MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Mercedes Benz S320 na LPG https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47620 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Greenspecial [ pt mar 19, 2010 6:31 pm ] |
Tytuł: | Mercedes Benz S320 na LPG |
Witam chciałbym się dowiedzieć jak wygląda eksploatacja Mercedes W140 320 na gaz LPG. Interesuje mnie również to jakie jest faktyczne spalanie oraz dowiedzieć się jak ten samochód radzi sobie w Gazie. Zawsze byłem byłem przeciwnikiem LPG ale ostatnio spotkały mnie problemy finansowe przez co jestem zmuszony zamienić S600 na coś tańszego w eksploatacji ale koniecznie musi to być W140. Chciałbym się dowiedzieć czy różnica w kosztach będzie aż tak duża i czy taka zmiana w ogóle będzie sensowna. |
Autor: | czarek12 [ pt mar 19, 2010 7:12 pm ] |
Tytuł: | |
Kiedyś szukałem W 140 bo byłem zauroczony potęgą i linią, ale że to co oglądałem to wszystko straszne padaczki, to dałem sobie spokój i wróciłem do W 126, temat 140 nie jest mi obcy tak więc powiem tak,oczywiście w sprawie spalania LPG, motor 320 w stosunku do masy pojazdu to tak jakbys do VANA wsadził silnik od np. CC -700 ,jechać to to będzie ale spalanie LPG oscyluje w granicach 15-do góry , lepiej wziąć jakieś V8 np. 420-5.0 moc dużo większa ,spalanie nieznacznie większe od 17- do góry ,te 2-3 litry LPG to praktycznie żadna róznica-oszczedność, przynajmniej dla mnie ! |
Autor: | blackmilk [ pt mar 19, 2010 10:28 pm ] |
Tytuł: | |
wydaje mi sie ze sama zamiana z 600 na 500 przyniesie ci oszczednosci co do 320 w gazie to odradzam - kumpel mial chyba z 2 lata bralo to ile sie wlalo nic dzwnego bo jak sie chcialo jechac ta monstrualna buda to trza bylo sie zaprzec o kick down... |
Autor: | Greenspecial [ ndz mar 21, 2010 1:39 pm ] |
Tytuł: | |
A ma ktoś S420 na LPG jak sobie radzi i jaka jest różnica między 420 a 500?? |
Autor: | czarek12 [ ndz mar 21, 2010 4:30 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego co słyszałem, to żadna,spalanie praktycznie na tym samym poziomie,no i dużo zależy od kultury jazdy ![]() |
Autor: | JarArt [ ndz mar 21, 2010 10:31 pm ] |
Tytuł: | |
czarek12 pisze: Z tego co słyszałem, to żadna,spalanie praktycznie na tym samym poziomie,no i dużo zależy od kultury jazdy
![]() Potwierdzam słowa kolegi. U kumpla w 4,2 spalanie na poziomie 15 litrów gazu. U mnie w 5,0 podobnie. Przesiadanie się na 3,2 to raczej zwiększenie kosztów eksploatacyjnych. Z doświadczenia wiem że nie zawsze mniejszy silnik daje mniejsze spalanie... Gdybym ja miał się przesiąść to na 4,2 albo 5,0... Weź tylko pod uwagę to, że teraz wiesz czym jeździsz a jak zmienisz auto to nie wiesz dokładnie na co trafisz i w rzeczywistości decyzja może pociągnąć jeszcze większe wydatki... |
Autor: | Greenspecial [ pn mar 22, 2010 2:27 pm ] |
Tytuł: | |
Oglądał ktoś ten egzemplarz co nim powiecie?? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11840164 |
Autor: | leszek.k [ pn mar 22, 2010 7:23 pm ] |
Tytuł: | |
Witam tego mietka widziałem w tym komisie w październiku 2009 z tego wynika że nadal tam stoi stanu nie znam |
Autor: | Maksio [ pn mar 22, 2010 10:30 pm ] |
Tytuł: | |
JarArt pisze: Weź tylko pod uwagę to, że teraz wiesz czym jeździsz a jak zmienisz auto to nie wiesz dokładnie na co trafisz i w rzeczywistości decyzja może pociągnąć jeszcze większe wydatki...
dokładnie należy pamiętać, że koszty eksploatacji to nie tylko paliwo: jak się trafi na ładnie zamaskowanego parcha (tfu tfu) to wydatki mogą polecieć w tysiącach przy takiej klasie auta... no ale z drugiej strony S600 to już kompletnie inna półka utrzymania auta- V12. Nie raz podkreślano na forum przepaść pomiędzy S500 i 600. Pierwsze może nawet służyć jako auto do codzienne jazdy, drugie: raczej okazjonalnie na weekendy, na zloty etc. Poza tym koszty paliwa: kiedyś sam sprowokowałem dyskusję o kosztach przejechania 100km mercedesem w140 S500: koledzy z forum podają koszty około 50zł (przy sprawnie działającym gazie). Wynik jak na takie auto zadziwiający |
Autor: | Greenspecial [ wt mar 23, 2010 12:39 am ] |
Tytuł: | |
Chyba jednak będę zmuszony zagazować moje S600 ale to znowu koszt ok 10 000zł a w ogóle jak taki silnik znosi gaz. Czy dobrym rozwiązaniem są 2 instalacje gazowe V6 połączone ze sobą?? |
Autor: | czarek12 [ wt mar 23, 2010 7:12 am ] |
Tytuł: | |
Trochę kolega przesadził z tym kosztem zagazowania V 12, sam ,jakieś 4 lata wstecz montowałem ( miałem własny zakład ) instalacje LPG ,wprawdzie W 140 nie robiłem ale BMW 750 -tak, koszt Bemy wyniósł wtedy dokładnie 7800 pln i byla to sekwencja ( sprawdzałem koszt w papierach-faktura),wczoraj dzwoniłem do kolegi co ma zakład i mówił mi o koszcie ok. 8000 pln ale on takich aut w tej chwili nie bieże do roboty,bo jak to powiedział ,jest z tym trochę zabawy żeby to dobrze zestroić a jest teraz dosyć obłożony robotą mniejszych kolegów ![]() |
Autor: | Greenspecial [ sob mar 27, 2010 1:19 pm ] |
Tytuł: | |
Czy jest w ogóle sens zakładania instalacji do S600 czy koszta faktycznie aż tak spadną? Jaka jest różnica?A jak takie silniki V12 znoszą gaz? |
Autor: | WojtekW [ sob mar 27, 2010 7:07 pm ] |
Tytuł: | |
Koszty paliwa w W140 to ostatnia rzecz na którą powinieneś zwracać uwagę. Popatrz na koszty obsługi i serwisu - w S600 wszytko jest naj... naj... naj... a jak się coś wysypie, to jest najdroższe. Smutna prawda. Jak chcesz auto tanie w eksploatacji to rozglądnij się za W124 E220 w LPG - roczny koszt nadprogramowych wydatków to 1000-3000 zł. Przegląd po 15000 km kosztuje z materiałami 400-600 zł. Całkiem tanio |
Autor: | Greenspecial [ pt kwie 02, 2010 6:05 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtku jestem ciągłym użytkownikiem W140 S600 i wiem jakie są koszta jej serwisowania i koszty napraw ![]() |
Autor: | kokosz [ pt kwie 02, 2010 8:00 pm ] |
Tytuł: | |
Skoro duzo się przemieszczasz to może lepiej kupić 124 w dieslu np. od kolegi Kolarka a 140 pozostawić w garażu, koszt instalacji do S to połowa zakupu 124. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |