MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

(500 SEC) Automatyczna skrzynia biegów - pytania.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47621
Strona 1 z 1

Autor:  Paweł Sopot [ pt mar 19, 2010 6:40 pm ]
Tytuł:  (500 SEC) Automatyczna skrzynia biegów - pytania.

Witam. Auto jak w podpisie, mam kilka pytań odnośnie skrzyni automatycznej.
1. Jak doczytałem to skrzynia startuje z II biegu, więc pomiędzy zmianą z II biegu na III skrzynia się ślizga jak wciskam mocno gaz (obroty silnika rosną, bieg przerzuca dopiero po chwili), jednak jak umiejętnie operuję gazem to przerzuca bieg tak że tylko lekko wyczuwam zmianę. Aha na zmianie z III na IV bieg nie mam zastrzeżeń. Co to może być?
2. Skrzynia szczególnie przeciąga biegi gdy jest zimna (auto po nocy). Czytałem że skrzynia przeciąga biegi gdy auto jest nie rozgrzane - by rozgrzać katalizator ale ja nie mam katalizatora.
3.Czy tą skrzynię można jakoś wyregulować by nie odczuwać tego przeciągania?
4. Jak i czym wyregulować by skrzynia zmieniała wcześniej bieg - przy niższych obrotach silnika?
Olej w skrzyni wymieniany około 30 tyś. km. temu.

Autor:  Omen [ pt mar 19, 2010 6:52 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
2. Skrzynia szczególnie przeciąga biegi gdy jest zimna (auto po nocy). Czytałem że skrzynia przeciąga biegi gdy auto jest nie rozgrzane - by rozgrzać katalizator ale ja nie mam katalizatora.


Olej w skrzyni jest zimny, co wpływa na jej pracę. Z rana trzeba spokojnie przejechać kilka kilometrów aż się wszystko rozgrzeje.

Autor:  stanski61 [ pt mar 19, 2010 6:59 pm ]
Tytuł: 

Ad1)Zobacz ten temat,może pomoże.
http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html

Autor:  Janfocus [ pt mar 19, 2010 8:36 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
4. Jak i czym wyregulować by skrzynia zmieniała wcześniej bieg - przy niższych obrotach silnika?

a przy jakich Ci zmienia? U mnie obroty zależą od ilości gazu... Ale w sporym zakresie jest to do 2tyś obr., oczywiście jak dam w palnik idzie wyżej... (ustawienia na S)

reguluje się długością listwy która idzie za silnikiem przy grodzi...

Autor:  wojtek_kato [ sob mar 20, 2010 12:15 am ]
Tytuł: 

jesteś pewny co do wymiany oleju? a może trzeba po prostu nalać nowy olej i zrobić skromną regulację 8)
kick down działa?

Autor:  Vivalawita [ sob mar 20, 2010 9:38 am ]
Tytuł: 

A ja bym stawiał na tarczki.
U kolegi tak było. I także zaczęło się między 2 a 3
Ale ostatecznie został mu tylko 1 bieg na dojechanie do mechanika.
Oczywiście nie było to od razu.
Jeździł jakiś czas z takimi ojawami jak w poście i pokpił sprawę.
Naprawa 2000 zł bo przy okazji doszły tasmy hamujące.

Autor:  jerzy.l [ sob mar 20, 2010 3:57 pm ]
Tytuł:  Re: (500 SEC) Automatyczna skrzynia biegów - pytania.

Paweł Sopot pisze:
Czytałem że skrzynia przeciąga biegi gdy auto jest nie rozgrzane - by rozgrzać katalizator ale ja nie mam katalizatora.


To bolączka mojego SECa - muszę wkręcać pomiędzy 2800-3000 obr/min żeby nastąpiła zmiana na 3 po starcie. W ten sposób dogrzewany jest KAT - lecz na ciepłym silniku też tak mam i sprawę mam nierozwiązaną.

Ty opisujesz ślizganie a nie brak zmiany biegu wiec to z innej beczki.

Autor:  Paweł Sopot [ sob mar 20, 2010 6:23 pm ]
Tytuł: 

wojtek_kato pisze:
jesteś pewny co do wymiany oleju? a może trzeba po prostu nalać nowy olej i zrobić skromną regulację 8)
kick down działa?


Prawdopodobnie zmienię olej, jak zrobić tą "skromną regulację"?
Kick down działa mi się wydaje bez problemów.

Janfocus - biegi zmienia lekko ponad 2 tyś. obrotów. Przy łagodniejszym operowaniu gazem może trochę wcześniej.

Kolega Vivalawita pisał o tarczkach - zdaję sobie sprawę że już nie są nowe (mają pewnie tyle lat co auto) ale może można to czymś wyregulować.

Autor:  Mor [ wt mar 23, 2010 10:46 am ]
Tytuł:  Re: (500 SEC) Automatyczna skrzynia biegów - pytania.

jerzy.l pisze:
To bolączka mojego SECa - muszę wkręcać pomiędzy 2800-3000 obr/min żeby nastąpiła zmiana na 3 po starcie. W ten sposób dogrzewany jest KAT - lecz na ciepłym silniku też tak mam i sprawę mam nierozwiązaną.


A sprawdzałeś zawór podciśnienia odpowiedzialny za sterowanie shift retarderem.

Autor:  MarcinJUNAK [ wt maja 11, 2010 2:09 pm ]
Tytuł:  Re: (500 SEC) Automatyczna skrzynia biegów - pytania.

Mor pisze:
jerzy.l pisze:
To bolączka mojego SECa - muszę wkręcać pomiędzy 2800-3000 obr/min żeby nastąpiła zmiana na 3 po starcie. W ten sposób dogrzewany jest KAT - lecz na ciepłym silniku też tak mam i sprawę mam nierozwiązaną.




A sprawdzałeś zawór podciśnienia odpowiedzialny za sterowanie shift retarderem.


A możesz napisac gdzie szukac tego zaworu? Jak można zmierzyć podciśnienie które nim steruje?
Bo u mnie może to odpowiada za prześlizgiwanie zmiany z 2 na 3 no oprócz jeszcze tego zaworka
http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html
ale o tym się dowiem jak teraz pojadę do skrzyniarza.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/