w tej chwili nie bieże do roboty,bo jak to powiedział ,jest z tym trochę zabawy żeby to dobrze zestroić a jest teraz dosyć obłożony robotą mniejszych kolegów :lol:

Autor:  Greenspecial [ sob mar 27, 2010 1:19 pm ]
Tytuł: 

Czy jest w ogóle sens zakładania instalacji do S600 czy koszta faktycznie aż tak spadną? Jaka jest różnica?A jak takie silniki V12 znoszą gaz?

Autor:  WojtekW [ sob mar 27, 2010 7:07 pm ]
Tytuł: 

Koszty paliwa w W140 to ostatnia rzecz na którą powinieneś zwracać uwagę. Popatrz na koszty obsługi i serwisu - w S600 wszytko jest naj... naj... naj... a jak się coś wysypie, to jest najdroższe. Smutna prawda.

Jak chcesz auto tanie w eksploatacji to rozglądnij się za W124 E220 w LPG - roczny koszt nadprogramowych wydatków to 1000-3000 zł. Przegląd po 15000 km kosztuje z materiałami 400-600 zł. Całkiem tanio

Autor:  Greenspecial [ pt kwie 02, 2010 6:05 pm ]
Tytuł: 

Wojtku jestem ciągłym użytkownikiem W140 S600 i wiem jakie są koszta jej serwisowania i koszty napraw [zlosnikz]. Ja skupiam się teraz jedynie na kosztach paliwa bo przy obecnym użytkowaniu spalam paliwa za równowartość mojego samochodu co mi strasznie nie odpowiada i chciałbym to zniwelować instalacją LPG .

Autor:  kokosz [ pt kwie 02, 2010 8:00 pm ]
Tytuł: 

Skoro duzo się przemieszczasz to może lepiej kupić 124 w dieslu np. od kolegi Kolarka a 140 pozostawić w garażu, koszt instalacji do S to połowa zakupu 124.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/